Cara buat bisnes part time tanpa modal dari rumah je

5/24/2015 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

bisnes tanpa modal


Sejak kerajaan melaksanakan GST awal bulan lepas, rasanya ramai yang tertekan dengan kos sara hidup. Even nak pergi makan roti canai kat mamak pun kena caj GST.

Atas sebab kenaikan kos sara hidup ini, ramai daripada kita memilih untuk mencari pendapatan sampingan. Kebanyakannya bermula dengan berniaga kecil-kecilan. Bagi yang tiada modal memilih untuk jadi agen dropship. 


Pengalaman saya berniaga online sebelum ni, saya pernah bermula sebagai ejen droship dan saya juga pernah cuba keluarkan modal, beli tudung secara borong dan jual secara online..actually susah la jugak untuk surirumah macam saya, nak kena keluar pergi restok barang. Kalau cuma order secara online, supplier akan bagi secara rawak je. Actually bukan je tak balik modal tapi saya telah mengalami kerugian.

Sejak tu saya mencari-cari bisnes yang tak perlu keluarkan modal dan lebih kurang macam agen dropship.
Sehinggalah 2 tahun lepas saya cuba produk shaklee dan saya rasai keberkesanan nya. Memang sangat puas hati bila first time try set berpantang nya sangat-sangat membantu saya. Luka jahitan cepat baik, badan bertenaga, susu banyak..

Bila upline saya ajak join buat bisnes shaklee...soalan pertama saya, "kena keluarkan modal tak?" Sebab rata-rata MLM yang saya pernah join sebelum ni semua kena mula dengan modal yang besar.

Jawapan upline saya, lepas register sebagai ahli dah terus boleh mula berniaga. Tak perlu modal dan tak perlu simpan stok. Customer order dan bayar kemudian saya hanya perlu klik dan order online je. Sememangnya 100% bisnes daripada rumah. Sambil jaga anak-anak, uruskan rumah dah boleh masyuk tiap-tiap hari.


cara buat bisnes dari rumah
Sebagai ahli shaklee anda akan diberikan ID dan password untuk log in website ni untuk order.

Rata-rata daripada kita bila cakap pasal MLM mesti fobia sebab MLM biasanya kena cari DOWNLINE. Tapi serius saya katakan MLM Shaklee tak perlu cari DOWNLINE sebab DOWNLINE akan datang sendiri mencari anda. Inilah yang saya paling suka dengan bisnes Shaklee ni.

Macam mana nak buat promosi ? Saya tak pandai..


Marketing dan promosi hanya dilakukan di media sosial sahaja seperti Facebook, Instagram, Tweeter, Wechat, blog dan lain-lain. Bagaimana untuk membuat promosi anda akan diajar daripada zerro sehingga anda betul-betul hebat hanya secara online.

Anda akan dimasukkan ke dalam group whatsapp dan di situlah segala aktiviti coaching, perbincangan mengenai produk, bagaimana untuk reply mesej customer dan lain-lain lagi dijalankan di antara ahli group. Jangan risau..kami tidak akan biarkan anda keseorangan.

Macam mana saya boleh jana pendapatan dengan bisnes shaklee ?


Sebagai ahli shaklee anda layak untuk kelebihan-kelebihan berikut:

cara buat bisnes dari rumah
Antara insentif dan bonus yang shaklee tawarkan kepada pengedarnya.
  • Bonus dalam bentuk Cash – Bonus akan diberikan pada anda setiap 15hb.. Tengah-tengah bulan dapat duit, memang best.. Tak ada istilah “hujung bulan” atau “poket kering” bagi pengedar shaklee, insyaAllah
cara buat bisnes dari rumah
Purata bonus yang layak diperolehi oleh setiap pengedar shaklee mengikut poin terkumpul setiap bulan.
  • Bonus kepimpinan melahirkan Pemimpin Jualan yang baru di dalam organisasi anda
  • Bonus Kereta – bagi yang serius, anda akan dapat menikmati bonus kereta bila dah mencapai target tertentu. Boleh beli kereta baru..
  • Percutian – Percutian VVIP 5 Star yang ditaja sepenuhnya oleh Shaklee. Bagi Muslim, anda berpeluang pergi Umrah dengan pakej VVIP, dimana hotel hanya bersebelahan dengan masjid.. Seronoknya menjadi tetamu Allah dalam keadaan yang cukup selesa..
  • Keuntungan daripada jualan runcit setiap produk sebanyak 20% hingga 30%.


Kenapa banyak sangat BONUS ni? Sebab pendapatan/gaji daripada Shaklee dipanggil sebagai BONUS. Best kan dapat BONUS tiap-tiap tengah bulan..


KENAPA SHAKLEE ?


Shaklee adalah sebuah syarikat yang stabil sejak 1959 dan telah lebih 50 tahun di pasaran.

Sebuah syarikat yang berlandaskan falsafah dalam menawarkan produk mesra alam dan kesihatan yang baik.
Shaklee merupakan pengeluar dan pengedar ulung nutrisi, penjagaan peribadi, penjagaan rumah dan produk rawatan udara termasuk 45 paten di seluruh dunia.

PRODUK BERKUALITI

Apabila anda memilih produk Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI. Shaklee telah melaburkan lebih daripada USD250 juta dalam pembangunan produk yang lengkap, penyelidikan dan percubaan-percubaan klinikal.

Setiap tahun lebih kurang 83,000 ujian makmal dan kualiti dijalankan ke atas produk nutrisi dan bahan-bahannya sahaja.Produk-produk Shaklee merupakan hasil satu proses mendalam bagi kajian saintifik dan penilaian penyedlidikan pihak ketiga dan juga kajian klinikal bebas oleh kumpulan Pakar Sains Kesihatan. Shaklee juga merujuk kepada Lembaga Penasihat Saintifik, satu kumpulan kebangsaan yang merupakan ahli sains yang diiktiraf oleh peneraju dalam Institusi akademi dan perubatan.

Bagaimana untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee ?

cara buat bisnes dari rumah

Ada dua cara untuk anda mendaftar sebagai ahli Shaklee.Yang pertama, secara berbayar dan yang kedua, secara percuma.Haa, macam mana pulak tu?


DAFTAR JADI AHLI SHAKLEE BERBAYAR


Cara yang pertama untuk menjadi ahli Shaklee adalah dengan membayar yuran pendaftaran keahlian seumur hidup bernilai hanya RM79.50. Murah saja kan?

Kalau semasa daftar tu anda nak beli sekali mana-mana produk Shaklee, takde masalah. And boleh terus membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan jimat sehingga 25%.

Best tak? Hanya RM75 untuk seumur hidup dan terus dapat penjimatan sehingga 25% untuk semua produk Shaklee.


2. JADI AHLI SHAKLEE PERCUMA SEUMUR HIDUP
Haaa…. Ada yang berminat nak jadi Shaklee secara percuma? Bukan setakat daftar percuma, tapi percuma seumur hidup. Menarik tak?

Untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee secara percuma, anda hanya perlu membuat pembelian produk Shaklee bernilai sekitar RM700 (nilai mengikut harga ahli) untuk mencukupkan 200 point.
Berita baik kepada anda..

Setiap pendaftaran sebagai ahli shaklee bersama pembelian produk shaklee yang lain, anda layak untuk menerima sebotol Vita-lea yang berharga RM 88.75 secara percuma. Menarik kan? Tawaran ini sah sehingga Oktober 2015 bersempena dengan 100 tahun kelahiran vitamin ini. 



Shaklee juga turut menawarkan peluang perniagaan kepada belia muda di bawah program YES (Yes Entreprenuers System). Yang mana anda berpeluang menjana pendapatan sehingga RM 20,000 dalam masa hanya 13 bulan. Ikuti penjelasannya dalam entri berikutnya.

Untuk pertanyaan lanjut mengenai perniagaan Shaklee boleh menghubungi saya;



call/sms/whatsapp 016 2222 531

NURUL HUSNA (follow saya FB)






Sejak kerajaan melaksanakan GST awal bulan lepas, rasanya ramai yang tertekan dengan kos sara hidup. Even nak pergi makan roti canai ka...

0 comments: