Tips memulakan bisnes tanpa modal besar

9/28/2017 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments



Untuk kali ini saya dengan excited nya nak share bagaimana saya mulakan bisnes online tanpa sebarang modal.
Dan selama 3 tahun saya berjaya dapat bonus tanpa missed setiap bulan.

Saya ni full time housewife & pada masa yang sama mengusaha pusat tuisyen. Biasa la mana2 bisnes ada turun naik nya. Jadi selagi ada peluang buat duit grab je. At least salah 1 boleh back up.

.
Tapi nak mulakan bisnes jangan mula dengan modal yang besar. Macam baru2 ni saya tertarik dengan tawaran jadi ejen jubah. Memang jubah nya lawa2. Tapi modal nya agak besar bagi saya. Sebab kena beli secara pukal untuk dapat harga borong dan dapat untung besar.
.
Tak macam bisnes shaklee..saya cuma keluarkan modal RM65 je (zaman tak ada GST)..tu pun untuk bayar yuran keahlian.
.
Saya start bershaklee sebagai dropship je. Means bila ada orang order & bayar baru saya order. Order.pun secara online je..tak payah nak keluar rumah nak keluarkan duit minyak dan buang masa beratur untuk order.
.
Masa tu agak rasa rugi sebab bila je customer nak urgent saya tak ada stok. Tapi masa tu 2 customer dari blog macam chipsmore je. Kejap ada kejap tak ada.
.
So saya mula buat stok sikit2 dengan menggunakan duit bonus & keuntungan runcit.
.
Lagi 1 bila ada stok ditangan rasa lagi semangat nak menjual. Yelah nak bagi habis stok. Kalau stok tak laku kan rugi.
.
Alhamdulillah setiap bulan saya tak miss dapat bonus. So saya korbankan la duit bonus tu dan tahan nafsu nak bershopping.
.
Lama kelamaan daripada hanya 2,3 botol dah jadi berbotol2 stok di rumah saya. Dah sehingga hari ni tak pernah lagi la stok saya tak pernah habis.
.
2,3 hari sekali mesti kena restok.
.
So jangan ingat semua bisnes kena keluarkan modal besar ye.
.
Dalam bisnes shaklee modal besar yang diperlukan adalah USAHA & SEMANGAT YANG TAK MUDAH PUTUS ASA.
.
Senang je kan..tapi tak semua boleh keluarkan modal yang itu.
.
Kat page ni lah hari2 saya dok ushar bonus saya untuk bulan berikutnya.


Dan untuk pengetahuan anda sepanjang 2016-2017 ni sahaja saya dah berjaya dapat bonus lebih daripada RM13,000.
Bukan je dah balik modal daripada RM65 (yuran keahlian) bahkan dapat keuntungan berganda-ganda.

Itu hanya dalam masa setahun lebih sahaja.
Dan itu hanya bonus sahaja..
Belom dicampur dengan untung runcit.
Cuba kalau dikira untuk tempoh 2 tahun pulak...
Syok..
Tak kan nak biar saya syok sorang-sorang.
Jomlah syok sama-sama.


Untuk kali ini saya dengan excited nya nak share bagaimana saya mulakan bisnes online tanpa sebarang modal. Dan selama 3 tahun saya be...

0 comments: