Pelajar puji makin flawless setelah amalkan produk untuk menghilangkan jeragat

1/18/2016 nurul husna 0 Comments

cara hilangkan jeragat di wajah
Melasma atau lebih dikenali sebagai JERAGAT adalah perubahan warna kulit menjadi gelap akibat terdedah kepada matahari terutama sekali di kawasan pipi.

Melasme adalah penyakit kulit yang biasa, tetapi jika dibiarkan tanpa rawatan akan menjadi serius sehingga boleh menyebabkan kanser kulit.

Ianya boleh terjadi kepada sesiapa sahaja lelaki mahupun wanita yang berumur 25- 50 tahun. Biasanya kulit akan kelihatan kusam dan kering. Tapi hanya segelintir sahaja. Ada juga kulit yang berminyak tapi berjeragat.

Sebab-sebab terjadinya melasma (Jeragat)


1) Terdedah Kepada cahaya matahari terik (secara lansung atau tidak)

2) Pengambilan ubat-ubatan Pil Hormon
( Cth : Pil perancang/terapi hormon gentian (HRT) semasa menopaus)

3) Penggunaan kosmetik / Rawatan kulit tidak sesuai

4) Keturunan

Bagi mereka yang memiliki tanda-tanda awal jeragat muncul di wajah sudah semestinya rasa stress dan rasa keyakinan diri menurun sering je dialami. Begitu jugalah yang dialami oleh seorang guru dalam kisah benar yang akan saya kongsikan di bawah.

Tetapi beliau akhirnya menjadi perhatian pelajar-pelajarnya setelah produk yang digunakan ini memberi kesan yang positif.

*******************************************************

Assalamualaikum... nama saya Nor Zaritaa bt Mat Saleh , berusia 31 tahun dan mempunyai 2 cahaya mata. Semasa mengandungkan anak ke dua, suami menegur kulit saya banyak bintik-bintik hitam (jeragat) dan mengesyorkan saya menggunakan produk kecantikan untuk memutihkan dan menghilangkan jeragat.. Oh tidakkk!!! Saya betul-betul sentap kerana suami saya bukan lah jenis yang suka komen...Tapi seandainya dia memberi komen maksudnya perkara tersebut benar-benar serius. Mulanya saya buat endah tak endah kerana saya fikir mugkin alahan masa mengandung.
..
Tapi dalam masa yang sama, ada juga saya risik kawan-kawan ditempat kerja dan mereka sarankan agar saya buat rawatan muka.... uhhh...lg saya tertekan sebab saya tak ada masa nak buat rawatan muka. Lama kelamaan saya buat endah tak endah je dengan masalah kulit saya. Mungkin kerja saya yang banyak terdedah kepada matahari buatkan kulit saya berjeragat. Lagi pula, saya tak pakai apa-apa protection untuk kulit. Hanya pakai pencuci muka yang dijual di pasaraya dan bedak compact. Keadaan ini membuatkan kulit saya makin teruk dan berminyak terutamanya menjelang tengahari.
..
Selepas bersalin, saya ingtkan kulit muka saya akan pulih. Tapi makin teruk. Dahla berjeragat, kulit menjadi kering sehinggakan kalau saya pakai bedak compact nampak tak sekata dan menggerutu....Mujurlah cuti bersalin 3 bulan. Jadinya saya tak keluar sangat kecuali ada urusan penting. Masalah kulit masih berlarutan sehingga bulan ke dua selepas bersalin. Masa tu baru saya teringat yang saya ada beli VITAMIN C shaklee (dalam set berpantang).Saya mula makan setiap hari dan bersama-sama ESP. Alhamdulillah, ada perubahan yang positif. Kulit saya tak lagi kering tapi jeragat masih ada. Saya malu dengan suami.Setiap kali kalau nak keluar dengan suami, saya akan ambil masa yang agak lama untuk bermakeup.... tapi hasilnya mcm opera cina kata suami.....putih bedak sesaje.... Kecik hati saya...
..
Sebelum mula kerja selepas cuti bersalin saya beli foundation. Mula-mula pakai macam ok, tapi lama kelamaan muka saya jadi berminyak. Ini menyebabkan jeragat bertambah banyak. Walaupun saya cuba tutup dengan bedak masih boleh nampak jika muka mula berminyak. Jalan terakhir, saya beli VITAMIN E atas nasihat kakak kesayangan Kak Suhaila kat tempat kerja.Siap saya tunjuk lagi jeragat-jeragat yang bertempek kat muka. Kebetulan masa tu VITAMIN E tengah promosi. Jimat duit . Dalam masa yang sama, saya juga gunakan NUTRIWHITE CLEANSER yang saya dapat percuma dari pertandingan yang saya sertai. Jadinya saya menggunakan ikhtiar dengan ESP, VITAMIN C, VITAMINE dan NUTRIWHITE CLEANSER tu serta tawakal kepada Allah.
..
Alhamdulillah, setelah makan VITAMIN E beberapa minggu kulit saya tak lagi berminyak pada waktu tengahari. Saya bukan sahaja makan VITAMIN E tu..tapi sapu pada muka juga. Syukur alhamdulillah, walaupun baru beberapa minggu makan VITAMIN E berselang-seli dengan ESP dan VITAMIN C saya nampak perubahan yang positif pada kulit saya. Kulit rasa lebih licin tak menggerutu seperti sebelum ni dan lembut. Jeragat pun mula nampak pudar walaupun belum hilang sepenuhnya.Kulit muka yang dulu berlubang-lubang akibat parut jerawat dah nampak sekata.
..
Walaupuan saya terdedah kepada matahari tiada lagi garisan kulit terbakar dan yang paling best kalo nak keluar dengan suami... saya tak perlu nak bermakeup tebal-tebal macam opera cina yang dia cakap tu.. adań∑alanya saya makeup pun kalau keluar ke tempat berdekatan dengan rumah. Lagi satu.. yang buat saya senyum sorang-sorang bila ada anak murid tegur muka saya nampak 'flawless' ...hehheeh. Semoga saya terus istiqamah bersama vitamin-vitamin saya dan dapat menyelesaikan masalah jeragat yang dialami dengan Izin Allah.
SEKIAN TERIMA KASIH
Kredit : Supermom Shaklee Story


*******************************************************

Sebarang pertanyaan dan konsultasi mengenai produk ini atau tempahan juga boleh menghubungi saya;

call/sms/whatsapp 016 2222 531


NURUL HUSNA (follow saya FB)


Ingin dapatkan diskaun penjimatan sehingga 20% dengan setiap pembelian di atas?


Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran keahlian sebanyak RM79.50 untuk seumur hidup. Selain itu anda boleh menikmati pelbagai kelebihan sebagai ahli shaklee. Hubungi saya 0162222531 untuk lebih lanjut.



Saya juga ingin tawarkan kepada anda peluang untuk menjana pendapatan sehingga lebih 4 angka sebulan. Jika berminat anda boleh juga menghubungi nombor yang sama. Anda akan dibimbing menjadi seorang usahawan yang berjaya tanpa memerlukan modal yang besar. Anda boleh memilih samada secara sambilan atau sepenuh masa.

Jangan lepaskan peluang sekali seumur hidup ini.

Melasma atau lebih dikenali sebagai JERAGAT adalah perubahan warna kulit menjadi gelap akibat terdedah kepada matahari terutama sekal...

0 comments: