Kisah vivix dan mak yang dah 10 tahun kena kencing manis..

9/26/2017 Unknown 0 Comments


"Hello...
Assalamualaikum mak..
Nana ni.."

"Waalaikumussalam..
Hang dok buat apa ni? Tak kerja ke?"

"Keja la..tengah lunch hour..kol mak sat..nak tanya kabar..mak sihat?"

"Sihat-sihat je.."

"Mak..hujung minggu ni orang nak balik kampung jenguk mak sat.."



"Haa..balik la..jangan lupa bawak balik stok syekeli mak yer..ostemarix, omega dah nak habis ni.."

"Ok..vivix ada lagi.."

"Ada lagi setengah botol..
Hang tau Nana..haritu mak lang milah datang rumah..dia bagitau anak dia Fad jumpa hang.. Fad ada cerita kat dia yang hang juai syekeli ni.. Dah tu dia ngadu2 dia dok sakit lutut..
Nak solat payah..
Mak pun bagi la dia rasa vivix sesudu..
Bagi dia bawak balik ostematrix 4 bijik omega 4 bijik..
Esok nya pagi2 lagi mai ke rumah..
Bagitau senang dah bangun subuh..kalau tak rasa menyucuk2 tapak kaki tu..dia kan ada kencing manis..nak rukuk pun dah boleh dah..tapi slow slow la.."

"Sungguh ka?"

"Haa..la..tu yang mak nak hang bawak balik ostematrix & omega dulu tu.."

"Awat tak suruh dia order vivix je?"

"Memang dia nak pun..tapi katanya tunggu cukup bulan la..tengah bulan ni duit tak dak lagi.."

"Alang2 orang bawak balik sekali je..nanti dia nak mak jual la.."

"Tak apa kot..nanti hang pos je..pos vivix free je hang cakap dulu.."

"Ok mak..saya yang menurut perintah..kena bagi komisen la ni..sebab dah tolong promot.."

"Hahaha.."

Gelak besar 2 beranak tu..

By the way mak2 la 'radio' paling berkesan di kampung..
Nantikan kesinambungan kisah bagaimana mak leha tolong Nana promot syekeli kat orang kampung..


"Hello... Assalamualaikum mak.. Nana ni.." "Waalaikumussalam.. Hang dok buat apa ni? Tak kerja ke?" "Keja...

0 comments: