Menu Sarapan supaya badan Kekal Ramping bagai RATU KEBAYA

7/22/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Usah abaikan mengambil sarapan pada waktu pagi.
Ini kerana, sarapan penting untuk memberikan kita tenaga untuk melakukan aktiviti harian.

Pentingkah sarapan? Suatu masa dahulu, sarapan menjadi suatu juadah yang paling penting dalam kehidupan seharian. Namun, kesibukan sering menyebabkan semua ahli keluarga tidak sempat untuk menikmati sarapan bersama-sama. Apakah sebenarnya sudah berlaku kepada waktu sarapan?

sarapan dengan esp shaklee
Seiring dengan perkembangan teknologi, kita mulai mengalami tekanan untuk menyegerakan tugas seharian dalam masa yang singkat, seterusnya menyebabkan semakin ramai yang tidak mengambil sarapan.


Istilah sarapan dalam bahasa Inggeris, 'breakfast', membawa maksud berbuka puasa iaitu 'puasa' yang bermula pada malam sebelumnya sehingga makan tengah hari keesokkan harinya. Sarapan penting untuk memberikan kita tenaga untuk melakukan aktiviti seharian.

Tetapi kebanyakan mereka daripada golongan profesional terlalu sibuk untuk bersarapandan hanya sempat menggantikannya dengan secawan kopi, dengan harapan ia cukup bertahan sehingga waktu tengah hari.

Menurut Majlis Maklumat Pemakanan Antarabangasa (IFIC) yang terletak di Washington, Amerika Syarikat, seseorang yang makan sarapan secara konsisten akan mendapat khasiat serat, kalsium, vitamin A, vitamin C, riboflavin, zink dan zat besi, di samping jumlah kalori dan lemak makanan yang lebih sedikit berbanding mereka yang tidak mengambil sarapan.

Kajian lanjut turut menunjukkan bahawa mereka yang mengambil sarapan berkhasiat mempunyai ukur lilit bahagian pinggang yang lebih sihat. Malah IFIC , mengatakan bahawa sarapan turut menambahkan kecerdasan otak dan ingatan di samping meningkatkan lagi ketangkasan, tumpuan serta kebolehan menyelesaikan masalah.

Sekiranya kita tidak mengambil sarapan, tubuh kita akan mengalami keadaan di mana ia tidak menerima sebarang nutrien dan mengaggap ia sedang berpuasa. Selepas jangka masa yang lama tidak mengambil makanan, sebaik sahaja kita mengambil makanan tengah hari, tubuh akan menyimpannya dalam bentuk lemak kerana ia tidak mendapat makanan pada waktu tetap dan makanan seterusnya masih tidak dapat dipastikan waktunya.

Tanpa vitamin dan garam mineral yang diperoleh ketika sarapan, tubuh kita akan kekurangan tenaga untuk beraksi pada tahap optimum kerana ia tidak menerima khasiat yang diperlukan.

Apa kata mulai hari ini, bersama-samalah kita mulakan hari dengan sarapan yang lebih berkhasiat. Selain bijirin yang kaya dengan serat dan vitamin, saya cadangkan anda amalkan esp shaklee yang disediakan dengan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkayakan dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

Satu hidangan esp shaklee bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali gand susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia. Manakala kandungan Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis.

Untuk mengetahui lebih lanjut rahsia dan manfaat esp shaklee boleh teruskan membaca

Jika anda berminat untuk membuat tempahan esp shaklee secara online boleh teruskan dengan klik button di bawah. Esp shaklee juga sesuai untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan.

sarapan dengan esp shaklee
Klik di sini untuk tempahan sekarang

Anda juga boleh menghubungi saya untuk tempahan dan rundingan. Setiap pembelian ESP Shaklee melalui saya akan mendapat shaker shaklee secara percuma.

sarapan dengan esp shaklee

016 2222 531

Jika anda ingin mendapatkan potongan harga dan menikmati bonus bulanan dengan shaklee anda boleh mendaftar sebagai ahli shaklee.

Usah abaikan mengambil sarapan pada waktu pagi. Ini kerana, sarapan penting untuk memberikan kita tenaga untuk melakukan aktiviti harian....

0 comments: