Cara atasi sembelit yang paling mudah dan murah dengan Herb-Lax Shaklee

11/20/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 1 Comments


Bagi yang telah mengenali produk Shaklee, Herb-Lax adalah salah satu vitamin yang sering di rekemen untuk customer yang ada masalah sembelit dengan cara paling mudah dan murah. Tak kurang jugak bagi teringin nak kempiskan perut Herb-Lax adalah antara solution terbaik.


cara atasi sembelit

Kebiasaannya, mereka yang ada masalah sembelit terpaksa bertapa pagi-pagi dalam toilet sampai tertidur-tidur la. Dengan sebotol Herb-Lax anda boleh tersenyum lebar apabila semua toksin dalam usus boleh dibersihkan secara semula jadi. Paling menarik anda dapat memiliki perut yang kempis dan pinggang yang ramping.



Perhatian !!

Di bawah kondisi yang normal, Herb-Lax menampakkan kesan dalam tempoh 8-12 jam selepas pengambilan.

Perbezaan Herb-Lax


Herb-Lax merupakan salah satu daripada vitamin Shaklee yang terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisional dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semula jadi iaitu;

1) Senna Leaves



cara atasi sembelit


Daun Senna merupakan tumbuhan herba yang cepat membesar sehingga boleh mencapai ketinggian 1 meter. Berasal dari negara Yaman diselatan Arab, kini tumbuhan ni banyak ditanam secara komersial untuk kegunaan farmokologi.

Bahagian yang digunakan dalam perubatan ialah daun, biji dan kulit biji, Senna telah digunakan dalam perubatan sebagai pelawas sejak turun termurun. Malah terdapat riwayat mengatakan Rasulullah pernah bersabda mengenai khasiat senna sebagai pelawas.

Ia digunakan untuk merawat penyakit seperti penyakit kulit, sembelit, kecacingan,anemia,thypoid,kolera,bronkitis, batuk, arthritis dan penyakit kuning.

2) Buckhorn Bark



cara atasi sembelit
Daun Buckhorn Bark berfungsi melembutkan najis. Bila najis dah lembut sure la ia akan memudahkan pergerakan najis tu keluar. Ia juga memberi kelembapan kepada usus kita.

3) Licorice root


cara atasi sembelit


Akar licorice (gan cao) memiliki bau manis dan mempunyai rasa yang manis. Licorice root adalah sekitar lima ratus kali ganda manisnya gula tebu .

Licorice digunakan sebagai terapi tubuh terutama jantung , paru-paru , limpa dan perut . Sifatnya yang anti ulkus, anti kejang, menyediakan insulin, dan melindungi hati dari racun, anti inflamasi, anti alergi, anti kanser, anti virus dan bakteri, serta memberikan efek baik bagi kesihatan pembuluh darah.

4) Fennel Seeds (Jintan Manis)



cara atasi sembelit


Fennel berasal dari Eropah Selatan dan ditanam secara meluas di seluruh Eropah, Timur Tengah, China, India, dan Turki. Tumbuhan herba ini boleh mencapai sehingga 2 meter (6 kaki) tinggi dengan warna hijau yang mendalam pada daun dan mempunyai bunga emas kekuningan dalam umbels.

Salah satu faedah kesihatan yang daripada biji fennel ia mampu mengeluarkan toksin terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol,membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus.

6) Anise Seeds (Jintan Putih)



cara atasi sembelit


Anise seeds merupakan sejenis tumbuhan berbunga dari famili Apiaceae yang berasal dari kawasan Laut Tengah bahagian timur dan asia barat daya. Tumbuhan ini mampu mencapai sehingga satu meter.

Anise seeds merupakan anti-parasit ringan dan daunnya digunakan untuk merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan,meredakan sakit gigi. Minyaknya digunakan untuk merawat kutu dan kudis.

6) Rhubarb root



cara atasi sembelit


Rhubarb root telah digunakan sebagai ubat pencuci perut sejak 5,000 tahun dahulu.

Akar rhubarb digunakan dalam perubatan China,selepas itu manfaat kesihatannya telah mula popular sehingga ke negara Arab dan Eropah.

Herba ini banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik.

7) Alfalfa leaves



cara atasi sembelit


Alfalfa berasal daripada perkataan Arab, al-fac-facah bermaksud 'bapa segala tumbuhan'.Daun Alfalfa mengandungi banyak vitamin yang badan tidak boleh hasilkan seperti vitamin A,B,D,E,K.

Alfalfa mengandungi sumber terbanyak klorofil. Berbanding dengan tumbuhan lain alfalfa mempunyai paling banyak sumber protein dan asid amino.Fungsinya membersihkan usus,darah dan hati.

8) Blue malva flower



cara atasi sembelit

Bunga ini telah lama digunakan dalam perubatan sejak di zaman Roman lagi. Blue Malva flower membantu dalam proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit. Daunnya boleh dimakan atau dimasak dalam sayur-sayuran.

9) Culver's root



cara atasi sembelit


Culver's root berasal daripada nama seorang ahli fizik, Dr.Culver pada abad ke 18 yang mana digunakan secara meluas dalam bidang perubatan pada masa itu. Sehingga sekarang ia digunakan untuk membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.



Manfaat Utama Herb-Lax



#1 Pembersihan najis yang tersekat

#2 Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.

#3 Membantu masalah sembelit

#4 Mengempiskan perut

#5 Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.

#6 Membantu mengurangkan atau memberi kepejalan kepada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampuran dalam air panas, sebagai minuman teh herba.


Testimoni Herb-Lax


testimoni herblax
Testimoni Herb-Lax #1

Testimoni Herb-Lax
Testimoni Herb-Lax #2

testimoni herblax
Testimoni Herb-Lax #3


Bertindaklah segera !! Jangan biarkan penderitaan anda berterusan kerana ia menjadi risiko kepada penyakit kronik lain seperti kanser kolon. Ramai yang telah berpuas hati dengan keberkesanan Herb-Lax yang bertindak secara lembut dan semulajadi. Dan yang paling best jika anda ambil 2 biji sekarang, anda dah boleh rasai kesannya dalam masa 8 jam dari sekarang. Best kan??

Jika ada sebarang pertanyaan dan rundingan, boleh tinggalkan di ruang komen atau menghubungi saya terus,

Nurul Husna

016 2222 531
call/sms/whatsapp/telegram

Bagi yang telah mengenali produk Shaklee, Herb-Lax adalah salah satu vitamin yang sering di rekemen untuk customer yang ada masalah sembe...

1 comment:

  1. puashati sangat dengan herblax ni.. wajib amek atleast 3kali seminggu

    ReplyDelete