Berhati-hati dengan tawaran kerja sambilan di facebook

8/22/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments



Kawan-kawan kalo ye pun nak buat side income tolongla jangan tipu orang dengan bisnes cmni.


Saya dulu pun dah penah terkena. Cukupla kita je tertipu jangan orang lain plak tertipu. Kalau ye pun nak tolong orang tolong dengan cara yang betul seperti tolong tambahkan nilai dalam hidup orang lain. Sekarang ni dah banyak sangat tawaran buat duit yang bukan berasaskan perniagaan. Saya ingin reveal satu persatu biz online yang pada pandangan saya adalah penipuan. Terpulang pada anda untuk menilainya. Tujuan saya untuk mengelakkan kawan2 yang lain daripada turut tertipu atau menipu:




#1 Kerja isi risalah dalam sampul

Zaman sekarang mana ada risalah lagi. Nak maklumat apa2 google je. Risalah2 tu membazirkan kertas je. Apa sebenarnya rahsia di sebalik kerja ni adalah anda perlu membayar sejumlah wang kepada penaja anda. (Tujuan nya saya dah tak pasti) Kemudian anda akan diberikan risalah di mana risalah tersebut menerangkan apa yang perlu anda perlu lakukan seterusnya. Apa yang anda kene buat sebenarnya?
- cari downline
-minta bayaran
- fotostat risalah tadi
-pos kan kepada downline

Contoh bayaran RM 50, modal fotostat Rm5 untung RM45
Kalau dapat 10 x Rm 45 = Rm 450
Camtulah income yang akan anda dapat

#2 Modal RM10 jadi Rm 100/day terus ke akaun anda

Macam mana pulak biz ni beroperasi. Simple je anda bayar Rm10 sebagai modal kepada penaja. Pastu penaja ajar caranya. Caranya mudah;
- cari downline
-minta rm10
-downline terus masukkan RM10 terus ke akaun anda

Kalau dapat 10 orang x RM 10 = RM 100
(kononnya konsep bersedekah. bagi saya lebih RM10 tu sedekah kan kat masjid)

#3 Jual sistem/e book untuk melariskan pernaigaan sehingga 300%

E book or sistem tu saya boleh dapat free je dengan biz shaklee.

****Bagi saya tiada istilah biz kalau kita tak menjual produk. Dan sebab itulah saya support kawan2 yang berniaga produk tak kisahla jual ubat kesihatan ke, jamu ke, baju, ke tudung ke sebab sume tu ada nilai nya dan tiada unsur penipuan.***

Dan sebab itulah saya sayang kan biz shaklee, bukan sahaja atas dasar nak untung dan duit sahaja tapi bila menjual produk kesihatan ni saya dapat menambahkan nilai dalam hidup orang lain dari segi kesihatan yang baik. Secara tak langsung bagi yang ingin menambah pendapatan melalui shaklee anda akan diterapkan dengan amalan rohani yang mana setiap rezeki ALLAH yang tentukan.

Kawan-kawan kalo ye pun nak buat side income tolongla jangan tipu orang dengan bisnes cmni. Saya dulu pun dah penah terkena. Cukupla ...

0 comments: