Buah pinggang rosak disebabkan ostematrix shaklee?

2/09/2018 nurul husna 0 Comments


"Una betul ke kalau tak elok amalkan pil kalsium? Boleh rosakkan buah pinggang ek?"

"Boleh ke makan ostematrix ni banyak-banyak?"

Soalan paling famous di kalangan customer Una.

Dalam dok was-was buah pinggang rosak, tetap jugak repeat order.
Acaner tu?



Ostematrix Penyebab Buah Pinggang Rosak?


Risau benar diorang nak amalkan suplemen kalsium yang satu ni secara konsisten.
Padahal tubuh kita memerlukan 1200mg kalsium setiap hari.

Especially di kalangan wanita.
Yelah wanita paling banyak mengalami kehilangan kalsium.
Masa datang bulan, pregnant dan menyusukan anak.
Kalau bekalan kalsium asyik guna tak ditopup lama-lama habis jugak.

Macam duit kat bank la
Hari-hari cucuk duit je.
Tapi tak menyimpan lama-lama baki pun tinggal ngam-ngam RM10.

Tu belom lagi bila Una suruh ambil 4 biji ostematrix sehari.
Lagi la diorang takut.
Bila Una cakap Una ambil 6 biji sehari ostematrix masa pregnant
"Tak bahaya ke?"

Meh nak explain satu persatu.

Dalam 1 tablet ostematrix hanya mengandungi 250mg kalsium sahaja.
Kalau ambil 4 tablet baru 1000mg kalsium.
Sebenarnya still tak cukup lagi keperluan kalsium kita dalam sehari.

Label pada botol ostematrix shaklee

So macam mana yang dikatakan overdose tu?

Kandungan Ostematrix bukan semata-mata kalsium tau.

Kandungan Ostematrix
- kalsium
- vit D
- magnesium
- zinc
- copper
- manganese
- boron

Kebanyakan supplement kalsium di pasaran hanya ada kalsium, vit D dan magnesium.

Ada jugak supplement kalsium yang hanya ada kalsium semata-mata.

Kenapa shaklee masukkan zinc, copper manganese dan boron dalam Ostematrix?

Kalsium seperti batu bata yang membina tulang.

Magnesium pulak macam simen yang melekatkan batu bata tu. magnesium penting supaya kalsium dapat "melekat" pada tulang.

Vitamin D pulak membantu penyerapan kalsium.

Boron membantu metabolisme kalsium dan vit D. Boron juga membantu menguatkan ketumpatan tulang dan juga dapat membantu pesakit artritis.

Sebab tu lah Ostematrix Shaklee best sangat. Lengkap! 

Lagi pula ostematrix ni adalah 100% suplemen organik.
Bebas bahan kimia berbahaya yang bukan je merisikokan buah pinggang bahkan kesihatan tubuh kita.

Jelas tak?
Agak-agaknya takut lagi tak nak amalkan ostematrix.

Kalau tak nak ambil ostematrix pun atleast baca label kat belakang tu dulu.
Adakah lengkap dengan vitamin D, magnesium, mangan, boron, zinc dan kuprum macam ostematrix?

Pilihlah hanya yang terbaik !!

Baru la tak ada masalah sembelit, insomnia, lenguh sendi, migrain, sakit gigi dan lain-lain lagi.

Love 💖
Una Zack
Founder Sirius Star Group
#ssgroup

"Una betul ke kalau tak elok amalkan pil kalsium? Boleh rosakkan buah pinggang ek?" "Boleh ke makan ostematrix ni banyak...

0 comments: