JATUH CINTA DENGAN SHAKLEE

5/10/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Kata orang tak kenal maka tak cinta.

Apa yang menyebabkan saya jatuh cinta dengan Shaklee ni? Untuk kali ini saya akan berkongsi sejarah permulaan saya jatuh cinta dengan Shaklee.

Pada tahun lepas 2013, setelah saya dipastikan hamil anak kedua, saya tercari-cari produk set untuk berpantang disebabkan anak kedua ini saya membuat keputusan untuk berpantang sendiri. Oleh kerana, anak sulong baru berumur 2 thn lebih pastilah perhatian yang lebih juga perlu diberikan. Tapi biasalah orang dalam berpantang, mana nak uruskan diri sendiri yang kene jahit kat bahagian bawah tu, nak uruskan rumah, anak sulong dan anak kecik mesti kuat mental dan fizikal.

set hamil shaklee

Setelah lama juga saya survey macam produk la kuar saya masih lagi belum berkenan dengan mana-mana produk termasuklah produk dari Shaklee. Sebabnya kebanyakan berunsur jamu, mungkin tak sesuai untuk bayi. Setelah bulan ke enam hamil, perut pun dah makin besar saya mula kerap sakit pinggang. Nak tau kenapa? Saya ni kurang minum susu. Susu kambing jenama Hi goat suami beli pn kejap minum kejap tak. Sebenarnya saya ni tak suke minum susu. Oleh sebab itu, saya nekad untuk cari supplemen kalsium. Saya ada cuba kalsium jenama biolife. Tapi cam tak jadi je. Harganya RM 23.00 untuk 30 biji (bergantung kepada farmasi di lokasi anda). Purata harga sebiji RM 0.77.

 

Saya google lagi produk lain sampailah saya tertarik dengan post kawan saya di facebook merangkap upline saya sekarang. Saya tanya sampai puas hati apa yang saya cari akhirnya saya order Osteomatrix (RM 61.00 untuk 120 biji..purata harga sebiji RM 0.51) and ESP kat dia. Bila nak amalkan masih belum ada keputusan yang memuaskan. Mungkin tulang saya dalam kategori tulang rapuh so perlukan masa untuk ganti balik kalsium yang kurang.

               

Setelah bersalin anak kedua, saya terus amalkan set berpantang shaklee yang mana saya ambil, Vita Lea, Osteomatrix, B-Complex dan Zinc Complex. Seminggu amal luka kat bawah dah kering dan beberapa hari lepas tu benang mula tertanggal. So senang la nak urus rumah. Untuk pengetahuan korang bayi saya ditahan di NICU (Neonatel Incentive Care Unit) sebab dah tertelan najis. Jadi dia kene dimasukkan antibiotik. so 2,3 hari lepas bersalin saya kene berulang ke hospital melawatnya. Hari ke-4 saya disuruh tunggu bayi saya di SCN (Special Care Unit) yang disyaki jaundice. So saya ambil peluang untuk susukan dia sepuas-puasnya. Esoknya jaundice dia dah stabil tapi masih lagi kene tahan untuk cukupkan masuk antbiotik sampai seminggu.

vita-lea shaklee              b-complex shaklee         zinc complex shaklee

Masa tu juga abang saya dari Shah Alam datang melawat. Pelawat tidak dibenarkan masuk ke SCN jadi saya berjalan sendiri jumpa dengan abang saya tu. Jauh jugaklah nak jalan. Tapi alhamdulillah tak ada apa-apa yang berlaku pada luka. Esoknya saya dibenarkan balik. Setiap hari saya bersihkan luka dan ambil supplemen Shaklee ke empat-empat nya. Alhamdulillah tak perlu tunggu lama luka dah sembuh. Untuk pengetahuan korang sebelum saya dipanggil untuk menjaga bayi saya di SCN saya pernah basuh dapur yang kotor. Basuh ni means berus dengan sabun pastu bilas sampai bersih then mop sampai kering. Mentua saya yang ada datang tunggu ada jugak bising tapi saya bukan jenis nak susahkan orang tua apatah lagi mentua so saya buat sendiri masak sendiri. Pendek kata kebanyakkan buat sendiri la.

Kalau bukan calang-calang mungkin dah bentan atau lebih teruk meroyan. Tapi semuanya atas izin Allah jugaklah. Selepas 2 bulan consume Shaklee keputihan saya makin ok. Biasanya wanita hamil akan mengalami keputihan yang melampau. . Kalau dulu saya tak pernah miss pakai pantiliner. Semua sedia maklumkan keburukan pakai pantiliner kan. Seterusnya saya tiada lagi sakit pinggang walaupun menyusukan si manja saya sampai 2 jam lamanya. Dia memang kuat menyusu. (Nanti saya share gambar anak-anak saya). Walaupun dukung dia semasa mengajar (almaklumlah bayi manja nakkan perhatian, sampaikan kakak mula jeles dengan adik) saya tak ada sakit pinggang sangat. Dapat baring kejap pun dh cukup untuk luruskan pinggang. Tidur atas tilam nipis macam comforter bukan lagi masalah untuk saya.

Oleh itu, di sinilah bermulanya cinta saya pada shaklee. Saya telah berkongsi manfaat B-complex dalam entri sebelum ini


bantuan konsultasi/rundingan hubungi pengedar bebas shaklee anda 

Husna SID 1135964



016 2222 531
shaklee


Kata orang tak kenal maka tak cinta. Apa yang menyebabkan saya jatuh cinta dengan Shaklee ni? Untuk kali ini saya akan berkongsi sejarah...

0 comments: