Cecair pencuci untuk hilangkan warna luntur pada pakaian feveret

5/28/2015 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 14 Comments

basic h shaklee

2 bulan lepas salah satu daripada shawl feveret saya terkena warna luntur daripada tudung lain. Sedih betul...sejak tu saya tak pakai lagi dah shawl tu sebab tudung pink bertompok-tompok biru..sape yang nak pakai, tul tak..lainla kalau tompok tu cantik macam corak.

Actually saya tau lah 1 cara unuk hilangkan warna luntur tu..tapi saya tak berani ambil risiko sebab petua tu gunakan Clorox. Was-was jugak kalau-kalau dengan warna pink sekali luntur sebab saya pernah buat pada baju t-shirt anak saya..memang luntur terus warna biru pada asalnya.


Caranya:


Bancuh 1 tutup clorox dengan air panas..kemudian rendam 
baju tadi dalam air tu..kacau-kacau sikit air rendaman memang warna yang luntur akan hilang.

Tapi situasi saya dengan warna asalnya luntur sekali. Mungkin teknik saya salah atau material kain tu yang tak sesuai kot. Wallahu a'lam..

Nak dijadikan cerita baru-baru ni ada somebody yang share testimoni ni.
testimoni basic h


So memang excited la saya nak try, sebab saya tau basic h bukanlah agen peluntur seperti clorox.
(Kenapa saya kata clorox ni agen peluntur? Cer korang tengok langsir umah korang yang selalu kena cahaya matahari..lama-lama warna dia luntur kan..ini kerana cahaya matahari mengandungi radikal bebas yang terdiri daripada gas klorin..ni silibus kimia SPM)

Saya pun excited la nak try. Terus saya order basic h sebab dah lama basic h dekat rumah ni dah habis. Lagi pula basic h pun dah lama tak ada di pasaran. Hot seller memang cepat habis pun.

So saya try la rendam shawl saya dalam basic h. Tadaa...memang berkesan.warna shawl pun maintain berseri-seri je lagi. Akibat terlalu excited dan gembira la saya share tips ni dengan anda.


testimoni basic h
Shawl pink feveret saya yang telah terkena warna luntur

Apa itu basic h?


Basic h adalah sesuatu yg anda perlukan untuk membantu memudahkan ribuan kerja di rumah..



cecair pencuci untuk alahan


Kepekatan yg tinggi, mmpu membuat sehingga 48 gelen pem  bersih berkuasa setelah di campur dgn air
Ia berkuasa menghilangkan kotoran, gris, dan kotoran dari permukaan boleh dibasuh, di dalam dan luaran. Cara bancuhan ada ditunjukkan pada botol.

☺tak perlu dibilas
☺tiada toksik, selamat untuk anak kecil
☺berasaskan ramuan semulajadi
☺selamat utk alam
☺kepekatan berganda

Tahukah anda;
Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan dan kulit atau sistem pernafasan. Sebagai contoh pencuci pakaian, kesannya kulit jadi alergi dan gatal walaupun memakai baju yang baru di basuh.

Perbezaan basic h
Selamat; Tiada toksik
Tiada gas beracun
Tiada bahan kimia berbahaya
Tanpa bahan pewangi
Lembut pada tangan
pH yang seimbang
Tanpa klorin (agen peluntur)

Berkesan Berkesan menanggalkan kotoran berminyak

Mesra alam
Ramuan semulajadi daripada jagung dan kelapa
Terbiodegrasi
Bungkusan yang boleh dikitar semula
Tanpa bahan pewarna
Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Sebotol mampu menggantikan berbotol2 bahan pencuci lain di rumah.

.testimoni basic h
Testimoni terkini daripada salah seorang pelanggan basic h


Untuk dapatkan basic h ini, boleh klik di bawah.


cara order produk shaklee

Sebarang pertanyaan dan konsultasi atau tempahan juga boleh menghubungi saya;


call/sms/whatsapp 016 2222 531


NURUL HUSNA (follow saya FB)


2 bulan lepas salah satu daripada shawl feveret saya terkena warna luntur daripada tudung lain. Sedih betul...sejak tu saya tak pakai la...

14 comments:

  1. Syukurnya dpt selamatkan pakaian favourite kita.. bagus Basic H ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 ke menjadi? kalau betul nak try beli jugak, ada baju yang terkena lunturan warna baju lain :-( ..

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Nk Tanya..klau klorok tu yg trkena pada Kain sy yg bwarna coklat btukar warna jadi warna merah..mcmne ye? Boleh hilang x warna merah tu jadi warna asal:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah kena clorox memang x dpt nk tolong..sebab klorox tu dah luntur kan warna asal..so warna tu x boleh timbul balik..hihihi

      Delete
    2. Kalau dah kena clorox memang x dpt nk tolong..sebab klorox tu dah luntur kan warna asal..so warna tu x boleh timbul balik..hihihi

      Delete
  5. kalau baju hitam yang terkena clorox pun boleh ke ?(syaira2994@gmail.com)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah kena clorox memang x dpt nk tolong..sebab klorox tu dah luntur kan warna asal..so warna tu x boleh timbul balik..hihihi

      Delete
  6. Replies
    1. Boleh hubungi saya secara direct 0162222531 atau klik link nihttps://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=817a5acf77700c5f189851e8deacd22c untuk tempahan...

      Delete
    2. Boleh hubungi saya 0162222531 atau klik esell di atas

      Delete
    3. Boleh hubungi saya 0162222531 atau klik esell di atas

      Delete
    4. Boleh hubungi saya secara direct 0162222531 atau klik link nihttps://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=817a5acf77700c5f189851e8deacd22c untuk tempahan...

      Delete