Cara mudah basuh kasut sekolah jadi putih berseri tanpa perlu menyental

6/01/2015 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

tips mencuci dengan mudah

Setiap kali hujung minggu mesti anak-anak dan ibu-ibu kepada anak dalam dilema. Sebab hujung minggu la waktu untuk mendobi semua pakaian sekolah anak-anak especially kasut sekolah. Kasut yang asalnya warna putih bila hujung minggu tengok-tengok dah bertukar warna. Ada yang dah jadi coklat, kelabu dan jugak dah bertukar hitam pun. Memang perlukan kerja keras nak sental bagi putih balik tu.


Bagi ibu bapa yang ada bajet besar akan sediakan lebih daripada sepasang kasut kepada anak-anak. Yelah, kesian kat anak-anak...sekolah pagi pakai kasut tu sekolah petang pun pakai kasut yang sama. Maunya tak jadi hitam bila tiba hari last sekolah. Bagi yang jadi pengawas untunglah sebab selalunya boleh pakai kasut warna hitam.


Itu baru sorang anak kalau 2,3 orang memang sakit-sakit pinggang la dok memerap dalam bilik air dok menyental kasut anak-anak. Ada pula ibu bapa yang ambil pendekatan dengan ajar anak-anak basuh kasut sendiri seawal tahun . Tapi hasilnya memang sakit hati sikitla sebab sama macam tak basuh je.. padahal berjam-jam dok dalam bilik air membasuh.


Nak tak kalau saya share 1 cara mudah untuk basuh kasut anak-anak tanpa perlu menyental teruk-teruk dan kalau anak-anak basuh pun tetap putih berseri macam ibu-ibu yang basuh?? Excited tak nak tau ni??

Ini lah rahsianya dengan Pencuci serbaguna Basic H.

cara mudah basuh kasut sekolah

Caranya..

1. Titiskan beberapa titis basic H ke dalam air yang nak rendam kasut tu.

2. Kacau-kacau sikit supaya basic h tu larut dalam air.

3. Rendam kasut dalam air tu.

4. Biarkan rendaman seketika.

5. Kemudian sental-sental manja.

Hasilnya...tadaa !!!Kasut akan jadi putih berseri bila dah kering.


testimoni basic h

Nak guna rendam baju dan tudung sekolah pun boleh.

SENANG DAN MUDAH JE.


Actually ada banyak lagi kegunaan basic h ni..


testimoni basic h

Kesan daki pada kolar kemeja suami hilang selepas direndam dan disental lembut. 


testimoni basic h

Kesan Magic Color pada tudung sekolah anak hilang selepas 2 jam direndam. 


Bukan itu sahaja, kesan warna luntur pada pakaian juga boleh dihilangkan dengan menggunakan basic h. Klik SINI untuk lebih lanjut.

Best kan kalau ada basic h ni sebotol kat rumah..sangat-sangat meringankan dan memudahkan kerja suri rumah. Untuk dapatkan sebotol basic h ni boleh hubungi saya untuk tempahan dan cara menggunakannya.



Untuk dapatkan basic h ini, boleh klik di bawah.

cara order produk shaklee

Sebarang pertanyaan dan konsultasi atau tempahan juga boleh menghubungi saya;

call/sms/whatsapp 016 2222 531

NURUL HUSNA (follow saya FB)




Setiap kali hujung minggu mesti anak-anak dan ibu-ibu kepada anak dalam dilema. Sebab hujung minggu la waktu untuk mendobi semua pakaian ...

0 comments: