Semakin meningkat usia semakin meningkat kesabaran

2/07/2018 nurul husna 0 Comments


Perasan tak masa kita kecik
Ayah la insan paling kita gerun.
Sekali dia naik suara kecut perut masing

Tapi Una beruntung la jugak
Abah langsung tak garang
Bukan sebab Una anak bongsu
@ anak kesayangan
Tapi faktor umur barangkali

Dah makin bertambah umur
Makin kurang garang nya
Makin tinggi tahap kesabarannya


Sampai abang-abang pun tegur
Bila Una slumber badak je bergurau dengan abah

Tu baru Una
Cuba cucu-cucunya
Cucu-cucu main telur ayam pun langsung tak marah
Sekadar bertanya
"Sape main telur ayam tok wan?"

Jangan kata abah
Una dulu pun masa kecik-kecik
Garang yang amat
Anak-anak buah semua takut
Bila jadi pengawas sekolah
Memang pengawas paling kerek la.
Sampai sekarang kot kawan-kawan anti.
Hihihi

Bila dah anak 3 ni
Lagi la tinggi tahap sabar nya
Dah 3 hari Aaira asyik merengek tengah malam
Dekat subuh baru nak tidur
(Okla tu boleh mami bangun tahajud & sahur)

Sikit pun tak menghilangkan kesabaran mami
Berbanding masa anak sulong dulu
Kadang-kadang hilang sabar jugak
Tu yang terus kejut dan pass anak kat encik suami
Takut terhilang sabar

Wajah-wajah penyejuk hati mami

Sekarang
Makin tengok muka anak-anak
Makin rasa sayang
Makin lembut hati
Suami berdengkur & mimpi indah pun langsung tak kejut suami
Sorang-seorang setel kan anak

Lagipun
Seiring dengan pertambahan umur
Semakin jantung kita bermasalah
Atleast jika kita latih hati bersabar
Boleh bantu pelihara jantung yang sihat.

Nak jantung lagi sihat?
Amalkan juga sehari 1 kapsul CoQ Plus.
Badan pun makin bertenaga.


Perasan tak masa kita kecik Ayah la insan paling kita gerun. Sekali dia naik suara kecut perut masing Tapi Una beruntung la jugak Ab...

0 comments: