Jana income harian dengan blog buat SI LOW PROFILE

8/23/2017 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments


Masa awal-awal berbisnes shaklee..
Saya diajar untuk buat sharing di fb je..
Almaklumla senang..
24jam bisnes on..
Tapi saya malu giler nak post iklan..

Mana tak nya..
Tiba2 muncul sebagai pengedar shaklee..

Dulu pendiam di fb..
Tiba2 kena aktif..
Munculkan diri..
Mau nya tak malu..


Alhamdulillah customer pertama hubungi saya daripada flyers pertama saya edar..
Dah memang rezeki la tu..
Tak cakap banyak terus close deal full set resdung

Bulan ke2..
Customer saya kak ipar saya sendiri..
Dah sharing banyak2..
Hari2...
Still susah nak close deal customer..
Pm pun tak ada..

Tapi belom sampai tahap give up la..
Otak sentiasa kena ligat fikir pelbagai cara & strategi..

Akhirnya upline bagi idea buat blog..
Dari seorang yang zero tentang blog..
Yang konon nya orang fizik tak pandai menulis..
Saya tulis je..
Hampir tiap2 hari saya tulis..
Walaupun laptop macam2 hal..
Kalau ikutkan alasan macam-macam boleh bagi..
Tapi hendak 1000 daya..
Tak nak 1000 dalih..
Pagi2 saya make sure 1 entri siap..
Pun tak penah close deal jugak dari blog..

Setelah hampir 2 tahun berblog..
Mula nampak hasil dari blog..
Makin excited nak berblog..
Pageviews pun makin hari makin meningkat.
Saya rasa lebih selesa berblog..

Bila anak-anak dah makin besar..
Asal mami bukak laptop nak update blog..
Time tu la nak tengok movie la..
Main game la..
Last2...sekarang ni 100% saya update blog guna fon....

Pertama kali pageview mencecah 4 angka dalam masa sehari.


Lagi cepat..
Bila2 je boleh buat..
Dah tak ada alasan dah nak taip blog..

Kata orang hasil tuaian dari blog memang lambat..
Tapi sekali dapat makan tak habis..
So saya nak buktikan pada diri sendiri..

Alhamdulillah dah masuk tahun ke4 berblog..
Hampir 90% customer shaklee saya datang nya dari blog..

Untung nya berblog ni..
Majoriti customer tak cerewet..
Senang close deal..
Jarang yang minta diskaun berlebih-lebihan..
Nak harga adik beradik..
Harga kasih sayang..
Itulah yang buatkan saya terus bersemangat nak berblog..

Tapi sebelum nak dapatkan hasil macam ni..
Banyak yang kena korban..
MASA..
BERALASAN..

Ada yang belajar jana income dengan blog macam saya?
Meh saya bantu anda..
Boleh PW 0162222531
http://nurulhusna.wasap.my

Masa awal-awal berbisnes shaklee.. Saya diajar untuk buat sharing di fb je.. Almaklumla senang.. 24jam bisnes on.. Tapi saya malu gil...

0 comments: