Cara hilangkan Jerawat Dengan Cepat Untuk Bakal Pengantin

5/28/2015 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 3 Comments

tips wajah berseri untuk bakal pengantin

Jerawat yang naik di muka sudah semestinya akan buatkan kita stress especially bila lagi seminggu bakal bergelar raja sehari. Walaupun boleh tutup dengan solekan dan boleh edit/touch up gambar album kahwin tapi kalau orang datang dekat face to face dengan kita tetap boleh nampak dengan clear jerawat tu. Rasanya macam nak postpone je tarikh majlis tu kan.

Bila jerawat naik ni bukan setakat masalah jerawat ni je...sebabnya bila jerawat dah kecut, datang pulak bekas jerawat. Malu tu nak menghadap bakal suami 24 jam nanti lepas kahwin. Jadi, macam cara menghilangkan bekas jerawat? Teruskan membaca untuk mengetahui caranya.

Walaupun sekarang ini dah banyak sangat produk - produk kecantikan yang terjual dipasaran untuk menghilangkan jerawat dengan pelbagai harga, murah atau mahal, jangan sesekali tengok harganya, tetapi pilih kualitinya.

Bagi saya sendiri, saya lebih suka dengan cara yang tradisional dan semulajadi sebab cara ini lebih selamat jika dibandingkan dengan produk – produk kecantikkan yang ada di pasaran. Jika produk – produk tersebut tidak sesuai dengan wajah kita, bukannya memperbaiki wajah tapi akan merosakkan pulak.

Berikut adalah cara menghilangkan jerawat dengan cepat.


Tips #1 Tidur yang cukup


Walaupun anda gementar dan agak sibuk untuk persediaan majlis anda, namun tidur tetap kena cukup. Tak banyak orang yang tahu yang salah satu penyebab jerawat adalah stress dan kurang tidur. Dengan tidur yang cukup, maka metabolisme didalam tubuh kita akan teratur, sehingga jerawat dan bekas jerawatnya pun akan pudar. Perlu juga ingat, jika anda kekurangan tidur, masalah lainpun akan muncul seperti migrain, tekanan darah rendah atau muka yang sembab tiada seri.

Tips #2 Tidak memecahkan jerawat


Banyak orang yang gatal tangannya bila ada jerawat (sama macam saya) dan tangan tu terpanggil-pagil nak suruh pecahkan. Tapi, tu bukanlah cara yang betul..kalau jerawat tu dipecahkan belum masanya akan buat jerawat lain pulak naik dengan gembiranya..kalau ni yang jadi, lagi susahlah nak hilangkan bekas parut tu pulak. Lebih lagi kalau picit dengan keadaan tangan yang kotor, mesti lagi teruk.

Tips #3 Membersihkan wajah secara teratur


Membersihkan wajah secara teratur merupakan suatu kemestian kalau tak nak muka berjerawat. Dengan membersihkan wajah secara teratur, bererti anda sudah membunuh dan mengurangkan kuman penyebab jerawat. Bukan setakat terhindar dari jerawat je, tetapi aura wajah nampak lebih segar dan cerah ceria. Barulah naik seri pengantin @ raja sehari.

Tips #4 Minum air yang cukup


Seperti yang semua tahu air adalah salah satu agen pendetoks. Dan salah satu punca jerawat adalah kerana kandungan toksin dalam badan yang banyak. Jadi minumlah sekurang-kurangnya 2 liter @ 8 gelas air kosong setiap hari untuk menyingkirkan toksin dalam badan setiap hari.

Anda juga boleh mengamalkan Alfalfa Complex yang bersifat sebagai agen detoks yang baik.

Tips #5 Amalkan pengambilan suplemen antioksidan


Antioksidan berfungsi untuk menghentikan tindakan radikal bebas yang menjadi penyebab kepada tumbuhnya jerawat.
Antara suplemen antioksidan yang sesuai untuk anda terdiri daripada vitamin ACE (vitamin A, vitamin C dan vitamin E).


testimoni set cantik shaklee

Fungsi setiap vitamin

Vitamin A : untuk mengawal penghasilan sebum yang menjadi penyebab muncul nya jerawat.

Vitamin C : meningkatkan sistem imun, dan membantu menyekat pembiakan bakteria penyebab jerawat.

Vitamin E : mengecutkan jerawat dan melindungi kulit daripada radikal bebas.


cara hilangkan jerawat dengan cepat
Testimoni Set Cantik Shaklee


testimoni vita c shaklee
Testimoni Set Cantik Shaklee

cara hilangkan jerawat dengan cepat
Testimoni Set Cantik Shaklee


testimoni vita c shaklee
Testimoni Set Cantik Shaklee

Untuk pertanyaan lanjut mengenai vitamin ini boleh menghubungi saya;

cara buat bisnes dari rumah


call/sms/whatsapp 016 2222 531

NURUL HUSNA (follow saya FB)

Jerawat yang naik di muka sudah semestinya akan buatkan kita stress especially bila lagi seminggu bakal bergelar raja sehari. Walaupun ...

3 comments: