Ubat strok menjadi asbab dapat bertutur kembali setelah diserang strok

1/19/2016 nurul husna 0 Comments





Baru-baru ni saya sempat layan back to back filem Hindustan Dilwale dan Bajrangi Baijan. Walaupun majoriti rakyat Malaysia dilanda demam Dilwale tapi filem Bajrangi Baijan betul-betul beri kesan pada saya.


Saya ni bukanlah jenis senang tangkap syahdu bila layan Hindustan tapi filem yang ni benar-benar buat saya sedih. Siapa yang tak tengok lagi tu saya memang recommend cerita ni kat korang.


Tetiba pulak masuk bab Hindustan kan. Sebenarnya bukan je filem ni buat saya touching, tapi kisah disebalik seorang supermom yang dikenali sebagai Puan Hazra Aien ni pun benar-benar buat saya sebak.


Tak dapat saya bayangkan jika saya diuji sebegini apabila suami tercinta yang menjadi tulang belakang tiba-tiba jatuh sakit diserang strok. Maka kuat atau lemah sebagai isteri dan ibu tetap kena tunjuk kuat.


Tapi Alhamdulillah atas usaha dan ikhtiar yang tidak putus-putus, akhirnya suami makin sihat dan kacak.


*********************************************************

Assalammualaikum..


Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
.

Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..
.

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee...

(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.




*********************************************************

Benar-benar menyayat hati kan kisah Puan Hafza ni. Setiap orang pasti diuji dengan pelbagai Ujuan dan cabaran. Bagi Puan Hafza beliau menghadapinya dengan penuh kesabaran dan akhirnya bahagia menjadi milik beliau.


Ternyata pilihan beliau untuk berikhtiar menyembuhkan suaminya dengan vivix benar-benar memberikan hasil yang positif.


Jika anda ada sebarang pertanyaan dan konsultasi atau ingin membuat tempahan, anda boleh menghubungi saya;


call/sms/whatsapp 016 2222 531


NURUL HUSNA (follow saya FB)


Anda juga terus boleh membuat tempahan dengan klik pada icon di bawah.



Ingin dapatkan diskaun penjimatan sehingga 20% dengan setiap pembelian di atas?


Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran keahlian sebanyak RM79.50 untuk seumur hidup. Selain itu anda boleh menikmati pelbagai kelebihan sebagai ahli shaklee. Hubungi saya 0162222531 untuk lebih lanjut.



Saya juga ingin tawarkan kepada anda peluang untuk menjana pendapatan sehingga lebih 4 angka sebulan. Jika berminat anda boleh juga menghubungi nombor yang sama. Anda akan dibimbing menjadi seorang usahawan yang berjaya tanpa memerlukan modal yang besar. Anda boleh memilih samada secara sambilan atau sepenuh masa.

Jangan lepaskan peluang sekali seumur hidup ini.

Baru-baru ni saya sempat layan back to back filem Hindustan Dilwale dan Bajrangi Baijan. Walaupun majoriti rakyat Malaysia dilanda dema...

0 comments: