Cara atasi masalah kulit berminyak dan kusam supaya kawan-kawan ajak berselfie lagi

5/08/2015 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Sejak lambakan smart phone di pasaran kita mula kenal apa itu selfie. Pernah tak korang tengok iklan kat tv yang ada seo Sebab minyak ni la yang buatkan pori-pori terbuka, blackhead, whitehead dan sudah semestinya penyebab jerawat jugak.

rahsia kulit cantik

Tak ada siapa yang suka kulit muka berjerawat. Kalo boleh nak picit la tu jugak supaya kulit jadi licin balik.. Tapi semuanya mustahil sebab parut jerawat jadi makin teruk pulak.

Actually sejak zaman sekolah lagi saya ada masalah kulit muka berminyak..tak tau nak kategori kronik or tak. Tapi saya sentiasa bekalkan dengan tisu biru pengawal minyak. Siap letak dalam wallet supaya tak lupa nak bawa pegi mana-mana. Tapi tak lama pun, lepas tu kulit muka berminyak balik. Paling merunsingkan bila blackhead dan whitehead berceracak je naik. Memang tension. Keje picit blakchead dan whitehead je.




Tapi itu dulu la....sekarang minyak dan tak ada, whitehead dan blackhead pun dah segan nak keluar.

Nak tau tak apa yang saya buat ? Ni yang nak share ni. Special untuk follower saya tersayang.

Rahsia kejayaan saya amalkan mengatasi masalah kulit berminyak iaitu dengan mengambil SET CANTIK ASAS SHAKLEE.

Apa yang ada dalam SET CANTIK ASAS ini ?

#1 Sustained released VITA C Plus

Kenapa dipanggil sustained released...sustained released tu adalah pelepasan berterusan..

Utk pengetahuan anda vita c dicipta yg mana setiap sejam sebyk 100mg vita c dilpskn ke dlm bdn..jd ia memastikan badan kita sentiasa mendpt bekalan vita c..

Setiap tablet vita c ada 500mg vita c jd 1 tablet berthn selama 5 jam..
So saya ambil 1 tablet setiap 5 jam..

Walaupun badan kita hanya memerlukan 1000mg, tp pengambilan vita c plus berlbhn x menyebabkn sebarang side effect atau jd toksin kpd bdn sbb vita c shaklee ada bioflavanoid (boleh refer kt botol vita c masing2).

Bioflavanoid ni salah satu antioksidan dan dia bantu tingkakan kadar penyerapan vita c dlm bdn..so bdn serap vita c sepenuhnya.

Vita C juga berperanan merangsang pengeluaran kalogen, jadi kulit jadi makin anjal dan licin. Jom lihat manfaat lain vitamin feveret saya ni.

rahsia wajah cantik

#2 VITA E COMPLEX

Sesetengah orang sanggup membelanjakan wang yang banyak hanya untuk mendapatkan rawatan kulit secara luaran. Rawatan luaran sahaja tak bagus jugak kalau pemakanan tak dijaga. Jadi kecantikan kulit tidak akan bertahan lama. Oleh itu, cara saya merawat dari dalam adalah dengan Vitamin E Shaklee.

Vitamin E Shaklee adalah vitamin yang bersumber semulajadi ( boleh lihat pada label.. ada huruf d kecil (d-alfa tocoferol) menunjukkan ia sumber semulajadi. satu huruf 'l' or 'dl' menunjukkan ia sumber tiruan or kimia).


Sumber semulajadi adalah lebih baik kerana ia lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber kimia/tiruan..


Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak. Ianya adalah vitamin antioksidan yang sangat bagus dan menghalang dari penuaan sebelum usia. Tentunya setiap orang tidak mahu tua sebelum masanya kan?


Vitamin E juga sangat sesuai diambil bersama dengan Vitamin C kerana ia akan meningkatkan lagi fungsinya. Umpamakan pelengkap kepada masing-masing contohnya vitamin E yang diambil bersama vitamin C boleh menghalang dari "sunburn".
rahsia wajah cantik


Teruja kan bila dah tahu kelebihan produk yang saya amalkan ni...

Jom kita tengok apa kata pengguna lain di luar sana.

rahsia kulit cantik
Testimoni #1

rahsia kulit cantik
Testimoni #2

rahsia kulit cantik
Testimoni #3

Actually dengan setiap pembelian kedua-dua vitamin ini anda layak untuk dapatkan tips istimewa daripada saya BAGAIMANA KURANGKAN BLACKHEAD & WHITEHEAD SECARA SEMULAJADI. So sebelum orang lain lebih dahulu dapat tips itu dan merasai kesannya, lebih baik anda yang bertindak segera dengan menghubungi saya seperti nombor yang tertera di bawah.


call/sms/whatsapp 016 2222 531



pengedar shaklee

NURUL HUSNA (follow saya FB)

Sejak lambakan smart phone di pasaran kita mula kenal apa itu selfie . Pernah tak korang tengok iklan kat tv yang ada seo Sebab minyak ni l...

0 comments: