Meal Shakes Shaklee Bantu Tingkatkan Selera Makan Anak-anak

9/01/2014 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments


Hari ini saya ingin mengambil peluang untuk berkongsi cara untuk meningkatkan selera makan anak-anak. Ini kerana rata-rata ibu bapa sering risau anak mereka kurang berselera untuk mengambil makanan yang kaya dengan protein, karbohidrat dan serat seperti nasi, ikan dan sayur-sayuran. Saya pun tidak berkecuali. Anak sulong saya pun sama kurang nak makan nasi. Dia lebih suka minum susu. Dalam satu masa dia boleh minta susu berkali-kali. Jadi kadang2 saya cuba pelbagaikan menu dalam masakan mengikut feveret dia.




Ditambah pula dengan gaya hidup sekarang penuh dengan jadual dan aktiviti harian, anak-anak tak sempat untuk duduk menikmati makanan yang bernutrisi dan seimbang. Jadi mereka perlukan pilihan makanan yang segera di samping baik untuk mereka dari segi kandungan yang rendak lemak dan rendah glisemik yang merupakan penyebab anak-anak obesiti dan risiko kepada penyakit lain.



Meal shakes adalah makanan segera yang;

# mudah disediakan
# mudah diambil
# rendah lemak & rendah glisemik
# memberikan 19 vitamin dan mineral penting sebagai asas nutrien
# sumber makanan serat dan protein terbaik
# kaya dengan sumber kalsium


Untuk lebih lanjut berkaitan Meal Shakes Shaklee sila baca di sini.

Untuk konsultasi atau pertanyaan lebih lanjut sila hubungi,
Husna 016 2222 531

Hari ini saya ingin mengambil peluang untuk berkongsi cara untuk meningkatkan selera makan anak-anak. Ini kerana rata-rata ibu bapa seri...

0 comments: