Produk yang membantu mengatasi penyakit kulit psoriasis

5/15/2018 unazack Husna 0 Comments


Penyakit kulit psoriasis
Masa mula-mula Una dengan term penyakit ni Una ingat penyakit apa la.
Tapi bila dah tau rupanya Una dah biasa tengok orang yang alami masalah kulit psoriasis ni.

Apa penyakit kulit psoriasis ni?

Psoriasis adalah keadaan di mana kulit ada tompok tebal kemerahan dan bersisik.

Contoh keadaan penyakit kulit psoriasis

Biasanya terbentuk pada siku, lutut dan kulit kepala. Psoriasis ni adalah salah satu penyakit yang disebabkan oleh gangguan imun.


Psoriasis berlaku apabila sel-sel badan yang sepatutnya bertindak memusnahkan kuman, tetapi sebaliknya memusnahkan sel-sel kulit yang sihat. 

Punca Masalah Penyakit Kulit Psoriosis

Banyak kajian mengatakan punca kepada penyakit kulit psoriasis ini adalah genetik. Bermakna jika kita mempunyai penyakit ini, anak atau susur galur kita kemungkinan besar akan dapat jugak penyakit ini.

Cuma yang membezakan kritikal atau tak je.

Selain itu, penyakit kulit psoriasis ni pun berpunca daripada:
1) infeksi
2) alah kepada beberapa jenis ubatan kimia
3) mengalami tekanan
4) cuaca yang terlalu panas atau terlalu sejuk
5) perokok atau peminum arak tegar

Namun, pesakit psoriasis sangat bernasib baik kerana penyakit ini tidak menjejaskan hubungan intim suami isteri.

Kadang-kandang psoriasis ni menyakitkan
Tapi....Jangan risau
IA TAK BERJANGKIT !!

Gejala-gejala umum psoriasis meliputi bahagian kulit jadi merah dan terasa tebal, kering dan bersisik.
Kulit pun jadi pecah-pecah dan kadang-kadang boleh berdarah
Kuku pulak menebal dengan tekstur yang tidak rata
Sendi-sendi pulak jadi bengkak dan kaku.

Kalo ada yang kena penyakit ni anda dinasihatkan jangan garu
Memang rasa gatal

Dan paling penting jaga pemakanan

Elakkan makanan@minuman beralkohol
makanan masin macam telur masin
Ikan masin
Makanan yang diawet
Daging ayam/lembu
Organ dalaman macam hati dan paru
Makanan pedas
Dan makanan segera.

Makanan-makanan ini akan menyebabkan keradangan.

Peenyakit psoriasis ni kadang-kadang akan hilang dan kadang-kadang akan muncul balik.
Biasanya kalau pergi rawatan di hospital pesakit akan diberikan ubat untuk dimakan dan krim untuk disapu.

Psoriasis yang terjadi kerana gangguan sistem imun badan akan menyebabkan pertumbuhan sel-sel kulit lebih cepat iaitu 2 hingga 3 hari berbanding 21 hingga 28 hari dalam keadaan biasa.
Proses ini menyebabkan sel-sel ini merebak dengan lebih cepat.

Penjagaan diri dan pemakanan sangat penting utk penghidap penyakit psoriasis ni.

Kalau tidak ia akan jadi lebih teruk sehingga semua sel kulit jadi rosak.

Apa produk yang boleh diamalkan untuk membantu mengurangkan simptom penyakit kulit psoriasis ni?

Produk mengatasi penyakit kulit psoriasis


Omega Guard

membantu mengurangkan keradangan untuk mengawal rasa gatal, dan baik untuk memperbaiki struktur kulit. Disamping itu Omega Guard membantu mengurangkan risiko darah tinggi dan arthritis yang merupakan risiko kepada pesakit psoriasis.

GLA Complex

Membantu melegakan keradangan dan kegatalan kulit. GLA juga terbukti berkesan mengurangkan masalah kepada pesakit psoriasis, ekzema dan keradangan kronik. GLA juga mempromosi kesihatan kulit, kuku dan rambut.

B Complex

diperlukan kerana pesakit psoriasis kekurangan vitamin B untuk anti-stress (tekanan menambahkan gejala psoriasis), mengelak kegelisahan dan menyokong emosi lebih stabil.

Ostematrix

Psoriasis menyebabkan pertumbuhan sel-sel kulit yang terlebih aktif. Vitamin D boleh mengubah cara sel berkembang dan membantu melambatkan pertumbuhan mereka. Vitamin D membantu mengatasi tindak balas badan untuk keradangan yang berkaitan psoriasis.

ESP

membekalkan protein untuk pertumbuhan sel yang sihat.


Herbal Blend

Sapuan krim herba untuk kegunaan luaran. Membantu menjaga kelembapan kulit dan meredakan keradangan dan kerengsaan kulit.

Vivix

Vivix merupakan supplemen yang mengandungi antioksidan yang tinggi. Ia membantu melindungi hingga ke tahap DNA & membantu penghasilan sel-sel baru yang lebih sihat.

Untuk sebarang pertanyaan lanjut mengenai produk ini boleh menghubungi Una,

Nurul Husna
Call/SMS/WhatsApp: 016-2222531
--> www.wasap.my/60162222531

Penyakit kulit psoriasis Masa mula-mula Una dengan term penyakit ni Una ingat penyakit apa la. Tapi bila dah tau rupanya Una dah biasa...

0 comments: