Tips Kurus di Bulan Puasa dengan Set Kurus Shaklee

7/02/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Assalammualaikum dan salam ramadhan daripada saya.

Untuk kali ini saya ingin mengambil peluang untuk berkongsi beberapa tips untuk kurus dengan Set Kurus Shaklee. Sesuai pulak dengan bulan puasa ni gerenti azam anda untuk kurus bakal tercapai la. Walaupun hari ni dah hari ke-5 kita berpuasa masih sempat lagi ni ada 3 minggu lebih lagi sebelum raya. Silap hari bulan yang dah tempah atau dah beli baju raya dekat-dekat nak raya nanti kena beli baju lain pulak. Mesti semangat berkobar-kobar ni dan tak sabar nak raya dah tu.


tips kurus

AMARAN !!! Anda dikehendaki ikuti tips ini step by step.

Langkah #1 Bersahur dengan ESP + Mealshake + beberapa biji kurma

Kebiasaannya ramai yang tak lalu nak makan masa sahur kan. Jadi daripada membiarkan perut dalam keadaan kosong anda boleh bersahur dengan minum ESP + Mealshake (optional lain boleh tambah sesudu madu) dan juga beberapa biji kurma. Ini membantu memberi tenaga kepada anda untuk menjalankan aktiviti harian.


* Selain itu anda boleh mengambil Cinch Shake Mix yang terdapat dalam 3 perisa berbeza ( vanila, mocha dan chocolate)

tips kurus

*Boleh juga tambah dengan performance drink untuk mengurangkan dehidrasi dalam badan jadi siang nya kita kurang rasa dahaga.


tips kurus


Langkah #2 Lakukan aktiviti harian seperti biasa

Jangan jadikan alasan berpuasa untuk anda tidur atau bermalas-malasan sepanjang hari. Lagipun nanti kurang pulak pahala puasa nya. Teruskan aktiviti harian anda lagipun bila anda aktif membantu membakar kalori dalam badan.


Langkah #3 Berbuka dengan bersederhana

Untuk pengetahuan anda sejak saya mengambil esp + mealshake semasa bersahur saya kurang makan ketika berbuka. Ini kerana esp + mealshake memberikan rasa kenyang yang berpanjangan. Kalau pergi bazar pun tidak la senafsu dulu. Secara tak langsung boleh menjimatkan perbelanjaan.

Langkah #4 Ambil lecithin selepas berbuka

Setelah berbuka anda boleh mengambil lecithin bagi tujuan untuk membakar lemak. Jadi lemak tu tak lah jadi tuan rumah kat badan kita. Kalau dah dia bermaharajalela nanti susah pula nak nyahkan dia. So lagi lambat la nak dapatkan badan yang langsing.

Langkah #5 Solat sunat terawikh

Anggapkan solat sunat terawikh sebagai salah satu senaman bagi memecahkan lemak dalam badan. Pahala pun dapat kurus pun dapat.

Langkah #6 Ambil Herb-Lax sebelum tidur

Herb-lax bertindak sebagai pelawas yang membantu menyingkirkan  lemak dalam badan anda. Lagipun perut tak ada lah banyak sangat ragamnya buat nya tersalah makan masa berbuka tadi.


Selamat mempraktikkan langkah-langkah di atas.

Untuk mendapatkan lebih rundingan mengenai cara pengambilan di atas anda boleh menghubungi saya seperti nombor yang tertera di bawah atau boleh juga mengikuti saya di sini.

Klik ORDER ONLINE  untuk tempahan set kurus shaklee.

tips kurus


SELAMAT BERJAYA.

Assalammualaikum dan salam ramadhan daripada saya. Untuk kali ini saya ingin mengambil peluang untuk berkongsi beberapa tips untuk kuru...

0 comments: