Shaklee Effect : Bagaimana shaklee mengubah hidup saya?

11/06/2016 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments




Sejak shaklee perkenalkan program detox bersama set2 vitamin yang boleh diambil bersama.....

Saya mula sedar tentang kepentingan menjaga makanan....
Walaupun kadang2 cheat jugak..
At least saya still ambil makanan yang sihat...
Daripada hari2 makan berlemak, berminyak dan bergula je.

Sampaikan 1 tahap tekak saya tak boleh terima air manis lagi dah..
Bagi orang lain air tu sesedap rasa je..
Tapi tekak saya rasa manis macam air gula tu..

Especially air kotak & botol...
Dan saya & husband memang dah lama melarang anak minum air macam tu..
Incase orang bagi dalam goodie bag..
Balik rumah kami akan campur dengan air masak dalam kuantiti yang sama dengan air tu..
Lepas tu baru bagi anak2 minum...

Dalam peti ais jugak tak pernah tak terisi dengan buah..
Kalau buah dah habis...
Anak yang kecik akan repot siap2 buah dah habis..
Sebab hari2 mesti anak bujang ni request nak makan buah....

Antara menu yang diambilsemasa menjalankan program detox.


Pengambilan suplemen shaklee dalam diet harian saya adalah sebagai back up kalau2 makanan yang saya ambil tidak cukup seimbang mengikut piramid makanan.

Atleast tak lah kena menghadap sembelit hari2 sebab terkurang fiber.
Dan tak la nak stress dengan jerawat sebab terkurang vitamin & antioksidan.
Dan tak perlu nak melayan sakit & lenguh sendi sebab kurang kalsium.

Nak tau apa vitamin yang saya amalkan?
Boleh calling2 saya. Nanti saya guide anda.

Heatlh & Beauty Consultant
Nurul Husna
0162222531

Sejak shaklee perkenalkan program detox bersama set2 vitamin yang boleh diambil bersama..... Saya mula sedar tentang kepentingan me...

0 comments: