Kenapa rasa pening setiap kali makan daging kambing?

8/12/2017 nurul husna 0 Comments


Siapa penggemar daging kambing?
Sep sikit..sebab kita geng..

Dulu Una tak suka sangat.
Sejak dah pandai makan kambing panggang ni..
Pantang nampak mesti nak beli..
Anak2 pun menurun sekali..
Tambah2 lagi anak yang kedua..

Sempena raya haji yang tak lama lagi dah ni..
Mesti ramai yang nak buat korban dan akikah kan..
Selain lembu, sure lah seekor kambing kena tumbang..
Memang heaven la..

Tapi...
Bagi yang alah dengan kambing..
Memang boleh tengok saje je la..




Bagi sesetengah orang...
Setiap kali makan kambing mereka akan rasa pening dan sakit kepala..
By the way Una pun macam tu jugak..
Cuma tak selalu..
Kadang-kadang je..

Biasanya mereka yang mengalami simptom pening ni adalah mereka yang mempunyai masalah tekanan darah tinggi.

Adakah daging kambing berkolesterol tinggi?
Atau daging kambing ni panas sebab kambing tak mandi sebab takut air..
😂😂😂

Dua2 mitos tu adalah salah..

Daging kambing sebenarnya sangat bagus untuk kesihatan..
Sebab itu jugak la daging kambing jugak antara makanan feveret Rasulullah.

Khasiat dan kelebihan daging kambing:

✔Mencantikkan Kulit
✔Vitamin C semulajadi yang tidak teroksida juga terdapat dalam daging kambing.
✔Vitamin C tidak teroksida amat penting untuk pembinaan dan ketahanan sel kulit.
✔Vitamin C yang tidak teroksida akan menyeimbangkan dan mengurangkan bebanan fungsi hempedu serta mencantikkan kulit.

Habis tu apa sebabnya boleh jadi pening?

Ini kerana daging kambing mempunyai keupayaan untuk mengurai @ mengemulsi lemak tepu yang tersimpan di bawah kulit kita.
Akibat daripada ketidak seimbangan tekanan darah daripada tindakan pembakaran lemak oleh daging kambing ni seseorang itu akan mengalami pening kepala selain daripada berpeluh, panas badan dan telinga berdesing.

So bagi mereka yang tak tahan dengan gejala ni..digalakkan tidak mengambil daging kambing dalam kuantiti yang banyak.

Tapi agenda yahudi dah sebarkan fakta palsu untuk jatuhkan umat islam daripada mengamalkan pemakanan yang sihat.

So lepas ni jangan takut nak makan daging kambing tau.
Tapi bergembiralah yang daging kambing ni akan bantu bakar lemak kat dalam badan.
Raya haji nanti boleh la menikmati peluang menjamah daging kambing bagi yang baru pertama kali nak cuba tu.

Siapa penggemar daging kambing? Sep sikit..sebab kita geng.. Dulu Una tak suka sangat. Sejak dah pandai makan kambing panggang ni.. ...

0 comments: