Cara vivix bertindak sebagai ubat penawar pesakit kanser

1/19/2017 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments


Kita selalu dengar tentang pesakit kanser, nasibnya diakhiri dengan kematian.

Dan kita juga mungkin pernah saksikan pesakit kanser  kembali sihat dan seolah olah diberi peluang kedua oleh Penciptanya. Sihat, ceria, kembali bekerja malah boleh beranak pinak lagi.

Saya pernah terbaca, sel kanser boleh hilang jika sel ini di"diam"kan dan menjadi tak aktif selepas 5tahun.

Cara untuk mendiamkan sel kanser,
antaranya ialah melalui penjagaan makanan.

Maksudnya kena pilih dan jaga makanan yang diambil, pilih makanan sihat dan tidak akan "trigger" sel kanser supaya jadi aktif balik.

Salah satu nya ialah pilih makanan yang menjadi sumber antioksidan. Antara makanan sumber antioksidan ialah makanan yang tinggi Vitamin A, Vitamin C dan Vitamin E

Antara senarai buah yang tinggi antioksoda ialah acaiberi, blueberi, blackberi, walnut, strawberi, cranberi, raspberi, elderberi, bunga cengkih kisar, delima dan anggur merah.

Elderberi dan anggur merah merupakan bahan utama dalam salah satu suplemen berbentuk jus keluaran Shaklee iaitu Vivix.

Lebih berkesan kerana jus ini mengandungi resveratrol, satu ramuan yang bertindak memperbaiki DNA dalam tubuh badan.

Resveratrol yang tinggi sifat antioksida membantu pembentukan semula sel-sel yang telah rosak akibat kanser.
(Sel ini rosak tapi tak mati malah menyebabkan sel sihat yang lain turut rosak)

Bila sel telah diperbaiki, sel rosak ini akan mati dengan sendirinya (apoptosis) dan sel kanser akan berkurangan sehingga terus hilang buat selama-lamanya.

Antosianin yang terdapat dalam jus ini bertindak menguatkan sistem imunisasi tubuh.

Sistem imun yang aktif dan kuat akan memilih, mengenalpasti dan memusnahkan agen karsinogenik (agen yang menyebabkan kanser) yang setiap hari memasuki badan kita.

Mereka yang mempunyai sistem imun yang sihat dan kuat akan terhindar daripada kanser. Sebaliknya jika sistem imun lemah, individu itu akan lebih fragile dan akan berdepan risiko kanser yang lebih tinggi.

Pastikan jaga pemakanan, kurangkan terdedah pada persekitaran yang jadi risiko kanser, dan atleast amalkanlah jus antioksidan yang saya ceritakan diatas tadi


VIVIX BAGUS UNTUK PESAKIT KANSER
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Menurut laporan daripada kajian terbaru yang dibuat oleh University of Missouri pada tahun October 2013;

Lebih banyak sel kanser yang mati jika pesakit dirawat menggunakan gabunagn resveratrol (kandungan utama Vivix!) dan radioterapi berbanding rawatan dengan radioterapi sahaja..

So jangan kecam ahkak yer kalau ahkak cakap vivix boleh bantu pesakit kanser..
Bukan ahkak yang cakap tau..
Saintis yang cakap..
Ahkak tolong sebarkan je..
Huhuhu...

Kelebihan vivix

💮Vivix adalah salah satu suplemen yang mampu membaikpulih sel dari peringkat DNA dan boleh membantu pesakit-pesakit kronik untuk meningkatkan kualiti hidup.

Tetapi perlu tahu, Vivix tetap suplemen, makanan tambahan dan bukannya ubat. Jadi, apa sahaja penyakit anda, mesti dapatkan rawatan daripada saluran yang betul dan Vivix hanyalah sebagai penyokong kepada nutrisi harian.

💮Resveratrol, Ramuan Utama Vivix

Resveratrol yang merupakan salah satu ramuan utama Vivix telah dirujuk lebih daripada 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Universiti Harvard, National Insitute of Aging, National Cancer Institute dan banyak lagi pusat-pusat yang lain.

Resveratrol merupakan teknologi semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia mampu menghalang pertumbuhan sel kanser pada setiap peringkat. Resveratrol bukan saja mencegah kanser, malah dikatakan memberi kesan lebih baik kepada rawatan kemoterapi.

💮Bagaimana Resveratrol Menentang Sel Kanser

✔Menghentikan gen kanser

✔Resveratrol membantu dengan menghantar mesej yang betul kepada sel dengan mengawal proses penyahsetilan dan mengaktifkan umur gen yang lebih panjang. Ini berpontensi mengaktifkan gen untuk menghentikan proses pembiakan kanser.

✔Menterbalikkan kesilapan DNA

Salah satu punca terjadinya kanser ialah apabila sel yang sudah tua membuat silap dalam meniru DNA sendiri secara terperinci. Kesilapan DNA ini menyebabkan sel tidak berfungsi lagi. Lagi teruk jika dia membiak sebagai sel kanser

Jadi, dengan mengurangkan kesilapan replikasi DNA, resveratrol boleh meningkatkan usia sel. Ini juga salah satu sebab kenapa resveratrol merupakan pencapaian besar dalam melambatkan proses penuaan.

💮Kesan anti-kanser

Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja mampu menghalang pertumbuhan dan pembiakan sel kanser. malah ada saintis yang mencadang resveratrol sebagai rawatan tambahan kepada kanser kerana boleh memberi kesan baik bersama-sama kemoterapi.

💮Resveratrol menghalang kanser melalui beberapa cara:

1. Menyekat penyerapan estrogen dan androgen, sekaligus membantu mencegah kanser yang dipengaruhi oleh hormon. Contohnya kanser payudara atau kanser prostat.

2. Mengubah gen yang rosak. Apabila gen suatu sel telah rosak, risiko untuk membiak sebagai sel kanser adalah tinggi.

3. Membunuh sel kanser

Resveratrol mampu menghalang sel kanser tanpa memudaratkan sel-sel lain. Kebolehan ini berkait rapat dengan kemampuan Vivix membezakan antara sel normal dan sel kanser berbanding rawatan kemoterapi yang tidak spesifik. Jadi, disamping menyerang sel kanser, sel sihat juga terjejas sama. Sebab tu kita dapat tengok kesan sampingan kemoterapi termasuklah rambut gugur, keletihan, muntah-muntah, cirit-birit dan ulser dalam mulut.

Bertindak sebagai antioksida, resveratrol mampu menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau menyahaktifkan enzim, gen, hormon dan bahan kimia dalam tubuh yang berkait dengan kanser.

So nampak kan betapa vivix boleh bantu perbaiki kesihatan pesakit kanser..

Sebarkan post ni kalau anda rasakan ia bermanfaat untuk sahabat dan ahli keluarga anda..

Jangan lupa hubungi ahkak seperti  nombor yang tertera dalam poster di bawah.

call/sms/whatsapp 016 2222 531

NURUL HUSNA (follow saya FB)


Anda juga terus boleh membuat tempahan dengan klik pada icon di bawah.




Beberapa testimoni pesakit kanser yang mengamalkan vivix

Testimoni pesakit Kanser Hati

Testimoni pesakit Kanser Paru-Paru

Testimoni pesakit Kanser (yang ni akak tak ingat dah la kenser apa..sori)

Testimoni pesakit Kanser Usus @ Kolon


Kita selalu dengar tentang pesakit kanser, nasibnya diakhiri dengan kematian. Dan kita juga mungkin pernah saksikan pesakit kanser  kem...

0 comments: