Cara efektif atasi masalah kulit wajah kering bersisik

11/18/2018 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Bila dah lepas bersalin anak ketiga ni baru la Una perasan, asal lepas habis pantang je mesti akan alami masalah kulit kering.

Rasa cekang je kulit bila tengahari. Macam masker tengah kering kat muka tu. Bersisik pulak tu. Dah macam ikan bawal. Menggelupas lagi pulak. Bila sapu compact powder lagi teruk la jadinya.  Stress yakmat !! Sebab macam bermisai je wei !! Ai akak la bukan bro.



Dah la masa habis berpantangkan Aaira nutriwhite tak jual dah.  Sampaikan terpaksa la sapu lipbalm kat area yang menggelupas tu. Kat bawah bibir, atas bibir, tepi hidung.

Akhirnya disebabkan no choice, Una try 1 krim ni. Tu pun tertarik sebab ada include dengan kolagen dan vitamin e. Okla untuk kegunaan luaran.

Maka Una pun search la apa punca kulit kering ni. Selain daripada hormon yang tak seimbang rupanya berkemungkinan kekurangan vitamin c dan EFA. Hmmm..kalau nak kata kurang vitamin c, hari-hari ambil vitamin c.

So mungkin masalah hormon dan kurang EFA la kot. Sebab baru habis berpantang kan.

EFA tu apa?
.
Essential Fatty Acid (EFAs) EFAs merupakan asid lemak yang hanya boleh diperolehi daripada minyak dan lemak dan tidak dihasilkan oleh tubuh badan kita secara AUTO. Badan kita tak produce okehhhh..!!!!

Mana nak dapatkan EFAs ni??

EFAs boleh didapati daripada makanan harian kita ataupun supplements. Antara asid lemak (EFAs) yang baik untuk kita adalah Omega 3 dan Omega 6. Omega 3 ada dalam kandungan Omega Guard Shaklee dan omega 6 ada dalam kandungan GLA Complex Shaklee.



So dengan itu Una topup la Omega guard dan Gla Complex dalam senarain daily supplements. Walaupun takut-takut nak ambil Gla Complex tu. Kot terlebih subur nanti. Kesian Aaira.

Alhamdulillah dengan konsisten ambil tiga jenis suplemen ni dengan penggunaan tak sampai separuh kulit dah moist semula. Dan bila dah ambil suplemen jangan pulak lupa minum air kosong secukupnya setiap hari.

Dan stat bulan 3 apply pulak Youth Skincare kulit jadi makin lembut, licin dan glowing.

Nak kulit sihat bukan je kena rajin tapi kena jugak gunakan produk yang betul. Sebab itulah Una sentiasa sudi bantu kawan-kawan untuk pilih produk yang bersesuaian dengan masalah kulit.

Kesan pun lebih cepat dan optimum. Sape tak nak kan?

www.wasap.my/60162222531
www.wasap.my/60162222531
www.wasap.my/60162222531

Bila dah lepas bersalin anak ketiga ni baru la Una perasan, asal lepas habis pantang je mesti akan alami masalah kulit kering. Rasa cekang...

0 comments: