Tips mendapatkan anak yang comel dan bijak

9/18/2017 unazack Husna 0 Comments

Tips dapatkan anak bijak


Dah hampir seminggu negara kita dikejutkan dengan tragedi kebakaran di salah sebuah pusat tahfiz di ibu negara.
Yang menyayat hati seramai lebih 20 orang pelajar tahfiz yang berusia seawal 6 tahun sehingga 18 tahun.
Hasil siasatan pihak berkuasa tragedi tersebut berpunca daripada dendam yang terbalas..

Seluruh negara terpukul dengan peristiwa ini apabila mengetahui mereka yang menjadi dalang adalah anak2 remaja bawah umur lagi..
Dahlah tak bersekolah..
Di bawah pengaruh dadah pulak tu..
Allahu akbar..


Yang penghafal Al-Quran Allah ambil..
Yang penghafal lirik lagu, nama artis Allah tinggalkan..
Nampak sangat dunia dah nak kiamat..

Pada masa ni ramai la menunding jari..
Salahkan orang ni la..
Orang tu la..
Dikatakan ibu bapa tak tau mendidik anak..
Dikatakan kesan daripada ekonomi negara yang makin teruk..
Ibu bapa terpaksa bekerja sehingga mengabaikan tanggungjawab mendidik anak2..

Dikatakan kesan daripada media sosial yang langsung tak ada sekatan..
Jadi bagaimana mereka merancang pembakaran tu boleh je ditontob dari youtube..

Tak kurang jugak ada yang menyalahkan guru-guru.
Padahal anak2 tu dah tal bersekolah..
Dengan peraturan sekarang bukan je cikgu tal boleh nak rotan pelajar..
Nak marah, jentik..denda yang memalukan pun tak boleh..
Pendek kata semua terpalit sekali.

Hakikatnya tanggungjawab mendidik anak2 bukan bila diorang dah akil baligh je..
Tapi sejak sebelum anak tu dijadikan lagi..

Seeloknya sebelum bersama ibu bapa harus melindungi janin daripada gangguan syaitan dengan berwudhuk dan berdoa semasa bersama.
Setelah anak itu terjadi ibu bapa mesti rajin solat...baca al quran..supaya roh dan jasadnya sentiasa terpelihara.

Dan setelah dillahirkan sentiasa menunjukkan contoh yang baik..
Mendoakan yang baik2 untuk anak2..
Jadi sentiasa ungkapkan perkataan yang baik2 je di depan mereka..

Jangan bila anak dah mula bersekolah..
Ibu bapa bergantung sepenuhnya kepada guru untuk mendidik dan membimbing anak2 di sekolah.
Sedangkan masa mereka di sekolah bersama guru-guru hanya beberapa jam sahaja.
Dan dengan keadaan pelajar yang ramai di dalam sesebuah kelas rasanya mustahil seorang guru nak bagi tumpuan 100% kepada semuanya.

Menjadi impian setiap ibu bapa agar dapat melahirkan anak yang
šŸ‘¶hensem
šŸ‘¶Comel..
šŸ‘¶Bijak..
šŸ‘¶Sihat..
šŸ‘¶Mendengar kata..
šŸ‘¶Rajin solat..
šŸ‘¶Rajin mengaji..
šŸ‘¶Rajin tolong kemas rumah..

So untuk artikel kali ini saya nak berkongsi amlan yang boleh ibu2 amalkan sepanjang 9 bulan 10 hari kehamilan..
Antara amalan yang ibu2 boleh lakukan ialah..

šŸŒ·solat awal waktu
šŸŒ·sentiasa membaca buku ilmiah
šŸŒ·menonton rancangan ilmiah
šŸŒ·lakukan amalan sunat..(solat sunat, puasa sunat jika mampu, bersedekah..membantu orang lain dll)
šŸŒ·memperbanyakkan membaca al quran

Antara surah yang boleh menjadi amalan ialah...
✔Luqman untuk menjadikan anak yang bijak
✔Yusuf untuk anak yg hensem/cantik
✔Maryam untum anak yang sabar
✔An Nahlu untuk anak yang rajin seperti lebah

Selain itu surah yasin, al hujurat dll.

Pada masa yang sama..
Jangan lupa amalkan suplemen untuk tumbesaran bayi seperti...
✔b complex
✔vitalea
✔vitamin c
✔esp
✔ostematrix
✔omega guard

Fungsi suplemen ini untuk ibu hamil dan bayi


Fungsi Vitamin Dalam Set Hamil Lengkap Shaklee


⏩Vita-Lea Iron Formula




✔Vita-Lea ialah multivitamin dan multimineral yang lengkap 28 nutrisi penting untuk fungsi tubuh badan kita
✔Vita-Lea kaya dengan iron (zat besi) yang terlibat dalam penghasilan hemoglobin sel darah merah
✔Kekurangan zat besi akan menyebabkan bacaan hemoglobin (HB) ibu hamil rendah dan mengakibatkan masalah anemia
✔Anemia sangat bahaya bagi ibu mengandung kerana boleh mengakibatkan kematian ibu atau bayi atau kedua-duanya
✔Oleh itu, sangat penting mengambil multivitamin yang lengkap dan mudah diserap oleh badan sepanjang kehamilan.


⏩B-Complex




✔B-Complex Shaklee sangat istimewa kerana dilengkapi dengan Sistem Penyerapan Bioaktif Berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folik.
✔Kuantiti asid folik yang mencukupi dalam diet wanita hamil telah terbukti berkesan untuk mengurangkan risiko kecacatan otak atau saraf tunjang pada bayi yang baru lahir.
✔Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari. Penting bagi menjamin keperluan asid folik ini mencukupi 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung hinggalah tempoh awal kehamilan
✔Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama kehamilan ketika janin mula terbentuk

⏩Sustained Release Vita-C Plus




✔Merupakan vitamin C paling canggih kerana menawarkan manfaat vitamin C tulen melalui kaedahh penghantaran proprietari serba semulajadi. Vitamin C dilepaskan ke dalam tubuh secara berperingkat, 100mg setiap 1 jam.
✔Vitamin C melindungi sel dalam pembinaan kolagen untuk membina dan menguatkan sel-sel tisu badan dan juga penting untuk gusi dan gigi yang sihat
✔Vitamin C membantu meningkatkan kadar penyerapan zat besi yang sangat penting untuk membentuk hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah


⏩ESP - Energizing Soy Protein




✔Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
✔Memberi tenaga berpanjangan kepada ibu hamil yang mengalami alahan (morning sickness) yang teruk
✔Protein sangat diperlukan untuk membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu ibu dan juga membantu aliran darah ibu.
✔Keperluan protein semakin penting ketika memasuki trimester ke-3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.

⏩OsteMatrix




✔OsteMatrix padat dengan nutrien termasuk kalsium, vitamin D, magnesium dan pelbagai khasiat lain untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat
✔Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
✔Vitamin D pula berfungsi untuk merangsang penyerapan kalsium ke dalam tulang
✔Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi
✔Kalsium juga penting untuk darah membeku dengan sempurna, membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot, menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah yang normal.
✔Ibu mengandung yang kekurangan kalsium akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu.
✔Hal ini berlaku kerana badan ibu akan menyerap kalsium daripada tulang ibu untuk mencukupkan keperluan kalsium untuk bayi. Kesannya, ibu berisiko tinggi untuk mendapat penyakit osteoporosis pada usia tua kelak.

⏩Omega Guard


✔Omega Guard membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada 7 komponen utama termasuk EPA untuk kesihatan menyeluruh dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal.
✔Istimewanya Omega-Guard, ia dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang mencemari pelbagai spesis ikan.
✔DHA sangat penting dalam perkembangan otak dan mata janin. Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, jadi mereka memperoleh DHA daripada plasenta ibu, maka ibu akan mengalami kekurangan DHA.
✔Pakar mencadangkan supplement Omega-3 yang kaya dengan DHA kepada ibu mengandung untuk membantu top-up kekurangan DHA yang diserap oleh bayi mereka.
✔Pengambilan omega-3 yang mencukupi akan membantu mengawal kolestrol dalam badan ibu hamil, seterusnya mampu mengawal berat badan supaya tidak naik terlalu mendadak.

Testimoni set hamil shaklee




Anda boleh mengamalkan set ini seawal merancang untuk hamil lagi.
Jangan nanti dah banyak komplikasi sepanjang kehamilan baru la stat nak cari suplemen..
Itu pun kalau masih sempat la..
Why not mulakan dari sekarang..

Lagi pula suplemen ini boleh diamalkan walaupun tidak hamil atau sedang berpantang..
Kan jimat tu..
1 set pelbagai guna..

Cara untuk dapatkan SET HAMIL ni..


CARA ORDER SET HAMIL SHAKLEE


Cara 1 – Anda boleh terus klik ke <SET HAMIL SHAKLEEini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.


Untuk tutorial step by step menggunakan eSell boleh lihat di sini;

---> TUTORIAL MEMBUAT BELIAN PRODUK SHAKLEE MENGGUNAKAN ESELL


Cara 2 – Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya, saya merupakan pengedar Shaklee Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya.

Nurul Husna
Call/SMS/WhatsApp: 016-2222531
--> www.wasap.my/60162222531

Anda juga berpeluang untuk mendapatkan FREE konsultasi sepanjang tempoh penggunaan!

Dah hampir seminggu negara kita dikejutkan dengan tragedi kebakaran di salah sebuah pusat tahfiz di ibu negara. Yang menyayat hati sera...

0 comments: