Kenapa kena buat landmark study

11/12/2016 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments



Banyak syarikat di luar sana yang claim supplemen atau makanan tambahan mereka telah diuji dan dikaji serta memenangi pelbagai award adalah lebih baik berbanding jenama lain.

Namun ada satu kajian yang baanyaak syarikat atau mana-mana jenama pun tidak akan menghantar produk mereka. Sebab mereka tak tahu sejauh manakah produk mereka melepasi kajian tersebut dan kajian yang disebut adalah LANDMARK STUDY. Kajian ini bukan sebarangan kerana diketuai oleh Dr. Gladys Block dan disahkan oleh pihak ketiga.


Nak buat landmarkstudy ni bukan murah ye. Sudah le kos mahal lepas tu kalu gagal, habis reputasi syarikat dan produk akan jatuh tergolek-golek.

Dan landmark study ni memberikan keputusan tepat di mana tiga kumpulan telah diuji. Kumpulan 1-yang tak mengamalkan apa2 langsung, Kumpulan 2-yang mengamalkan supplemen bukan shaklee, Kumpulan 3-yang mengamalkan shaklee.

Hasil keputusan landmark study menunjukkan kumpulan 1 adalah lebih baik daripada kumpulan 2, manakala kumpulan 3 lebih baik daripada kumpulan 1. Mereka yang terlibat adalah di kalangan umur 50 tahun ke atas.

Nah, nampak di situ. Kajian ni telah membuktikan bahawa pemilihan supplemen yang betul disertakan dengan gaya hidup sihat boleh membawa perubahan besar terhadap kesihatan kita. Jadi setuap kali nak pilih produk pilihla yamg ada landmark study seperti produk shaklee..

Ini kerwana kebanyakan kajian ke atas yang dijalankan ke atas sesuatu produk dilakukan dalam jangka masa pendek..


Sedangkan sesuatu penyakit itu mengambil masa 10-30 tahun untuk dikesan.

Oleh sebab itu la shaklee menjalankan landmark study ke atas penggunanya yang telah mengamalkan vitamin shaklee selama lebih 10 tahun.....

Nampak tak?

Banyak syarikat di luar sana yang claim supplemen atau makanan tambahan mereka telah diuji dan dikaji serta memenangi pelbagai award ad...

0 comments: