Ubat untuk atasi masalah mata kering tidak selesa dan berpasir

1/17/2016 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

testimoni carotomax



Apakah itu mata kering?


Mata kering sering dikaitkan dengan rasa perit, berair, merah, terasa seperti berpasir dan ada juga yang sensitif pada cahaya. Ini lebih dirasakan apabila berada di kawasan yang berangin, ber air-cond, depan komputer dan macam- macam lagi.



Apakah yang menyebabkan kekeringan mata?


Kekeringan mata disebabkan oleh beberapa faktor. Seperti;

  • penuaan menyebabkan kekeringan mata. Bila usia kita meningkat, badan kita kurang menghasil minyak, 60% kurang pada umur 65 tahun berbanding dengan umur 18 tahun. 
  • Kekurangan minyak juga menyebabkan air mata disejatkan dengan lebih cepat and tompokan kering akan muncul di permukaan mata.
  • Faktor lain seperti cuaca yang panas, kering, berangin, tempat berparas tinggi daripada dasar laut, hawa dingin, asap rokok juga menyebabkan kekeringan mata.
  • Membaca atau menggunakan komputer untuk jangkamasa yang panjang. (Berhenti rehat seketika dan kelipkan mata berulang kali akan melegakan perasaan ini)
  • Pemakai kanta sentuh juga akan mengalami kekeringan mata kerana kanta sentuh akan menyerap air mata, menyebabkan protein melekat kepada permukaan kanta.
  • Pengambilan ubat-ubatan seperti penyakit thyroid, kekurangan vitamin A and penyakit seperti Parkinson’s and Sjogren’s juga menyebabkan kekeringan.
  • Kaum wanita juga mengalami masalah kekeringan setelah putus haid disebabkan oleh kekurangan hormon.

Untuk artikel kali ini saya ingin berkongsi kisah benar pengalaman seorang yang berkaca mata yang telah berjaya mengatasi masalah mata kering nya dengan hanya mengambil vitamin Carotomax. Ikuti perkongsian beliau selanjutnya.

******************************************************

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI


ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA,

testimoni carotomax shaklee

Saya Nik Siti Mardhiah Bt Abd Rahman. 15 Oktober 2014 saya baru menginjak umur 31 tahun. Allah telah beri sedikit ujian kesihatan mata pada awal Oktober 2014.


Saya mula perasan anak mata kedua-dua belah mata kering, kesat, berpasir dan tidak selesa seperti hari-hari sebelumnya. Walaupun saya rabun jauh dan bercermin mata saya belum pernah mengalami masalah seperti ini.


Hari berganti bulan, saya biarkan berlarutan kerana beranggapan mungkin ianya hanya sementara. Keadaan semakin teruk apabila menjelang malam selepas waktu Maghrib mata seolah-olah mengantuk, rasa sangat kesat dan berpasir.


Padahal belum mengantuk pun lagi. Saya masih buat andaian mata saya kepenatan sahaja. Sedar tak sedar saya biarkan mata kekeringan tanpa apa-apa tindakan selama hampir 8 bulan.


Pada masa itu, saya mula rasa khuatir dan terfikir apakah ini tanda-tanda badan saya kekurangan sesuatu nutrien penting khususnya vitamin A dan Karotena. Hasil pembacaan semula tentang kesan jangka panjang akibat kekeringan mata boleh menjejaskan tahap fungsi penglihatan dengan lebih serius.


Sebenarnya saya pengguna produk Shaklee sejak menyusu anak sulung pada tahun 2012 lagi tetapi saya tidak pernah sedar bahawa Shaklee ada satu produk emas yang sangat bagus untuk kesihatan mata.


Saya menghubungi semula upline saya Master Norhanita Yusof dan beliau mencadangkan cuba dahulu sebotol CAROTOMAX. Sebotol CAROTOMAX hanya mengandungi 30 biji dan minimum pengambilan hanya sebiji sehari.


Botolnya paling kecil dan comel berbanding botol produk Shaklee yang lain. Pada masa itu saya hanya bertawakal kepada Allah S.W.T.


Saya cuma telan sebiji CAROTOMAX pada waktu malam. Pada waktu siang saya masih meneruskan pengambilan Set Penyusuan dengan kadar sangat minimum iaitu ESP, VITA-LEA IRON FORMULA, SUSTAINED RELEASE VITA-C 500gm, B COMPLEX, ALFALFA, dan OSTEMATRIX. Saya istiqamah pengambilan sehingga malam ke-3.


Pada malam ke-4 sebelum pengambilan seterusnya, saya masih ingat sekitar jam 9 malam selepas solat Insyak terdetik rasa hairan dan aneh bebola mata saya sudah boleh digerakkan dengan lancar dan mata tidak seperti orang mengantuk!. Teruja sungguh saya pada malam itu, macam-macam perasaan hadir-syukur, lega, gembira, malah rasa ajaib. Saya baru telan 3 biji sudah rasa perubahan positif? 

Betul ke ni?


Kemudian saya teruskan pengambilan sehingga ke 20 biji. Selebihnya 10 biji di simpan di dalam peti sejuk. Saya sengaja mahu menguji lagi keberkesanan si kecik CAROTOMAX ini. Saya teruskan pengambilan Set Penyusuan tanpa CAROTOMAX sehingga hampir 60 hari.
carotomax shaklee

Alangkah gembiranya hati selepas 60 hari mata saya tidak mengalami kekeringan semula seolah-olah seperti masih mengambil CAROTOMAX. Kemudian saya habiskan 10 biji yang berbaki.


Alhamdulillah dengan izin Allah s.w.t saya diberi kesempatan merasai kekeringan mata yang perit hanya selama 8 bulan sahaja. Sepanjang tempoh pengambilan CAROTOMAX syukur saya tidak mengalami sebarang 'Healing Crisis'. Mungkin faktor umur saya yang masih muda proses pemulihannya agak cepat. Saya pastikan supaya kerap minum air bersih antara 2 liter sehingga 3 liter sehari.


Kini saya baru sahaja mengetahui bahawa rawatan bagi kes mata kering, CAROTOMAX boleh di tingkatkan pengambilannya sehingga 2 biji 2 kali sehari. Bayangkanlah jika telan 1 biji sehari selama 3 hari sudah boleh merasai perubahan positif apatah lagi jika telan 2 biji 2 kali sehari?


Saya jatuh hati dengan si kecik CAROTOMAX dan masih mahu meneruskan pengambilan untuk menurunkan tahap rabun jauh dan pelbagai faedah kesihatan yang lain kerana fungsi CAROTOMAX sangat banyak khasiatnya.


"Saya hanya berikhtiar, penyembuhan penyakit hanya dengan izin Allah S.W.T"
SEKIAN, TERIMA KASIH.

*********************************************************



Sebarang pertanyaan dan konsultasi mengenai produk ini atau tempahan juga boleh menghubungi saya;


call/sms/whatsapp 016 2222 531


NURUL HUSNA (follow saya FB)


Anda juga terus boleh membuat tempahan dengan klik pada icon di bawah.



Ingin dapatkan diskaun penjimatan sehingga 20% dengan setiap pembelian di atas?


Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran keahlian sebanyak RM79.50 untuk seumur hidup. Selain itu anda boleh menikmati pelbagai kelebihan sebagai ahli shaklee. Hubungi saya 0162222531 untuk lebih lanjut.



Saya juga ingin tawarkan kepada anda peluang untuk menjana pendapatan sehingga lebih 4 angka sebulan. Jika berminat anda boleh juga menghubungi nombor yang sama. Anda akan dibimbing menjadi seorang usahawan yang berjaya tanpa memerlukan modal yang besar. Anda boleh memilih samada secara sambilan atau sepenuh masa.

Jangan lepaskan peluang sekali seumur hidup ini.

Apakah itu mata kering? Mata kering sering dikaitkan dengan rasa perit, berair, merah, terasa seperti berpasir dan ada juga yang...

0 comments: