Atasi Masalah Gusi Berdarah Ketika Memberus Gigi

7/20/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Sejak zaman persekolahan lagi saya kerap mengalami masalah gusi berdarah ketika memberus gigi. Masalah gusi berdarah ni makin teruk bila saya mengandungkan anak pertama. Makin diberus makin ketara gusi berdarah. Rasa macam tak bersih-bersih je masa memberus gigi. Mengandung anak kedua pun sama. Menurut doktor gigi yang memeriksa saya gusi berdarah adalah normal tapi bagi saya ianya tidak.

atasi masalah gusi berdarah dengan ostematrix


Kenapa?
Ini kerana gusi berdarah ketika memberus gigi adalah petanda bahawa seseorang itu kekurangan kalsium. Seperti yang semua sedia maklum kalsium amat diperlukan untuk pembentukan tulang dan gigi seseorang. Bagi ibu hamil berkali-kali ganda pentingnya keperluan kalsium. Ini kerana kalsium dalam tubuh badannya juga diperlukan untuk pembentukan tulang dan gigi janin. Jika kekurangan kalsium dalam tulang kebarangkalian mengalami osteoporosis adalah tinggi.

Macam mana nak atasi masalah gusi berdarah?
Sebenarnya saya bukanlah seseorang yang suka minum susu. Kalau nak harapkan bekalan kalsium daripada pemakanan memang tak cukuplah. Jadi saya perlu memulakan langkah untuk mengambil suplemen. Akhirnya saya memilih Ostematrix Shaklee. Bukan sahaja masalah gusi berdarah setel tapi selepas bersalin tiada lagi masalah sakit pinggang walaupun menyusukan anak dalam tempoh yang lama. Untuk mengetahui lebih lagi pengalaman saya dengan Ostematrix shaklee baca DI SINI dan DI SINI.



Untuk bantuan konsultasi hubungi

016 2222 531

Jika anda ingin mendapatkan potongan harga dan menikmati bonus bulanan dengan shaklee anda boleh mendaftar sebagai ahli shaklee.

Sejak zaman persekolahan lagi saya kerap mengalami masalah gusi berdarah ketika memberus gigi. Masalah gusi berdarah ni makin teruk bila sa...

0 comments: