Tips atasi haid yang berpanjangan dengan daun misai kucing

11/12/2016 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments


Semasa remaja dulu setiap kali datang bulan saya mesti akan berlarutan sampai 14 hari...kadang2 lebih..

Arwah mak pun naik risau..
1 hari tu dia rebuskan air daun misai kucing dan minta saya minum..
sebab masa tu period saya tetap tak stop walaupun dah 14 hari datang bulan..
By the way kat sekeliling rumah tu dulu semuanya arwah tanam pokok ubat..
Dan saya dulu selalu ikut mak pusing kampung cari ubat-ubat herba ni..
Arwah mak pulak anak bidan kampung so bab2 tumbuhan herba ni memang penuh di dada la..

So sebagai anak..saya mestilah nak grab peluang tu..
Dan sampaikan kawan2 pelajar sains pertanian pun minta nasihat dari saya..
Perghh..berlagak giler kan..
Hihihi..tak ada la..
Sekadar berkongsi ilmu je..

Back to the tips..
Lepas 2,3 amalkan air rebusan tu..
Period saya dah kembali normal..

By the way saya pernah share dengan kawan-kawan dan sedara mara tentang petua ni...
Disebabkan pokok misai kucing ni susah jugak nak cari..
Susah nak cari sebab tak ditanam...😄
So boleh tak ambil teh estrak daun misai kucing..

Sekadar pandangan saya la...
Tak salah berikhtiar..
Tapi biasanya produk2 macam tu dah dicampur dengan bahan lain..
So bape % daun misai kucing dalam teh tu kita mungkin..
Mungkin sikit je..
Macam kopi tongkat ali & kacip fatimah tula..

So kalau susah sangat nak dapatkan daun misai kucing ni..
Korang boleh amalkan gla complex shaklee..

Ubat untuk haid yang tak teratur
Gla Complex Shaklee

Gla ni mengandungi epo yang bagus untuk atasi masalah kitar haid dan hormon yang tak stabil..

Kalau yang jenis senggugut sampai pitam setiap kali period pun boleh ambil gla complex ni jugak..
By the way gla ni juga mengandungi vitamin E jadi ia sangat bagus untuk kulit muka yang bermasalah.

Health & Beauty Consultant
NURUL HUSNA
0162222531

Semasa remaja dulu setiap kali datang bulan saya mesti akan berlarutan sampai 14 hari...kadang2 lebih.. Arwah mak pun naik risau.. 1 h...

0 comments: