Dilema Mempunyai Anak Athma; Cara atasi anak asthma dengan Shaklee

10/18/2014 nurul husna 1 Comments

Kalau kita bercerita pasal anak-anak asthma, rata-rata ibu bapa mesti luahkan rasa sedih apabila mengenangkan saat-saat apabila anak mereka diserang asthma (kalau sebelah utara cakap mengah). Saya pasti yang kebanyakan mereka lebih sanggup jika dapat gantikan anak mereka untuk merasai sakitnya ketika diserang asthma.

Untuk entri kali ini, saya bukanla ingin membincangkan secara detail penyakit asthma tetapi lebih kepada cara dan ikhtiar untuk mengurangkan serangan asthma. Untuk pengetahuan pembaca semua keluarga saya di sebelah arwah ibu memang tidak lari dari serangan asthma.

set asthma shaklee

Dari arwah tok (orang penang panggil nenek sebagai atok), abang-abang saya dan sekarang anak buah  pulak. Kebanyakan mereka diserang sejak kecil dan apabila dah meningkat dewasa serangan beransur kurang dan akhirnya boleh dikatakan sembuh sepenuhnya. Dan Alhamdulillah kedua-dua anak saya setakat bebas dari serangan asthma. Walaupun anak yang sulong ketika masih bayi pernah ada petanda seperti asthma kerana nafasnya mula kedengaran kuat (bagi ibu bapa yang ada asthma taula macam mana
bunyinya), tetapi bila dirujuk kepada doktor ianya adalah normal berlaku dikalangan bayi. Ini kerana bronkiol (salur pernafasan) bayi sangat senang diserang oleh kuman daripada udara atau persekitaran yang tercemar. Akibatnya bronkiol menjadi bengkak. Oleh sebab itu, salur pernafasan menjadi sempit. Tapi sejak tu sampai sekarang tak pernah lagi la berulang.

Kalau dulu setiap kali anak buah saya diserang asthma arwah mak akan sapu dada mereka dengan minyak masak yang panas dan dicampur dengan basng putih dan bawang kecik yang dah diketuk. Dan alhamdulillah pernafasan makin baik. Bukan tak nak bawak pergi klinik tapi masa tu kami tiada kenderaan. Cuma ada motor abah je. Dan selalunya abah akan berjemaah di masjid. Pulak tu diorang ni selalu kene serang lepas maghrib. Puncanya sebab siang hari terlebih main atau tak pantang makan.

set asthma shaklee

Tapi masa tu kami sekeluarga tak diperkenalkan dengan shaklee. Jadi saya ingin mengambil kesempatan ini untuk perkenalkan set asthma untuk ibu bapa yang mempunyai anak asthma yang terdiri daripada meal shakes dan omega guard.
set asthma shaklee

Meal shakes adalah makanan tambahan yang boleh dicampurkan ke dalam minuman mereka. Ianya minuman bermultivitamin bagi memberikan nutrien yang cukup kepada anak-anak di samping meningkatkan sistem keimunan mereka. Jadi badan mereka lebih kuat menentang serangan kuman dari persekitaran yang kotor dan melawan alahan.


set asthma shaklee


Bagi omega guard pula yang kaya dengan dha, ia bukan sahaja membantu perkembangan otak dan meningkatkan kecerdasan otak mereka, ia membantu menguatkan sistem pernafasan mereka. Insyaallah selepas pengambilan kedua-dua produk ini secara konsisten serangan asthma akan berkurangan dan anak anda tidak lagi perlu diberikan bantuan pernafasan @ menyedut gas lagi.

set asthma shaklee

Di bawah ini adalah testimoni daripada abang saya sendiri.




Untuk sebarang pertanyaan dan rundingan berkaitan masalah asthma boleh menghubungi saya
016 2222 531
call/sms/whatsapp/telegram

Kalau kita bercerita pasal anak-anak asthma, rata-rata ibu bapa mesti luahkan rasa sedih apabila mengenangkan saat-saat apabila anak mereka...

1 comment:

  1. Kalau kita bercerita pasal anak-anak asthma, rata-rata ibu bapa mesti luahkan rasa sedih apabila mengenangkan saat-saat apabila anak mereka diserang asthma (kalau sebelah utara cakap mengah). Saya pasti yang kebanyakan mereka lebih sanggup jika dapat gantikan anak mereka untuk merasai sakitnya ketika diserang asthma.

    Untuk entri kali ini, saya bukanla ingin membincangkan secara detail penyakit asthma tetapi lebih kepada cara dan ikhtiar untuk mengurangkan serangan asthma. Untuk pengetahuan pembaca semua keluarga saya di sebelah arwah ibu memang tidak lari dari serangan asthma.

    ReplyDelete