Tolong !! Kenapa rasa lapar selepas ambil suplemen? Saya nak cantik bukan nak gemuk !!

4/19/2015 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Kenapa Rasa Cepat Lapar Selepas Ambil Supplement?

Pengambilan supplement buat rasa lapar??

Ada yang rasa camtu tak??

cara turunkan berat

Saya sering mendapat feedback daripada customer yang mereka kerap berasa setelah menganbil vitamin shaklee especialy Vita-C Plus S.R. Akibatnya daripada niat nak cantik, tak nak la sampai terpaksa GEMUK (Pendapat diorang). Mulanya saya hairan jugak sebab saya tak pulak mengalami macam tu.


Setelah ditanya, dikaji, dan digoogle inilah antara sebab-sebabnya:

~ Rupa-rupanya bila kita ambil vitamin, kebanyakannya akan menyebabkan metabolisme badan meningkat. Ini kerana semasa proses pemulihan sel, tenaga diperlukan dan secara tidak langsung ini akan meningkatkan metabolisme kita.

~ Metabolisme yang tinggi memerlukan makanan sebagai bahan bakar, bila bahan bakar sudah habis makan kita akan jadi cepat lapar.

Antara supplement lain yang sering dikaitkan dengan rasa cepat lapar adalah B-Complex, ini kerana Vitamin B sangat berkait rapat dengan meningkatkan metabolisme dengan efisien.

Sampai bila?? Takut gemuk la!!

Jangan bimbang ok!! Fasa ini akan cepat berakhir, tetapi tempohnya bergantung kepada hormon / tahap penerimaan badan masing-masing. Ada yang cepat & ada yang sebaliknya. Jadi, sabar ya!!

Tips Kurangkan Rasa Lapar?

~ Snek sihat antara waktu makan utama. Makanlah buah-buahan atau kekacang dan minuman yang tidak menggemukkan. (ESP yang terbaik!)

~ Minum air masak secukupnya. 
Rami orang yang salah anggap isyarat lapar hanya untuk makan, sebenarnya badan kita mungkin hanya perlukan air masak sahaja.

~ Makan makanan yang berkualiti ketika waktu makan utama, seperti nasi. Tahukan anda nasi putih (long grain/cooked) 100g kalorinya lebih kurang sama dengan 2 keping roti putih? Mana lebih mengenyangkan?

Untuk dapatkan lebih banyak tips tahan lapar boleh klik di sini.


Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda. Jadi jangan STOP ambil vitamin-vitamin tersebut. Kejayaan memerlukan pengorbanan dan kesabaran. Apa yang penting, anda tidak perlu risau kerana sudah semestinya vitamin Shaklee SELAMAT , SEMULAJADI dan BERKESAN.

Sebarang pertanyaan dan konsultasi boleh hubungi saya;

NURUL HUSNA (follow saya FB)

call/sms/whatsapp 016 2222 531


pengedar shaklee

Kenapa Rasa Cepat Lapar Selepas Ambil Supplement? Pengambilan supplement buat rasa lapar?? Ada yang rasa camtu tak?? Saya ser...

0 comments: