Alergik dengan sabun basuh. Macam mana nak atasi nya?

8/01/2017 nurul husna 0 Comments

Cara atasi alergik sabun

ALERGIK KE MALAS SEBENARNYA NI?

Nak tau 1 cerita tak?

Dulu Una mengalami masalah kulit yang sangat sensitif dengan sabun pencuci..
Tak kisah la sabun cuci pinggan ke baju ke toilet ke.
Jangan kata nak basuh banyak la...
Basuh baju 2,3 pasang pun dah mula rasa pijar & panas tangan..
Lepas tu kulit jadi kering dan menggelupas..

Bila dah menggelupas tu lama kelamaan kulit jadi nipis..
Bila bergesel dengan permukaan kasar boleh berdarah dibuatnya..


Macam ni keadaan jari dan tapak tangan saya setiap kali selepas cuci pinggang or baju.

Losyen dah jadi kawan karib dah..
Macam2 losyen guna pun tetap tak baik..
Mana tak nya sebab hari2 kena basuh baju kot..

So sejak dah kawin encik suamilah yang ambil alih basuh baju..
Sayang isteri katanya..
Tak nak tangan isteri kasar..
Walaupun sekarang dah ada mesin..
Tapi masa awal2 kahwin mesin tak ada lagi..
So memberus la encik suami hari2..

Bila dah berkenalan dengan shaklee..
Seronok tengok perubahan kawan2 lepas consume vita c..
Saya pun tak ketinggalan nak cuba..
Cara atasi alergik sabun basuh

Selepas beberapa bulan konsisten ambil vita c..
Dah tak ada lagi dah masalah kulit kering..
Kalau basuh pinggan guna sebarang sabun..tangan just rasa kering lepas basuh je..
Dah lama2 ok dah..
Tak ada la sampai tahap menggelupas macam dulu..
Losyen tangan pun dah bertahun saya tak guna..

Produk untuk kulit alergik


Dan baru2 ni encik suami bagi feedback kulit wajah dah tak berminyak macam dulu lagi..
Makin lembut dan licin..



Apa lagi rasa macam nak melompat la bila encik suami puji..
Tak yah nak cucuk vitamin pun..
Telan vita c ni lagi selamat..
Murah2 pun murah..
Kena bersabar sikit je la..

Dan sekarang saya pun dah bertukar sabun pencuci kepada produk shaklee sepenuhnya..

Sabun shaklee


Korang pun nak try produk ni ke?
Klik link di bawah untuk buat tempah..
www.wasap.my/60162222531



ALERGIK KE MALAS SEBENARNYA NI? Nak tau 1 cerita tak? Dulu Una mengalami masalah kulit yang sangat sensitif dengan sabun pencuci.. T...

0 comments: