Ikhtiar seorang ibu untuk anak penderita kanser lymphoma

5/29/2017 nurul husna 0 Comments



Sape yang ada tonton gema gegar vaganza mesti tau yang salah seorang anak kepada peserta gema gegar vaganza iaitu Bazli dari kumpulan UNIC sedang menderita mengidap kanser lymphoma.


Apa itu kanser lymphoma?

Sumber: Kenali kanser

Separuh daripada kejadian kanser darah adalah kanser limfoma atau kanser limfa. Limfa adalah sistem berangkai yang terdiri daripada nod limfa di leher, bawah ketiak, celah peha, dada dan perut, sistem limfa bertindak mengeluarkan cecair berlebihan dari badan dan juga membina sistem imun badan.


Sel darah putih yang abnormal (sel kanser) akan membelah dan berkumpul dalam nod limfa, lama kelamaan kumpulan sel kanser ini akan menganggu sistem pertahanan tubuh.

Bagaimana Kanser Limfoma Terbentuk

Kanser limfoma bermula daripada sel darah putih yang dipanggil lymphocytes. Lymphocytes adalah faktor penting kepada sistem pertahanan badan.

Ia bergerak dan mengalir dalam jaringan sistem limfa yang tersendiri dari satu bahagian nod limfa ke nod yang lain. Lymphocytes mampu bergerak ke dalam sistem peredaran darah dan tisu sel badan untuk bertindak balas dengan serangan bakteria dan virus.

Kanser limfoma (lymphoma) terbentuk apabila sel Lymphocytes membiak dan membahagi dalam kadar yang tidak terkawal sehingga membesar dan membentuk tumor.

Tumor ini akan membesar dan menjejaskan tisu dan organ badan yang masih sihat.

Ramai ibu bapa yang dah habis ikhtiar bila je doktor mengesahkan anak atau ahli keluarga mereka telah menghidap kanser.
Mereka 100% bergantung kepada doktor.

Di samping mengikuti rawatan hospital/doktor seperti kimoterapi,  ibu bapa boleh terus berikhtiar dengan kaedah atau suplemen lain.

Untuk kali ini Una nak share pengalaman seorang ibu yang telah berikhtiar dengan vivix shaklee untuk anak beliau yang telah menghidap kanser lymphoma tahap 4.

Alhamdulillah berkat usaha dan kasih sayang seorang ibu anak yang selama ini pucat, tak bermaya semakin hari semakin meningkat tahap kesihatan.

Ikut kisah selanjutnya..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ubat kanser lymphoma

Akak nak share kenapa akak jatuh cinta dengan vivix shaklee. Tak kisahlah apa orang kata pasal vivix. Tapi yang pastinya vivix sudah sebati dengan kami.

Kisahnya bermula dengan anak kami. Kami diuji anak mendapat kanser tahap 4. Berat badan semakin menurun,  pucat dan kesihatn semakin menurun.

Anak telah menjalani rawatan kimoretapi. Tetapi masih terdapat benjolan kecil di beberapa tempat ditubuh anak. Walaupun doktor bagitau benjolan itu tidak merbahaya.

Tapi akak tak puas hati. Akak tak salahkan pihak hospital malah akak berterima kasih  kepada mereka kerana telah memberi rawatan kepada anak akak.

Akak terus usaha untuk mencari vitamin yang sesuai untuk anak sehingga bertemu vivix shaklee ni. Akak try berikan kepada anak. Alhamdulillah benjolan tu sudah tiada.

Apa sebenarnya benjolan tu?  Korang tau tak? Ha itu la kalenjar yang membengkak tapi tidak sakit. Dan sebab itu juga anak kami lambat terima rawatan. Jadi pesanan akak kepada korang semua janganlah abaikan sekiranya berlaku apa- apa perubahan di tubuh kita.

Penyebab kanser ini juga kerana adalah kekurangan nutrisi dalam tubuh. Jadi vivix membantu topup kekurangan nutrisi dalam tubuh.

Berbalik kepada anak akak. Doktor pernah berkata tak mustahil sel kanser akan aktif semula walau sudah menjalani rawatan kimoterapi. Kami diberi harapan 50-50 sama ada anak sihat atau sebaliknya. Kalau la doktor pula berkata macam tu kepada korang, apa perasaan korang agaknya. Masa tu hanya Allah saja tau perasaan kami.

Kebanyakan patient  yang masuk ward tempohari,  ada yang sudah menjalani kimoterapi 2@3 tahun yang lepas. Dan setiap hari kami menyaksikan ibu menangisi pemergian anak tercinta. Sebak pula bila mengenang kembali detik- detik bersama mereka yang senasib dengan anak akak. Lebih- lebih lagi dibulan ramadan ni.  Bersahur dan berbuka bersama mereka. Al fatihah buat anak- anak syurga. Sudah pasti tempatmu di syurga sana.

Kerana itu la akak sharekan kisah anak akak kepada semua orang,  supaya tiada lagi tangisan anak yang kesakitan dan tangisan ibu kerana permergian insan tersayang.

Bukan nak melawan takdir Allah. Tapi sekurangnya kita sudah berusaha dan berikan yang terbaik kepada mereka.

Tak salah kita berusaha dengana vivix shaklee. Allah Maha Penyembuh dan Mengetahui apa yang tersurat dan tersirat.

Hanya kita dan Allah saja yang tau. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.

Kepada mereka yang suka buat tuduhan melulu, selamilah perasaan orang lain. Korang ada keluarga. Apa perasaan korang bila ujian ini menimpa kepada korang? DUIT BOLEH DICARI TAPI NYAWA TIADA GANTINYA.

Salam Ramadan Kareem.

Jika anda was-was dengan kisah ini boleh terus berhubung dengan Puan <Saadiah Arbain > di aplikasi facebook beliau.

Apa itu Vivix Shaklee?




Boleh klik DI SINI untuk lebih lanjut..

Anda juga ingin membuat tempahan vivix.
Ikuti langkah berikut.


CARA ORDER VIVIX SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.


Cara 2 – Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya, saya merupakan pengedar Shaklee Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya.


Nurul Husna

Call/SMS/WhatsApp: 016-2222531
www.wasap.my/60162222531

Sape yang ada tonton gema gegar vaganza mesti tau yang salah seorang anak kepada peserta gema gegar vaganza iaitu Bazli dari kumpulan UN...

0 comments: