ESP (Energizing Soy Protein)

5/04/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

ESP merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia diperkaya dengan dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah menjadikan ia sesuai kepada penghidap encing manis.


Manfaat utama ESP:

  1. Awet muda : Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  2. Baik untuk hormon : Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencengah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  3. Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kancer. Ia juga sangat baik dalam pemulihan iterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  4. Kulit remaja - Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembaliakn radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  5. Pembekal tenaga - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencengah migrain, imsomnia dan tekanan.
  6. Membaiki pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  7. Membaiki memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

Siapa perlukan ESP?



  1. Individu yang sedang berdiet/sibuk dan sering keletihan - ESP memberikan rasa kenyang yang tahan lama justeru sangat bagus untuk diet.
  2. Ibu yang sedang menyusukan bayi - ESP terbukti dapat meningkatkan kuantiti susu ibu.
  3.  Ibu yang sedang hamil - ESP memberikan tenaga tambahan lantas dapat mengurangkan keletihan bagi ibu hamil.
  4.  Individu yang hendak mendapatkan kulit yang cantik - ESP terbukti dapat mencantikkan, mencerahkan dan membaiki struktur kulit.
  5. Individu yang mempunyai masalah kencing manis - Indeks Glisemik ESP adalah rendah jadi, sangat sesuai diminum oleh pesakit kencing manis.

 Set Combo ESP

Dapatkan set menyusu, set migrain, set gastrik, set kesuburan, set berpantang, set ibu hamil, set kurus, set tambah berat badan, set tenaga, set kulit cantik gebu, set mengandung dan set kempis perut anda di sini.

Bantuan konsultasi/rundingan hubungi pengedar bebas shaklee anda 


Husna SID 1135964


016 2222 531



ESP merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh ma...

0 comments: