Kurus Secara Sihat & Semulajadi dengan ESP Shaklee

10/03/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 1 Comments

Assalamulaikum sebagai pembuka bicara.

Bagi pembaca yang kerap follow entri di blog saya, saya ucapkan jutaan terima kasih kepada anda. Sokongan anda amat saya hargai.

Kali ini saya ingin berkongsi rahsia/tips menguruskan badan secara semula jadi dengan ESP ShakleeUntuk pengetahuan anda Set Kurus Shaklee terdiri daripada pelbagai kombinasi dan setiap daripada kombinasi nya mempunyai peranan tertentu. Meh kita tengok dulu antara vitamin yang membantu anda menurunkan berat badan secara semulajadi dan sihat.


set kurus shaklee


Set kurus Shaklee bertindak mengikut konsep 3B iaitu BAKAR, BUANG dan BINA seperti dalam poster di atas.


 Peranan ESP Shaklee dalam menurunkan berat badan

set kurus shaklee

ESP Shaklee mempunyai GI sebanyak 39 sahaja! Rendah kan. Kajian menunjukkan makanan yang mempunyai  Indeks Glisemik (GI) rendah dapat mengurangkan rasa lapar dengan cepat. Kalau lepas minum ESP Shaklee rasa kenyang je. Jadi ianya sesuai dijadikan sebagai ‘meal replacement’. Jumlah kalori setiap hidangan (3 sudu besar) bagi ESP Shaklee hanyalah 105 kcal sahaja. Bayangkan jika biasanya kita mengambil nasi lemak sebagai makan pagi. Nasi lemak mempunyai 389.5 kcal. Satu hidangan ESP Shaklee hanyalah 105 kcal, lebih kurang 1/3 daripada nilai kalori nasi lemak. Tak kenyang kalau minum ESP Shaklee saja semasa makan pagi? OK. Boleh minum ESP dan makan dua keping roti. Kalori 2 keping roti biasanya lebih kurang 140-150 kcal. Kalau dicampurkan kedua-dua kalori ESP dan roti, kalorinya masih rendah berbanding nasi lemak. Jadi tukar makan pagi kita dengan ESP Shaklee! :)
Makanan yang mempunyai GI yang rendah dapat meningkatkan rasa kenyang berbanding makanan yang mempunyai Indeks Glisemik (GI) tinggi.  Nasi adalah contoh makanan yang mempunyai GI tinggi. Betul, kalau makan nasi kita akan kenyang. Tapi jika kita makan makanan yang mempunyai GI rendah, tempoh kenyang itu lebih lama. Mengambil 3 sudu besar ESP Shaklee setiap hari kita akan berasa lebih kenyang berbanding makan nasi tau. Jadi ESP Shaklee dapat kuruskan badan! Kena cuba lah baru tahu macam mana. Tak cuba tak tahu. Tak kenal tak cinta! :)
Jadi apabila kita berasa kenyang dalam tempoh yang lama, maka kuranglah kekerapan kita mengambil makanan lain. Hal ini membantu dalam mengurangkan berat badan dan membantu kehilangan lemak dalam badan. Kelebihan ESP Shaklee bukan sahaja untuk kuruskan badan tau. Sesape yang minum ESP Shaklee ni akan dapat kebaikan berganda. ESP juga memberi kesan kepada kecantikan kulit. Dan yang bestnya kecantikan kulit dapat dilihat dalam masa yang singkat.
set kurus shaklee


P/s: Ramai orang sanggup habis ribuan ringgit untuk gajet seperti iPhone & iPad tapi tak ramai yang sanggup melabur RM150 hanya untuk kesihatan badan dan kecerdasan minda ini. Anda berkira untuk sihat? Ya, saya yakin anda tidak begitu. Dapatkan ESP Shaklee sekarang.

Saya jamin ESP Shaklee ini amat membantu anda dalam meningkatkan kesihatan tubuh badan dan kecerdasan minda anda dalam menjalankan aktiviti harian.


Dapatkan set menyususet migrainset gastrikset kesuburanset berpantang, set ibu hamilset kurusset tambah berat badanset tenaga,set kulit cantik gebuset mengandung dan set kempis perut anda di sini.

Untuk sebarang pertanyaan dan rundingan eksklusif daripada saya, anda boleh hubungi
Husna
call/sms/whatsapp/telegram 016 2222 531

Assalamulaikum sebagai pembuka bicara. Bagi pembaca yang kerap follow entri di blog saya, saya ucapkan jutaan terima kasih kepada anda. So...

1 comment:

  1. Bagi pembaca yang kerap follow entri di blog saya, saya ucapkan jutaan terima kasih kepada anda. Sokongan anda amat saya hargai.

    Kali ini saya ingin berkongsi rahsia/tips menguruskan badan secara semula jadi dengan ESP Shaklee. Untuk pengetahuan anda Set Kurus Shaklee terdiri daripada pelbagai kombinasi dan setiap daripada kombinasi nya mempunyai peranan tertentu. Meh kita tengok dulu antara vitamin yang membantu anda menurunkan berat badan secara semulajadi dan sihat.

    ReplyDelete