Penyelesaian mudah untuk anak yang tidak gemar makan sayuran dan buahan

8/09/2015 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

anak tidak gemar makan sayur


Nutrisi yang baik amat penting dalam pertumbuhan badan anak-anak ketika mereka membesar. Ini kerana pemakanan yang sihat bukan sahaja mencegah berlakunya pelbagai penyakit, tetapi ia juga membantu menjaga kesihatan tubuh dan merangsang minda mereka menerima sesuatu yang baru.

Isunya, ramai di kalangan ibu bapa tidak mengetahui secara khusus tentang nutrisi yang harus dibekalkan kepada anak-anak. Ini mungkin kerana kurangnya maklumat, tiada masa atau hanya bergantung kepada pengasuh atau pembantu rumah sahaja. Sehinggakan ada ibu bapa yang langsung tidak mempedulikan tentang pemakanan anak-anak.

Jadi walaupun anak-anak anda kelihatan sihat-sihat sahaja tetapi sebenarnya mereka tidak mendapat nutrisi yang diperlukan oleh badan seperti vitamin D dan kalsium yang penting untuk pertumbuhan dan perkembangan.

Namun begitu, anda tidak perlu bimbang kerana SHAKLEE ada jawapannya. Vitalea untuk kanak-kanak berupaya memenuhi keperluan nutrien yang diperlukan kanak-kanak yang sedang membesar.



Ia terdiri daripada 18 jenis vitamin dan mineral termasuklah vitamin A, C, D dan E serta kesemua 8 vitamin B, kalsium, magnesium, zink dan kuprum.

Ianya merupakan formula yang telah diperbaharui. Vitalea menggunakan pemanis semulajadi xylitol yang tidak akan menyebabkan kerosakan gigi. Ianya juga tidak mengandungi perasa, pemanis dan pengawet tiruan.

Sangat sesuai diambil oleh kanak-kanak berusia antara 4-12 tahun terutamanya yang tidak gemar makan sayuran. Ini kerana kadar penyerapan yang mudah dan pantas. Ianya bebas gluten dan dengan perisa anggurnya pasti anak anda menyukainya.

8 manfaat vitalea yang perlu anda tahu

  • Vitamin A menyihatkan gusi, gigi dan kulit
  • Vitamin C menyihatkan gusi, gigi dan kulit.
  • Vitamin B6 menyokong penghasilan tenaga
  • Kalsium dan vitamin D menyihatkan dan menguatkan tulang
  • Zat besi menggalakkan penghasilan sel darah merah
  • Iodin menyokong fungsi kalenjar tiroid yang penting untuk perkembangan yang sempurna
  • Magnesium menyihatkan dan menguatkan tulang
  • Zink menguatkan ketahanan tubuh dan mempercepatkan pemulihan sel atau luka.

Kebanyakkan ibu bapa sangat berpuas hati dengan kesan pengambilan multivitamin ini kepada anak-anak mereka.


multivitamin untuk anak-anak
Testimoni vitalea for children #1

multivitamin untuk anak-anak
Testimoni vitalea for children #2


Klik di sini untuk tempahan segera


Atau boleh juga menghubungi saya untuk tempahan, pertanyaan dan konsultasi berkenaan produk ini ;



NURUL HUSNA (follow saya FB)

016 2222 531 call/sms/whatsapp

Nutrisi yang baik amat penting dalam pertumbuhan badan anak-anak ketika mereka membesar. Ini kerana pemakanan yang sihat bukan sahaja...

0 comments: