Keunikan Shaklee collagen powder yang anda perlu tahu

9/03/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Kalau kita bercerita tentang kolagen, sebenarnya dah banyak produk berasaskan kolagen yang berada di pasaran. Tapi saya cuma nak cerita pasal Shaklee Collagen Powder je. Apa yang uniknya Shaklee Collagen Powder ni?

Shaklee Collagen Powder adalah suplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000 mg kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) propeitari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi diekstrak dari Sisik Ikan Merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton (berat molekul kolagen disukat dalam unti Dalton) amat mudah diserap oeh tubuh dan disintesis kolagen pada lapisan dermis luaran

Tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camelia japonica, kalogen ikan, ektrak kekerang, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B, digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalam anda.



Fungsi Ramuan Utama

Kolagen dari Sisik Ikan Merah


Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang  tinggi  berbanding dengan kolagen haiwan.


Ektrak biji Camellia japonica



Biji Camellia japonica terdiri daripada asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Ekstrak Pfaffia


Pffafia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia japonica, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang yang banyak asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

Elastin daripada Kolagen Ikan


Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit di tarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.

Vitamin C & Vitamin B


Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang yang merosakkan kulit kita.
Vitamin B turut serta dalam metabolisma, karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

Ekstrak kekerang


Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synovial untuk membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidak selesaan mata.

Lactobacillus acidophilus


Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Kalau kita bercerita tentang kolagen, sebenarnya dah banyak produk berasaskan kolagen yang berada di pasaran. Tapi saya cuma nak cerita pas...

0 comments: