Ubat untuk merawat masalah kulit sensitif di kalangan anak-anak

1/15/2016 nurul husna 0 Comments

bayi kulit sensitif


Ibu mana yang tak risau jika anak tidak membesar dengan sihat seperti kanak-kanak yang lain. Walaupun hakikatnya kita sedar bahawa antibodi dan sistem imun badan anak-anak masih lagi lemah untuk melawan sebarang penyakit. Oleh itu setiap ibu sanggup berbuat apa sahaja demi kesihatan anak mereka. Ada yang sanggup meninggalkan kerjaya idaman dengan pendapaan 4,5 angka sebulan. Ada juga yang sanggup berhabis wang dan masa demi mencari ikhtiar mengubati penyakit anak-anak.


Begitu juga dengan Puan Lin..pelbagai pengorbanan dilakukan demi mencari ikhtiar mengubati penyakit kulit anak beliau.


Ikuti luahan dan perkongsian kisah kejayaan beliau di bawah.



*********************************************************
Assalamualaikum,


Alhamdulillah di beri peluang untuk berkongsi pengalaman dalam menjaga anak yang kulit sesangat sensetif. Nak kata eczema pun saya rasa tak. Tapi....


Ceritanya bermula anak hero saya ni kena campak ruam, lepas 2minggu ingatkan semakin ok tapi tak. Lagi bertambah-tambah bila kena lagi campak api.


Masa tu saya tiada pilihan terpaksa hantar anak ke rumah mengasuh juga. Ingatkan 2minggu tu ok la semula, tapi makin teruk dan anak hero ni masa tu dah setahun 5bulan, suka mengaru habis kulit jadi berdarah dan berbekas.


Lepas nak baik, suami kena chiken pox, seminggu lepas tu anak hero ni lagi sekali kena chiken pox.. orang kata sekali seumur hidup kan? Tapi anak hero saya ni dalam tempoh 3 bulan 3 jenis campak dia kena.


Sampai lah saya terpaksa berhenti kerja dan jaga sepenuh masa anak saya ni. Jumpa pakar kulit dari Kerajaan sampaikan la ke Pakar kulit kanak-kanak (swasta) tak ok juga.


Doktor bagi ubat yang sama setiap kali jumpa pakar. Beratus habis kulit anak hero ni tetap sama.


Pilihan terakhir saya, tetap jumpa doktor pakar sekadar follow up je.. tapi saya lebih konsisten hanya MEALSHAKE, OMEGA, VITAMIN C CHEW je kata dia.. sekali sekala saya sulamkan dengan NUTRIFERON tapi tak boleh kerap atau banyak sebabnya ruam akan naik terlalu banyak.


Alhamdulillah.. lebih 3 bulan konsisten masalah anak hero ni semakin baik. Belun pun habis OMEGA tu semua.. anak hero dah tak sesensetif. Kulit makin baik dan sampai sekarang hanya amalkan ni tak kira dia demam, batuk atau selsema. Saya hanya bagi ni.


Tiada lagi ubatan dari klinik. Sebab dah puas lihat anak asyik makan antibiotik la ubat la.. cream la.. tetap sama juga.. tak juga ada perubahan.. tapi dengan penangan makanan tambahan tu je banyak perubahan pada bekas-bekas satu badan anak hero ni.


Alhamdulillah... bukan hanya pada kulit dia semakin baik, tapi baik dari segi fokus untuk pendidikan awal seperti mengaji sangat cepat menghafal dan bila ke mana-mana.. saya wajib bawa ni..

Sekarang? Tak risau pasal masalah kulit dia dah... dah pandai dah pun ambil vitamin sendiri...


Anak kedua sekarang a.k.a baby shaklee, seriusly berbeza dengan kulit abangnya...


Syukur.. Alhamdulillah...

Pilihan yang saya ada ni sangat berterima kasih, sebabnya bukan je tak ada bahan kimia malah terbaik dan semulajadi...


Thanks Shaklee

ubat untuk ruam


Sumber : https://web.facebook.com/search/top/?q=supermom%20shaklee%20story




Sebarang pertanyaan dan konsultasi mengenai produk ini atau tempahan juga boleh menghubungi saya;


call/sms/whatsapp 016 2222 531


NURUL HUSNA (follow saya FB)


Anda juga terus boleh membuat tempahan dengan klik pada icon di bawah.



Ingin dapatkan diskaun penjimatan sehingga 20% dengan setiap pembelian di atas?


Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran keahlian sebanyak RM79.50 untuk seumur hidup. Selain itu anda boleh menikmati pelbagai kelebihan sebagai ahli shaklee. Hubungi saya 0162222531 untuk lebih lanjut.

Ibu mana yang tak risau jika anak tidak membesar dengan sihat seperti kanak-kanak yang lain. Walaupun hakikatnya kita sedar bahawa antibod...

0 comments: