Atasi Sembelit dengan Ostematrix Shaklee

7/11/2014 nurul husna 0 Comments



Bila bercakap tentang SEMBELIT rata-rata ibu yang baru lepas bersalin mesti akan mengalami SEMBELIT. Sama la macam saya semasa berpantang anak pertama. Apa yang saya ingat semasa melahirkan anak pertama saya diberi suntikan untuk elakkan buang air besar. Seminggu tu tak membuang air besar. Selepas seminggu berpantang saya diberi ubat untuk buat air besar oleh Klinik Kesihatan Lenggong, Perak. Tapi saya tak ambil pun. NGERI tu nak membuang dahlah luka tak kering lagi. Tak sanggup nak ambil risiko jahitan terbuka. Tapi dalam tak makan ubat tu, kurang makan buah dan sayur akhirnya esoknya saya terasa nak membuang. Dalam takut nak membuang terpaksa gak la sebab perut dah tak selesa. Dekat SEJAM gakla memerut dalam bilik air. Syukurlah masa tu anak dah tidur kalau tak sure tak selesa nak memerut. Naik lenguh-lenguh la kaki tangan semua.

atasi sembelit dengan ostematrix shaklee

Tapi semasa berpantang anak kedua, hari ketiga dan keempat saya dah start memerut. Tapi memang lawas la. Tak der dahla memerut sampai sejam lagi dah. Sekejap je dah setel padahal sayur dan buah pun tak makan jugak. Orang-orang tua cakap buah tu sejuk nanti bentan lak. Masa tu saya tak perasan lagi yang masalah sembelit tu diatasi gara-gara penangan OSTEMATRIX SHAKLEE. Bila dah jadi Pengedar Bebas Shaklee ni baru perasan yang semasa berpantang anak kedua saya ada ambil SET BERPANTANG SHAKLEE termasuk sekali OSTEMATRIX SHAKLEE.


kalsium


Tapi sebenarnya, sembelit ni memang kita takleh nak pandang ringan. Yela, takkan kita nak biar benda2 bertoksin tu lama2 dalam tubuh kita kan? Boleh jatuh sakit la jadinya... Kalo diikutkan, sekiranya kita tak membuang selama 2 hari pun dah dikira sembelit. Sepatutnya kita kena membuang sekurang-kurangnya sekali sehari, ataupun lebih elok sekiranya 2 kali sehari.

Pelik kan macamane pulak OSTEMATRIX SHAKLEE dapat membantu melawaskan sessi pembuangan? Padahal tujuan asal saya amik OSTEMATRIX SHAKLEE ni sebab nak bekalkan kalsium dalam badan. Untuk pengetahuan saya ni memang alah dengan susu-susu ni. Seperti yang kita semua sedia maklum OSTEMATRIX SHAKLEE ni kan kalsium.. Apa kaitannya dengan dapat melawaskan pulak?


Sebenarnya ramai yang tak tahu yang OSTEMATRIX SHAKLEE bukanlah sekadar kalsium.



Maknanya kat dalam Ostematrix Shaklee tu, bukan je ada Kalsium, tapi ada jugak Magnesium. Selain berfungsi untuk membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang, magnesium ni jugaklah yang berfungsi untuk pelawasan tu.


Manfaat Magnesium:

  • membantu melegakan otot dalam usus - menyebabkan otot usus menjadi lembut dan menghapuskan sembelit.

  • Magnesium juga membantu menarik air ke dalam usus - menyebabkan jumlah air di dalam usus bertambah dan membantu melembutkan najis.

Jadi, bila kita mengambil Ostematrix ni sebagai salah satu suplemen untuk kekuatan tulang kita, secara tak langsung ianya akan dapat melawaskan pembuangan kita. Best kan 2 in 1??

Lagi pula setiap wanita memang perlukan kalsium kerana selain kita kehilangan kalsium melalui proses kehamilan & penyusuan, tapi kita juga turut kehilangan kalsium melalui pengaliran darah haid setiap bulan. So, cuba bayangkan berapa je kadar kalsium yang tinggal dalam tubuh kita. Esok-esok, belum tua lagi dah terbongkok2. Nak dukung cucu pun tak larat kot. Berdasarkan kajian wanita adalah paling ramai menghidap OSTEOPOROSIS. Jadi, memang bagus sangat la kalo kita ambil Ostematrix ni sepanjang masa, tambah-tambah lagi masa HAMIL ataupun BERPANTANG. Kesannya kalau menyusukan anak lama-lama pun tak der lagi masalah lenguh-lenguh badan.

Jika anda ingin mendapatkan OSTEMATRIX SHAKLEE klik di bawah untuk tempahan.


Sebarang pertanyaan dan bantuan konsultasi boleh hubungi saya



call/sms/whatsapp 016 2222 531

Bila bercakap tentang SEMBELIT rata-rata ibu yang baru lepas bersalin mesti akan mengalami SEMBELIT. Sama la macam saya semasa berpantan...

0 comments: