Ubat kencing manis bantu menyelamatkan kaki dari kena potong

11/12/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 1 Comments

Ada tak dikalangan keluarga anda yang menghidap kecing manis @ diabetes?


Kencing manis atau diabetis juga dikenali sebagai "Ibu Segala Penyakit". Menurut statistik WHO, dianggarkan terdapat 250 juta orang pesakit diabetis di seluruh dunia. Empat orang mati akibat diabetis atau komplikasi diabetis pada setiap minit.

Untuk pengetahuan anda ubat yang diberikan oleh doktor untuk merawat penyakit kencing manis, sakit jantung dan tekanan darah tinggi boleh menyebabkan lemah tenaga batin apabila diambil secara berterusan. Oleh itu, adalah baik jika pesakit berbincang dengan doktor berkenaan kesan sampingan tersebut, sebelum mula mengambilnya.



Adakah bahaya kalau penyakit kencing manis tidak dirawat atau dikawal dengan baik?





Menjadi perkara biasa di negara kita, kebanyakan pesakit yang mempunyai tanda-tanda kencing manis (diabetes) takut untuk tampil berjumpa doktor pada permulaan tanda-tanda kencing manis (diabetes) itu dikesan. Oleh sebab itu, apabila dia berjumpa doktor saat dia sangat tenat itu, dia bukan sahaja diberitahu yang dia mempunyai kencing manis (diabetes), malahan dia mungkin telah ada penyakit-penyakit yang lain seperti masalah buah pinggang, darah tinggi dan sakit jantung.

Sebenarnya, jika penyakit kencing manis (diabetes) itu dapat dikesan awal, langkah pengawalan paras gula dapat dilakukan segera. Jika ia dibiarkan berlarutan rangsangan oleh sistem saraf menjadi lemah (terutamanya di bahagian hujung tangan dan kaki).

Pesakit biasa akan merasa kebas pada hujung kaki dan tangan. Dia juga mungkin kurang deria rasa (sakit/ panas) pada kaki dan tangan. Oleh itu, mereka kadangkala tidak perasan dan tidak sedar jika terpijak benda tajam atau berdiri di atas permukaan yang terlalu panas.

Disebabkan saraf yang kurang rangsangan, mereka mudah mendapat luka di kaki. Jika paras gula sentiasa tinggi di dalam darah, luka sudah pasti sukar untuk sembuh. Luka yang tidak sembuh menyebabkan jangkitan mudah untuk merebak. Apabila jangkitan merebak ke tulang di bahagian kaki, ini akan menyebabkan kaki dipotong untuk mengelakkan jangkitan daripada merebak ke bahagian lain dalam badan.


Oleh itu, amat penting jika ada di antara anda atau ahli keluarga anda yang menghidap kencing manis dan mendapat luka, segera di rawat. Kalau tidak dirawat dengan serta merta pesakit boleh maut.



Ubat kencing manis terbaik di dunia


Vivix Shaklee @ lebih dikenali sebagai tonik ajaib merupakan tonik terbaik untuk merawat dan membebaskan anda daripada pelbagai penyakit kronik. Vivix merupakan minumana campuran botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Ianya mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan secara semula jadi. Hanya memadai dengan mengamalkan Vivix setiap hari kerana ianya sudah cukup bagus untuk meperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. Selain itu, Vivix membantu mengawal dan menurunkan kandungan gula dalam darah.




KREDIT : cikjatt.blogspot.com


KREDIT: pakar-cantik.blogspot.com


Mencegah lebih baik daripada merawat




Berdasarkan keratan akhbar di atas, 70% daripada pesakit kencing manis berhadapan risiko menjadi buta dan kudung. Mahukan anda tergolong di antara angka tersebut?

Sudah tentu tidak bukan. Mulakan langkah pencegahan sekarang. Jangan dah terhantuk baru nak terngadah. Ambil telefon bimbit anda dan hubungi saya sekarang.


Nurul Husna

016 2222 531
call/sms/whatsapp/telegram

Ada tak dikalangan keluarga anda yang menghidap kecing manis @ diabetes? Kencing manis atau diabetis juga dikenali sebagai "Ibu Sega...

1 comment:

  1. Disebabkan saraf yang kurang rangsangan, mereka mudah mendapat luka di kaki. Jika paras gula sentiasa tinggi di dalam darah, luka sudah pasti sukar untuk sembuh. Luka yang tidak sembuh menyebabkan jangkitan mudah untuk merebak. Apabila jangkitan merebak ke tulang di bahagian kaki, ini akan menyebabkan kaki dipotong untuk mengelakkan jangkitan daripada merebak ke bahagian lain dalam badan.

    ReplyDelete