10 sebab ESP SHAKLEE jadi fenomena & pilihan rakyat Malaysia

11/12/2017 nurul husna 1 Comments


ESP adalah singkatan daripada Energizing Soy Protein.
Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi. Didatangkan dalam canister dan berbentuk serbuk. 
ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. (Dilarang dibancuh dengan minuman berkafein)
ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.

ESP shaklee adalah antara produk shaklee yang sentiasa mendapat permintaan di kalangan rakyat Malaysia.
Sebab itulah ianya antara HOT SELLER produk shaklee.

Kenapa la ESP Shaklee ni menjadi fenomena & pilihan di kalangan rakyat Malaysia?

Mesti ramai yang nak tau kan..
Sebenarnya ada banyak lagi sebab lain..
Tapi untuk kali ini Una cuma share 10 sebab utama je.

1. ESP MEMBANTU MENCERAHKAN KULIT

Seperti yang Una dah mention di atas tadi ESP adalah berasaskan dari sumber protein Soya yang semulajadi. 
Lebih tepat lagi soya Non-GMO.

Tapi tahukah anda yang sel-sel tubuh dan kulit kita akan berganti setiap 21 hari?
Jadi protein dalam ESP Shaklee berperanan dalam membantu memperbaiki sel-sel kulit. 
Kandungan protein yang tinggi dalam ESP Shaklee yang mencukupi akan menghasilkan kulit yang cantik, bersih, cerah dan gebu.

Esp shaklee untuk mencerahkan kulit


Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

2. ESP MEMBANTU MENINGKATKAN PENGELUARAN & KUALITI SUSU BADAN
  

Inilah antara sebab mengapa ibu-ibu yang menyusukan si manja mereka secara eksklusif menjadikan ESP Shaklee sebagai pilihan mereka.
Dan sebenarnya shaklee adalah produk pertama yang memperkenalkan set milk booster di Malaysia.

Protein sangat penting untuk perkembangan tubuh badan kita. 
Protein diperlukan oleh sel untuk membentuk sel baru. Sel yang sihat membantu menjana organ yang sihat seterusnya membantu kelancaran sistem tubuh badan.

ESP membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu DENGAN SYARAT si ibu kerap kosongkan payudara melalui sesi perahan atau penyusuan langsung ( direct feeding). 
Selain itu, ibu mestilah menjaga pemakanan agar seimbang, kurang makan junk food, pengambilan air yang selari dengan keperluan badan , emosi yang stabil dan fikiran yang tenang. 
Jadi secara tak langsung susu badan akan dihasilkan dengan baik.

Esp untuk memeriahkan susu badan


Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

3. ESP MEMBANTU MENYIHATKAN RAMBUT & MENGATASI MASALAH RAMBUT GUGUR
 

Rambut sangat berkait rapat dengan protein.
Ini kerana rambut terbina daripada asid amino dan mengandungi 91% protein. 
Kulit, rambut, organ, otot dan kelenjar terbina daripada protein, di mana protein merupakan sebahagian daripada sel dalam tubuh manusia. 

Oleh itu, sel yang baik terbina daripada jumlah protein yang mencukupi dan diserap dengan baik. 
Ia membantu tumbesaran, memelihara dan memulihkan sel yang rosak. Maka tidak hairanlah jika masalah rambut gugur berkait rapat dengan kekurangan protein.

Shaklee ESP ternyata dapat membantu mencukupkan keperluan protein harian kita.
Ini kerana ESP mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh manusia. 
Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
Jadi tak mustahil la dengan mengamalkan ESP Shaklee dapat menyihatkan dan melebatkan rambut.

Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

4. ESP MEMBANTU MERENDAHKAN PARAS GULA DALAM DARAH


Jangan tak tahu yer....ESP shaklee juga sesuai diamalkan oleh mereka yang menghidap diabetes.
Ini kerana ESP adalah minuman soya yang mempunyai kandungan Indeks Glisemik yang rendah.

Kajian mendapati pesakit Diabetes yang mengikuti diet 'Low Glysemic Index', selama 6 bulan mempunyai kawalan gula darah yang lebih baik dan kurang berisiko untuk sakit jantung berbanding pesakit Diabetes yang mengikuti diet yang lain.

Makanan yang yang cepat dicernakan mempunyai tahap gula dalam darah yang tinggi.
Manakala, makanan yang mempunyai tahap glisemik indeks yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan.
Ini secara tak langsung mengekalkan tahap gula dalam darah yang rendah dalam jangkamasa panjang...

Oleh itu, ia mampu membantu tubuh pesakit diabetes mengawal kandungan gula dalam darah dan mengurangkan risiko komplikasi.

Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

5. ESP MEMBERIKAN RASA KENYANG YANG BERPANJANGAN


Seperti yang Una bincangkan tentang Indeks Glisemik dalam point #4.
Selain dapat menurunkan paras gula dalam darah..makanan yang mempunyai indeks glisemik yang rendah sangat membantu memberikan rasa kenyang yang berpanjangan.

Cuba ingat semula..bila mana anda bersarapan dengan nasik lemak, nasik goreng, bihun goreng...tak sampai 2 jam selepas itu....perut akan mula berkeroncong dan lapar.
Ini kerana makanan ini mempunyai indeks glisemik yang tinggi.
Berbeza apabila anda bersarapan dengan ESP shaklee..
Perut anda mampu bertahan hingga ke tengah hari.
Ini kerana ESP mempunyai kandungan indeks glisemik yang rendah..jadi ia ditukarkan kepada tenaga secara perlahan-lahan.
Oleh itu anda sentiasa rasa kenyang & bertenaga.

No wonder ramai yang mengambil ESP semasa sahur sepanjang bulan Ramadhan.
Bukan itu je...mereka yabg menghidap gastrik pun sangat sesuai mengamalkan esp untuk mengatasi masalah gastrik.

Esp memberikan rasa kenyang berpanjangan

Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

6. ESP MEMBANTU MENGEMBALIKAN TUBUH YANG LANGSING


Bagi mereka yang ingin menurunkan berat dan mengembalikan tubuh badan yang langsing..ESP Shaklee adalah pilihan yang tepat.

Ini kerana seperti yang Una jelaskan di atas...kandungan indeks glisemik yang rendah dalam protein ESP shaklee menyebabkan anda sentiasa rasa kenyang.
Ini dapat mengelakkan & mengurangkan anda mengambil makanan secara berlebihan terutama sekali makanan rapu yang langsung tudak mengandungi nutrien.

So, selera makan anda pun dapat dikawal.

Esp untuk menurunkan berat badan


Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

7. ESP MEMBANTU MENGEMBALIKAN BERAT BADAN YANG IDEAL
 

Sebenarnya, terdapat dua faktor kenapa kita tidak berjaya menambah berat badan.
Yang pertamanya adalah, makanan yang diambil tidak sempat diproses menjadi nutrien yang boleh digunakan oleh tubuh secara 100% sepenuhnya disebabkan oleh kadar metabolisme yang tinggi.
Ini menyebabkan nutrien dibuang begitu sahaja dengan sia- sia.

Yang keduanya, adalah pengambilan makanan yang sedikit iaitu makan sedikit sahaja dah rasa kenyang. 
Jadi perut dah biasa dan tidak dapat menampung pengambilan makanan dalam kuantiti yang banyak.

Dengan kandungan protein yang tinggi dalam shaklee dapat mengembalikan berat badan ideal kepada mereka yang 'underweight'..
Tapi kena ingat yer...ESP tidak lah sampai menggemukkan.
Ini kerana ESP rendah lemak dan tiada kolesterol.

Bagaimana ESP shaklee bantu mengembalikan berat badan ideal?

Kandungan protein yang tinggi dalam ESP dapat membantu membina dan memejalkan otot badan.
Jadi mereka yang kelihatan terlalu kurus dapat mengembalikan bentuk badan idaman dengan ESP shaklee.

Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

 8. ESP MEMBEKALKAN TENAGA SEGERA




Biasanya ibu hamil, ibu menyusu dan mereka yang rutin harian yang aktif dan busy sangat digalakkan untuk mengamalkan ESP shaklee..

Ini kerana kandungan protein tinggi nya dapat membekalkan tenaga segera.
Jadi dapat mengelakkan kelesuan.
Lagi pula ESP shaklee sangat mudah disediakan.
Jadi setiap kali anda kepenatan, lesu & tak bertenaga...segeralah bancuh secawan ESP.

Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

9. ESP MEMPERBAIKI MASALAH KULIT WAJAH


Sedarkah anda kita berada dalam era yang terlalu sibuk..24 jam sehari pun rasanya tak cukup.
So sama jugak seperti sel badan kita..sentiasa bekerja tanpa berhenti.
Semestinya sel-sel ini perlu diperbaharui setiap 30 hari kan untuk memastikan kefungsiannya.
Sel-sel akan lesu dan mati dan perlu diperbaharui.
Jadi di sini lah perlunya protein untuk tubuh badan kita.

Bagaimana kalau sel sel kita tidak sihat ataupun tidak diganti?

Memang sangat mudah kita sakit. Dan daripada sel sel yang tidak sihat itu dan menjadi asas kepada penyakit-penyakit yang kronik dan punca utama kepada kanser tau.

So sama jugak la dengan kulit wajah..
Apabila sel kulit menjadi tidak sihat...jerawat @ masalah kulit lebih mudah dialami.
Jadi ESP shaklee dengan kandungan protein tinggi bantu perbaharui sel seterusnya menjadikan kulit lebih sihat dan muda.
Kulit yang lebih sihat berupaya melawan radikal bebas penyebab timbulnya jerawat di wajah.

Esp untuk masalah kukit wajah


Klik DI SINI untuk membuat tempahan.

10. ESP MENINGKATKAN KESUBURAN & MENSTABILKAN HORMON



Seperti yang Una mention dalam point #9, protein adalah makanan asas kepada sel. 
Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain2.

ESP merupakan protein yang berasaskan kacang soya. 
Sumber hormon kesuburuan untuk wanita adalah estrogen. 
Kacang soya merupakan tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, iaitu fungsinya bersamaan dengan estrogen.
ESP juga boleh membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat.
ESP kaya dengan protein, dimana protein sangat penting untuk menghasilkan ovum yang berkualiti.
Seterusnya menguatkan dinding rahim untuk penempelan embrio.

Klik DI SINI untuk membuat tempahan.


CARA ORDER ESP SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke <
ESP SHAKLEE ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.


Untuk tutorial step by step menggunakan eSell boleh lihat di sini;



Cara 2 – Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya, saya merupakan pengedar Shaklee Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya.

Call/SMS/WhatsApp: 016-2222531

ESP adalah singkatan daripada Energizing Soy Protein. Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi. Didatangkan dalam canister dan berb...

1 comment:

  1. ESP ni dh jadi minuman harian. Tak minum tak lengkap rasanya

    ReplyDelete