Wanita sabar = Wanita cantik

5/21/2014 nurul husna 0 Comments



Sedar atau tidak, sabar ialah petua kecantikan bagi seorang wanita. Tidak percaya?

sabar itu cantik

Ni bukan saya yang cakap ek, tetapi Allah s.w.t. yang berfirman dalam AL Quran;

sabar itu cantik

"Maka sabar itu indah." (Surah Yusuf 12: 18 dan 83)

Ada juga sebuah hadis Rasulullah s.a.w menyatakan yang bermaksud: "Sabar itu cahaya yang memancar terang (diya')." (H.R.Muslim)

Kalau malam-malam kita ronda ronda kat bandar Kuala Lumpur cantikkan dapat tengok cahaya lampu. Dengan cahaya lampu yang terang ni jugalah kecantikan boleh kita lihat dengan jelas. Hari ini ramai orang yang nak jadi cantik dan nampak cantik. Buktinya pengusaha kosmetik ramai pun yang dah jadi jutawan.

Iklan kat TV pun selalu cakap tentang kulit yang putih gebu tak ada kedut, badan yang ramping seksi, rambut warna-warni atau biji mata hitam boleh jadi warna biru, perang dan sebagainya sebagai bukti seseorang tu memang cantikah.

Tapi kalau kita kaji balik, kebanyakan jelitawan yang kita jumpa sombong, panas baran, cepat marah, berdendam, susah nak maafkan orang apatah lagi nak minta maaf. Apa yang bangga sangat kalau luar je cantik tapi dalaman hodoh. Lagi buat orang benci adalah. Ada jugak yang akan cakap, " Harap muka je cantik, perangai Allah je yang tau betapa buruknya."

Macam mana plak kalau kita jumpa orang yang biasa-biasa je, dah tua berkedut lak tu tapi sangalah berakhlak.Sabar yang penyabar dan tenang menghadapi ujian Allah dan daripada muka yang tenang tu lah terserla kecantikan dia. Kita yang tengok ni pun jadi ralik.

Jenis-jenis sabar

#1 Sabar dengan ujian dalam hidup

#2 Sabar dengan keinginan nafsu

#3 Sabar untuk tak inginkan apa yang orang ada

#4 Sabar tinggalkan maksiat

#5 Sabar dalam menunaikan tanggungjawab

#6 Sabar dengan kesusahan

#7 Sabar dalam mentaati Allah

petua cantik


Dapatkan set kecantikan vitamin shaklee


Untuk bantuan konsultasi hubungi

pengedar shaklee

Sedar atau tidak, sabar ialah petua kecantikan bagi seorang wanita. Tidak percaya? Ni bukan saya yang cakap ek, tetapi Allah s.w....

0 comments: