ABAHKU HERO KU. DAH 78 TAHUN TETAP GAGAH BERLARI

5/05/2018 nurul husna 0 Comments

Sumber : Facebook
Trobek 2 bulan lepas
Saje la bawak abah jalan-jalan uthm.
Sambil cuci mata tengok pemandangan hijau uthm
Sambil jalan-jalan kuarkan peluh.

Sumber : Facebook

Tapi anak bujang request nak joging di stadium uthm
So dapat pusing tasik uthm 1 round
Kami pun terus ke stadium

Mula-mula nampak abah dok ajak kakak joging
Tapi kakak tak nak.

Sekali pusing tengok abah dah lari (joging) dah suku padang
Terus bangun berdiri

Mata langsung tak alih dari abah

Abah dah lari 1/2 padang

Bukan risau abah tak kuat lari ke apa
Sebab tau abah memang cergas lagi ke kebun
Yang risau nya
Sebab abah tak strecthing dulu
Kot2 la cramp ke apa kang

Sampai separuh padang
Nampak abah STOP
Cuak giler la
Terus panggil encik suami pergi tengok kan abah

Dengan mula relax je
Encik suami datang
"Kenapa?"
"Abah tu..tak jalan dah tu. Gi la tengok jap. Kot cramp ke."

Baru encik suami nak pergi
Tengok abah dah sambung berjalan
Ah, lega...


Dapat 1 round kat abah.
Untuk yang berumur 79 tahun
That was really amazing kan.

Abah Una yang berjubah putih ni.

Sumber : Facebook Trobek 2 bulan lepas Saje la bawak abah jalan-jalan uthm. Sambil cuci mata tengok pemandangan hijau uthm Sambil jal...

0 comments: