Ibu Hamil Wajib Ambil Suplemen

8/31/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Ibu hamil tidak boleh bergantung kepada makanan sahaja, ini kerana kadang kala makanan yang diambil tidak mempunyai khasiat dan nutriennya. Oleh itu, ibu hamil harus mengambil vitamin dan suplemen untuk kesihatan diri dan anak yang dikandung. Antara vitamin yang harus di ambil ialah:

#1 Asid Folik

Membantu mencegah kecacatan kelahiran otak dan saraf tunjang. Ia juga boleh melindungi ibu hamil terhadap kanser dan strok. Ibu hamil perlu mendapatkan sekurang-kurang nya 600 mikrogram setiap hari daripada makanan dan vitamin tambahan.


#2 Besi (Iron)

Besi membantu perkembangan otot kepada ibu hamil dan bayi. Ia juga mencegah anemia (sel darah merah terlalu kecil atau terlalu sedikit. Besi juga mengurangkan risiko kelahiran pra matang dan berat kelahiran yang rendah.

#3 Kalsium

Membantu mengekalkan tulang dan gigi yang kuat kepada ibu dan bayi. Ia juga membantu sistem saraf, otot dan mengekalkan sistem peredaran darah yang sihat. Jika ibu hamil tidak mendapatkan kalsium yang mencukupi daripada makanan, badan akan mengambil kalsium daripada tulang dan memberikannya kepada bayi. Kekurangan kalsium ini akan menyebabkan osteoporosis, tulang nipis dan meningkatkan risiko tulang rapuh.

#4 Asid Docosahexaenoic (DHA)

DHA juga dikenali sebagai asid omega-3 lemak. Ia membantu menyokong dan perkembangan saraf otak dan mata bayi. Ibu hamil perlu mendapatkannya sekurang-kurang 200miligram DHA setiap hari.

Dengan shaklee, anda boleh mendapatkan kesemua vitamin di atas yang berasaskan sumber organik dan 100% bebas kimia. Jom kita lihat antara vitamin yang boleh diambil sesuai dengan keperluan ibu hamil dan bayi dalam kandungan.




set ibu hamil


Vita-Lea
:: mengandungi zat besi merangsang pembentukan dan kesihatan sel darah merah (bagi mempercepatkan penyembuhan luka selepas bersalin dan mencegah anemia semasa kehamilan)
::merangsang pengeluaran susu dengan membekalkan nutrisi yang cukup semasa berpantang

Ostematrix
:: kaya dengan kalsium bagi membantu pertumbuhan tulang dan pembentukan gigi si comel dan janin

Omega guard
:: berasaskan minyak ikan terbaik di dunia yang kaya dengan DHA untuk membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin.

B-complex
:: :: mengandungi asid folik bagi memelihara kesihatan fetus


Bagi ibu hamil yang sedang berpuasa boleh tambahkan esp dn performance drink dalam set anda untuk membekalkan tenaga dan mengurangkan dehidrasi.

set ibu hamil

Ibu hamil tidak boleh bergantung kepada makanan sahaja, ini kerana kadang kala makanan yang diambil tidak mempunyai khasiat dan nutriennya. ...

0 comments: