Tiada susu selepas bersalin? Jom cuba tips ni dulu

12/06/2017 nurul husna 0 Comments



Mana2 ibu yang baru bersalin mesti akan ada masalah susu badan tak keluar kan...
Jangan kata korang...Una sendiri pun macam tu..

Akibatnya masa anak sulong...bacaan kuning terus naik...sampai kena warded..
Padahal masa tu baby baru 3-4 hari je..
Almaklumlah mak nya berdarah O...so sangat berisiko anak kena jaundis.


Lagi pula masa tu tak ada pengalaman lagi..
Sampai terpaksa bagi baby susu formula kejap..
Yelah..tak sampai hati tengok anak nangis2 sebab lapar..
Nipple pulak sampai dah luka2 & berdarah dok bagi anak hisap..
Lepas tu memang ngeri giler nak bagi anak hisap..

Sampailah masa hari anak sepatutnya warded sebab jaundis..
Pagi tu sempatla pegi mengurut buat pertama kali...
Baru la susu keluar dengan lancar..

So sebenarnya salah 1 cara nak susu badan cepat keluar & meriah ialah;
Seboleh2 cepatkan waktu mengurut..

Sejak tu, selepas bersalin je (masa anak ke2 & ke3) sehari selepas discaj dari wad terus nak mengurut..
Dalam erti kata lain...hari ke2 je terus mengurut..

Untuk kali pertama mengurut biasanya susu badan keluar sikit je..
Jadi kerapkan waktu menyusu..
Walaupun nurse selalu suggest 2 jam sekali..
Ibu2 bagi je sejam sekali pun tak apa..
Bukan je boleh merangsang pengeluaran susu lebih kerap...bahkan dapat membantu atasi masalah jaundis pada baby..
Sebab nya lagi kerap si comel menyusu lagi kerap dia buang air..
Lagi cepat kuning turun..

Seterusnya terus lengkapkan mengurut sehingga 3 hari (sebolehnya 3 hari berturut2)...
Biasanya hari ke2 breast dah mula bengkak..

Nak production susu badan lebih meriah dan pekat?
Pada masa yang sama boleh ambil esp shaklee setiap pagi & petang..
Esp ni adalah minuman yang kaya dengan protein..
Bukan susu meriah malah lebih pekat..
Ba untuk banyakkan lagi pengeluaran susu..
Insyaallah anda akan berpuas hati dengan production susu badan anda selepas itu..
Siap dah boleh stat buat stok ebm lagi..

Testimoni pengguna esp shaklee





Tak caya?
Cubalah dulu..

Macam biasa untuk tempahan dan sebarang pertanyaan lanjut boleh hubungi;
Call/SMS/WhatsApp: 016-2222531
http://nurulhusna.wasap.my

Mana2 ibu yang baru bersalin mesti akan ada masalah susu badan tak keluar kan... Jangan kata korang...Una sendiri pun macam tu.. Akib...

0 comments: