5 SEBAB ANDA TERPAKSA CANTIK DENGAN VITAMIN C

9/04/2017 Unknown 0 Comments


Majoriti kaum wanita sangat mengambil berat dengan kesihatan dan kecantikan kulit, especially pada bahagian wajah.

Salah satu cara untuk merawat kulit adalah dengan mengamalkan vitamin C. Vitamin C memainkan 
peranan untuk membantu kulit menghasilkan kolagen agar kulit tetap sihat, menghalang dan mengurangkan tanda-tanda penuaan serta kekeringan pada kulit.


Vitamin merupakan zat yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbuh dan berkembang secara normal. Untuk menjaga kesihatan kulit, kita boleh mengamalkan vitamin C, D, E, dan K. Keempat vitamin tersebut sangat baik untuk kulit. Tapi manfaat vitamin C untuk kulit lebih dikenali berbanding ketiga vitamin yang lain.

Sebab tu la kalau korang perasan banyak iklan di TV yang mempromosi produk kecantikan kulit yang mengandungi vitamin C. 

Jom kita lihat satu persatu bagaimana vitamin C membantu menjadikan kulit lebih sihat dan cantik.

5 manfaat vitamin C untuk kecantikan kulit;
šŸŒ·kulit jadi anjal
šŸŒ·kulit jadi lg cerah
šŸŒ·jeragat jd pudar
šŸŒ·masalah kulit jerawat diatasi
šŸŒ·parut jerawat degil hilang/pudar

Vitakin C shaklee

✔Vitamin C menganjalkan kulit

Bagaimana kulit bertambah anjal/tegang/elastik bila consume vita c ?????

Semua tau kan dengan pengambilan kolagen kulit lebih anjal & elastik.
Tetapi sedar tak korang seawal usia 25 tahun badan kita dah kurang hasilkan kolagen..

So sebagai solution untuk mengambalikan keanjalan kulit kita boleh memilih samada untuk mengambil kolagen dari luar..
Atau pun sekadar mengamalkan vitamin c 
Ataupun kedua-duanya sekali.
So utk anjalkan kulit ni..
Selain vitamin c blh suggest esp & kolagen..

Seperti yang saya mention di atas tadi..
Salah satu fungsi vitamin C adalah untuk merangsang pembentukan kolagen oleh kulit.
Oleh itu, walaupun sudah berusia lebih 25 tahun, kulit tetap dapat menghasilkan kolagen walaupun sekadar mengamalkan vitamin c.
Ini menjadikan kulit lebih anjal.

Jangan tak tahu dengan pengambilan vitamin c yang konsisten membantu juga menutup liang2 pori yang terbuka luas.

Vitakin C shaklee

✔Vitamin C membantu mencerahkan kulit

Saya banyak dapat pertanyaan daripada customer..
"Kak, lepas ambil vitamin C ni boleh jadi putih tak?"

Isu sensitif jugak nak jawab ni..
Btw meh saya jelaskan dengan lebih mudah..

Firstly CERAH & PUTIH ni 2 situasi yang berbeza.
Semua orang berpeluang memiliki kulit yang cerah.
Tetapi bagi seseorang yang memang genetik nya berkulit gelap agak mustahil kalau nak transform jadi putih melepak.
Kalau betul ada..anda perlu berhati-hati dengan produk tersebut.

Kenapa?
Kebanyakan produk yang mampu memutihkan kulit ni..kebarangkalian mengandungi logam berbahaya yang mana ia menyekat pengeluaran melamin kulit.
Kesannya kulit menjadi nipis dan sangat sensitif.
Lebih teruk lagi boleh mengakibatkan kanser kulit.

Haa...mcm mana pulak vitamin c cerahkan kulit?

Biasanya kulit kita jadi gelap sebab terdedah kpd sinar uv..
Sinar uv akan sebabkan sunburn..tu yang kulit jadi lebih gelap..

Vitamin C bertindak untuk seimbangkan pigmen cerah & gelap..jadi ia mencegah daripada pembentukan pigmen secara berlebihan semasa kulit wajah terdedah lama pada sinar matahari.

Selain itu vitamin C yang kaya dengan antioksida menjadikan kulit lebih terpelihara daripada kerosakan akibat tindakan radikal2 bebas dari persekitaran.
Kulit mudah menjadi rosak jika sering terdedah kepada radikal bebas..
So tanpa antioksidan kulit agak susah untuk diperbaiki semula..
Maka mereput la kulit-kulit yg rosak pada lapisan epidermis kulit..
Akibatnya kulit menjadi kusam & gelap..

Adalah lebih terbaik jika sekali-sekala abda lakukan scrub pada wajah untuk singkirkan kulit mati pada lapisan luar kulit @ daki.
Mencuci wajah sahaja sebenarnya tak cukup.

Apa kesan kalau tak buang sel kulit mati?

Kulit kusam...kering..
Tak berseri...

Penah tak korang gosok2 badan...ketiak...keluar daki kan???
Macam tu la yang jugak la yang berlaku bila berbedak kira sering berbedak tetapi tidak berscrub...

Even dah cuci muka dengan pencuci wajah, kadang-kadang masih ada lagi kesan bedak...habuk..daki yang melekat di kulit.

Bila sering berscrub kulit pun jadi lebih licin sebab daki @ sel kulit mati dah berkurang & insyaAllah dah tak ada.
Sel kulit mati ni pun boleh menjadi penyebab jerawat jugak tau..

Vitakin C shaklee

✔Vitamin C bantu atasi jeragat

Punca jeragat
❌kesan sinar uv
❌hormon tak stabil (tanda menoupaus)
❌penggunaan kosmetik yg x sesuai
❌keturunan
❌stress

šŸŒ¹Penggunaan kosmetik yg salah boleh akibatkan kulit muka kita rosak..

So vitamin c ni repair blk sel kulit..

šŸŒ¹Gejala stress boleh menghasilkan radikal bebas kt kulit..

So sifat antioksidan vitamin c (seperti dinyatakan di atas) bantu hilangkan jeragat pada kulit wajah...
Anda boleh jugak amalkan SET JERAGAT SHAKLEE yang mengandungi Vitamin C, Gla Complex & B complex untuk tindakan yang optimum ke atas masalah jeragat ni..

Vitakin C shaklee

✔Vitamin C membantu mengatasi masalah kulit berjerawat

Meh kita kenal pasti punca kulit berjerawat dulu; 
Bila sering terdedah kepada sinar uv ➡sinar uv mengandungi radikal bebas ➡radikal bebas akan buatkan kulit jadi tak sihat ➡bila kulit tak sihat ➡bakteria mudah serang /kulit jadi berminyak➡maka TERHASILLAH JERAWAT

Mcm mana vitamin c bantu atasi jerawat

šŸŒ·Vitamin c bersifat antioksidan..
Melawan radikal bebas yg menyebabkan kulit tak sihat

šŸŒ·vitamin c meningkatkan ketahanan kulit
Jadi kulit lebih kuat..melawan bakteria
➡kulit jadi lebih bersih
➡jerawat pun payah nak naik

šŸŒ·vitamin c atasi keradangan kulit

Kulit yg ditumbuhi jerawat
Akan alami keradangan..
Vitamin c atasi keradangan ni.
Jadi jerawat lg cpt kecut.

Vitakin C shaklee


✔Vitamin C membantu memudarkan parut jerawat yang degil

Kesan jerawat pada kulit, sudah semestinya meninggalkan kesan parut...parut ni pun boleh menyebabkan kulit wajah jadi tak cantik.

Jadi bagaimana vitamin C bantuk hilangkan parut?

Vitamin c juga berfungsi membantu pulihkan sel..
Kulit yang berjerawat..sure2 la akan alami kerosakan daripada aktiviti gatal tangan dok picit jerawat..

Dengan kuasa memperbaiki /repair sel ni, kesan parut jerawat akan lebih cepat diperbaiki.
Jadi kulit yang baru dihasilkan lebih cepat sekiranya mengamalkan vitamin C berbanding mereka yang tidak mengambil vitamin c.

TETAPI hanya vitamin c semula jadi je yg ada kuasa memulih ni.
Dan vitamin C shaklee dihasilkan daripada sumber semulajadi dan organik.
Sebab itu la kesannya lebih pantas dirasai berbanding mereka yang mengamalkan vitamin C dari jenama lain.

Sedikit info Tambahan:

Kulit yang kurang vitamin juga mempercepatkan kerosakan kulit..
Bila kulit cepat rosak..
Efeknya kulit berjerawat, jeragat dan kusam...

Ingin memiliki sebotol vitamin C shaklee hari ni?

⏩⏩Ikuti langkah berikut untuk membuat tempahan.

CARA ORDER VITAMIN C SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke <VITAMIN C SHAKLEE> ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.


Cara 2 – Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya, saya merupakan pengedar Shaklee Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya.

Nurul Husna
Call/SMS/WhatsApp: 016-2222531
--> www.wasap.my/60162222531


Anda juga berpeluang untuk mendapatkan konsultasi cara pengambilan vitamin c mengikut masalah anda secara PERCUMA !
JANGAN LEPASKAN PELUANG INI !!

Klik DI SINI untuk melihat testimoni VITAMIN C

Majoriti kaum wanita sangat mengambil berat dengan kesihatan dan kecantikan kulit, especially pada bahagian wajah. Salah satu cara ...

0 comments: