Cara hilangkan penyakit resdung paling berkesan supaya boleh makan sambal tumis udang lagi

5/09/2015 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

cara atasi resdung paling berkesan


Sekiranya hidung korang sering gatal-gatal, kerap bersin, berhingus, mata berair, dan berkahak terutamanya pada waktu pagi, ada baiknya korang cepat-cepat berjumpa dengan doktor. Simptom-simptom ini berkemungkinan terjadi kerana korang sedang diserang penyakit resdung atau sinusitis. Penyakit ini sememangnya boleh dirawat, tapi ada baiknya kalau korang mencegahnya dari awal kan? 

Menurut pakar, masalah ini terjadi kerana alahan terhadap kotoran, habuk, kutu, pijat, dan makanan tertentu. Kalau kita gagal untuk merawat alahan tu mungkin akan menyebabkan keadaan yang lebih berbahaya pada rongga hidung.

Jadi dalam entri ni saya akan berkongsi tips untuk mengelakkan resdung dan kurangkan alahan.

cara atasi resdung paling berkesan

8 tips elak resdung


#1 Elakkan bela haiwan peliharaan berbulu seperti kucing atau anjing di dalam rumah.

#2 Elakkan guna selimut, sarung bantal, atau baju yang diperbuat daripada bulu binatang.

#3 Gunakan penyedut hampagas yang mempunyai penapis terbaik. Pilihan saya, saya guna penyedut hampagas dengan penapis air. Ini kerana dapat mengelak habuk dan debu daripada terbang keluar dari hampagas ke persekitaran semula.

#4 Sekiranya anda tidur di atas tilam, hati-hati sebab tilam pun ada banyak kumpul habuk dan debu. Jadi % untuk anda tersedut kotoran pada tilam agak tinggi.

#5 Rajin-rajin untuk basuh tuala sekerapnya supaya sentiasa bersih dan segar.

#6 Simpan pakaian dalam almari dan pastikan bertutup.

#7 Selalulah mengelap perabot di dalam rumah.

#8 Elakkan mengambil makanan yang anda alah.
Jika kesemua tips ini tidak mujarab kepada anda, anda boleh cuba mengambil SET RESDUNG SHAKLEE.

Bagaimana set ini berperanan ?


Set resdung shaklee terdiri daripada Sustained Released Vita C Plus dan Alfalfa Complex.

Sustained Released Vitamin C Plus ni adalah sejenis vitamin larut air dan tak boleh dihasilkan oleh badan kita. Jadi untuk mendapatkan Vitamin C kita perlu mengambilnya dari sumber makanan yang ada. Vitamin C membantu untuk meningkatkan sistem imun badan dan mengawal masalah elergi.

cara atasi resdung paling berkesan

Selalunya penyakit resdung ni berkait dengan masalah lain seperti asma, ekzema, elergik dan lelah. Jadi Vitamin C ini secara tidak langsung membantu mengurangkan simptom asma.

Vitamin C adalah antioksidan yang membantu sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik dah membantu sel darah putih untuk menghalang serangan bakteria dan kuman yang boleh menjadi punca kepada resdung.

cara atasi resdung paling berkesan


Alfalfa pula adalah tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi seperti Vitamin K,A, C, Niasin, Riboflavin, Asid folik, kalsium, magnesium, zat besi dan banyak lagi. Alfalfa berfungsi untuk mencuci hati, darah dan usus.Ia adalah makanan yang sangat beralkali dan boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid.

cara atasi resdung paling berkesan

Selain itu ia boleh membuang toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah, mencantikkan kulit dan otot.Alfalfa juga bertujuan untuk melawan alahan yang mana ia memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.

Actually ada ribuan testimoni yang sangat berpuas hati dengan set resdung ni..apa kata mereka yang merasai keberkesanan set resdung ini.

testimoni set resdung
Testimoni #1

testimoni set resdung
Testimoni #2

Dengan setiap pembelian kedua-dua vitamin ini anda layak untuk dapatkan tips istimewa daripada saya BAGAIMANA KURANGKAN BLACKHEAD & WHITEHEAD SECARA SEMULAJADI. So sebelum orang lain lebih dahulu dapat tips itu dan merasai kesannya, lebih baik anda yang bertindak segera dengan menghubungi saya seperti nombor yang tertera di bawah.



call/sms/whatsapp 016 2222 531



pengedar shaklee

NURUL HUSNA (follow saya FB)

Sekiranya hidung korang sering gatal-gatal, kerap bersin, berhingus, mata berair, dan berkahak terutamanya pada waktu pagi, ada baikny...

0 comments: