ISI BETIS DIBUANG AKIBAT RACUN SERANGGA ; PRODUK INI BANTU SEMBUHKAN

8/02/2016 nurul husna 0 Comments

cara merawat bisa racun

Bagi seorang pekebun, peladang atau petani.....mereka tidak lari daripada menggunakan racun rumput/rumpai ataupun serangga. Namun jika terdedah kepada racun ni dengan kerap sudah pasti akan menjejaskan kesihatan badan.

Sebab itulah semasa mengendalikan racun-racun ini kita sentiasa dinasihatkan agar memakai perlindungan yang bersesuaian seperti pakaian yang tertutup dari hujung kepala hingga hujung kaki. Dan amat penting juga memakai topeng penutup hidung untuk mengelakkan kita tersedut racun serangga itu secara langsung.

Tetapi tak semua petani memakai perlindungan seperti yang ditetapkan. Akibat daripada tabiat yang sering mengabaikan keselamatan ini lah, pada tahun lepas saya mendapat khabar bahawa ayah kepada seorang sahabat saya dimasukkan ke ICU akibat masalah pernafasan.

Apabila disoal siasat beberapa hari sebelum tu ayahnya aktif meracun rumput di kebun tanpa memakai topeng hidung. Hampir 3 minggu jugaklah beliau di bawah pemerhatian doktor di hospital.

Sebenarnya selain boleh menjejaskan pernafasan racun-racun ini turut menyebabkan:

  • iritasi pada kulit / kulit gatal
  • iritasi pada mata / penglihatan kabur
  • kulit melepuh
  • keguguran pada ibu hamil
  • masalah sistem seksual & pembiakan
  • kuku memudar dan menjadi rapuh
  • kanser
  • mati pucuk
  • dan lain-lain lagi
*********************************************************************
Haaa...sekarang saya nak share kisah di mana seorang pekebun terpaksa dibuang isi betis terkena racun rumpai. Ikuti kisah nya dan ketahui rahsia bagaiman beliau berikhtiar menyembuhkan kakinya. Boleh rujuk gambar di bawah yer. 


testimoni vivix shaklee


Pakcik ni kakinya luka. Kemudian luka pada kaki tu terkena pula racun semasa meracun sawah. Kesannya luka merebak, mengalami infection dan bernanah sehingga doktor terpaksa korek buang isi betis kakinya sedalam lebih kurang satu inci. Rujuk gambar kedua.
Yang warna kuning tu adalah getah. Getah ni berfungsi untuk keluarkan air bisa pada tulang kering. Dengan bantuan getah tu air bisa boleh keluar walau di mana sahaja posisi kaki tu.

Oleh kerana pak cik ini tidak dibekalkan sebarang ubat-ubatan, beliau berikhtiar mencari solusi lain agar luka nya cepat sembuh. Jika dibiarkan macam tu je mungkin luka tersebut mudah dijangkiti bakteria dan jadi lebih teruk.

Pakcik ni cuba berikhtiar dengan minum Vivix bermula pada 25/3/16. Alhamdulillah dengan mengambil 2 botol vivix dalam masa lebih kurang dua minggu, isi kakinya tumbuh dengan elok dan penuh. Rujuk gambar ketiga. 


*********************************************************************

Apa vivix ni?

ubat untuk sembuhkan luka pembedahan

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.


Ianya mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Keistimewaan Vivix Shaklee


Memperbaiki DNA.

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.


Memperbaiki tenaga sel.
Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Kebaikan Vivix Shaklee


o Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan

o Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius

o Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung

o Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis

o Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf

o Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat alzheimer

o Membantu merawat penyakit parkinson

o Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar

o Meningkatkan kesihatan imum badan

o Menggalakan kesihatan keseluruhan


Jika anda ingin membuat tempahan atau ada sebarang pertanyaan dan konsultasi atau, anda boleh menghubungi saya;

call/sms/whatsapp 016 2222 531

NURUL HUSNA (follow saya FB)


Anda juga boleh terus membuat tempahan dengan klik pada icon di bawah.

Ingin dapatkan diskaun penjimatan sehingga 20% dengan setiap pembelian di atas?

Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran keahlian sebanyak RM79.50 untuk seumur hidup. Selain itu anda boleh menikmati pelbagai kelebihan sebagai ahli shaklee.

Daftar sebagai ahli Shaklee DI SINI.

Bagi seorang pekebun, peladang atau petani.....mereka tidak lari daripada menggunakan racun rumput/rumpai ataupun serangga. Namun jika te...

0 comments: