ESP SHAKLEE; MENU WAJIB IBU BERPANTANG DAN MENYUSUKAN ANAK

10/10/2014 nurul husna 1 Comments

Assalammualaikum ibu-ibu berpantang sekalian.

Amacam pengalaman bersalin? Kata orang walaupun dah beranak lima (5) pengalaman bersalin setiap anak tidak sama. Anyway alhamdulillah dah selamat bersalin dan selamat juga menempuh tempoh berpantang. Kebanyakan ibu-ibu berpantang selama 40 hari dan ada juga mengambil masa selama 100 hari.


Selama tempoh berpantang ni dan nama pun berpantang, kita tak boleh nak melantak sesuka hati kan. Banyak makanan yang perlu dielakkan dan berpantang. Menurut nyah (adik arwah mak), kalau nak makan elakkan makanan yang sejuk dan berangin. Pastu minta izin suami dulu kalau nak makan sembarangan. Kalau suami izin insyaAllah tak berlaku apa-apa. Satu lagi kalau masa anak pertama tak makan, anak kedua dan seterusnya jangan makan. Ada tambahan lagi elakkan makan ikan yang bermisai macam ikan keli.



Sure mati kutu kan nak pikir menu orang dalam berpantang ni. Ini ada kata tak boleh itu kata tak boleh. Dahlah ada jahitan luka yang perlu dijaga. Anak pulak perlu disusukan. Susu kurang nanti jaundis pula anak kecil tu. Jadi salah satu menu yang boleh anda, ibu berpantang atau suami kepada ibu berpantang yang boleh sediakan kepada isteri kesayangan anda adalah ESP Shaklee.

Kenapa ESP Shaklee??

Ini kerana, ESP Shaklee diperbuat daripada 100% kacang soya non-GMO yang selamat untuk ibu berpantang dan bayi. Ketahui lebih lanjut DI SINI. Selain itu, ESP Shaklee tinggi dengan protein jadi ia membekalkan tenaga yang cukup untuk berpantang. Ini kerana dalam tempoh berpantang, ibu-ibu kurang masa untuk tidur kerana si kecil kerap berjaga pada waktu malam dan ibu berpantang perlu kerap menyusukan si kecil untuk menguatkan antibodinya selain daripada membantu tumbesarannya.

Lebih merunsingkan pada minggu pertama selepas bersalin kebanyakan ibu selepas bersalin mengalami masalah kekurangan susu badan. Jadi ESP juga berperanan memeriahkan dan memekatkan susu badan ibu. Susu meriah, bayi kerap menyusu, maka jaundis akan berkurangan. Untuk mengetahui bahawa bayi anda telah bebas daripada jaundis parhatikan najis nya yang pada asalnya berwarna kuning, berubah kepada kehitaman dan kembali kepada kuning semula. Pada masa itu anda boleh menarik nafas lega kerana anak anda sudah sihat dan bersedia menempuh cabaran hidup. SEMOGA BERJAYA.

Jika anda masih mengalami masalah berkaitan teknik penyusuan boleh dapatkan konsultasi percuma daripada saya dengan menghubungi;

016 2222 531
Sms/call/whatsapp/telegram


Nak cuba ESP?

Boleh juga hubungi saya,



Nurul Husna
call/sms/whatsapp/telegram

016 2222 531

Assalammualaikum ibu-ibu berpantang sekalian. Amacam pengalaman bersalin? Kata orang walaupun dah beranak lima (5) pengalaman bersalin ...

1 comment:

  1. Selama tempoh berpantang ni dan nama pun berpantang, kita tak boleh nak melantak sesuka hati kan. Banyak makanan yang perlu dielakkan dan berpantang. Menurut nyah (adik arwah mak), kalau nak makan elakkan makanan yang sejuk dan berangin. Pastu minta izin suami dulu kalau nak makan sembarangan. Kalau suami izin insyaAllah tak berlaku apa-apa. Satu lagi kalau masa anak pertama tak makan, anak kedua dan seterusnya jangan makan. Ada tambahan lagi elakkan makan ikan yang bermisai macam ikan keli.



    Sure mati kutu kan nak pikir menu orang dalam berpantang ni. Ini ada kata tak boleh itu kata tak boleh. Dahlah ada jahitan luka yang perlu dijaga. Anak pulak perlu disusukan. Susu kurang nanti jaundis pula anak kecil tu. Jadi salah satu menu yang boleh anda, ibu berpantang atau suami kepada ibu berpantang yang boleh sediakan kepada isteri kesayangan anda adalah ESP Shaklee.

    ReplyDelete