Cara berkesan menghilangkan sakit pinggang kesan daripada epidural

9/09/2016 nurul husna 0 Comments

Sakit pinggang akibat epidural

Sakit bersalin...
memang sukar digambarkan.

Hanya yang pernah merasa sahaja tahu bagaimana peritnya bersalin.
Kalau sakit gigi itu sakit, maka sakit wanita bersalin lebih dari itu.

Sesetengah yang lain pula mengandaikan sakit senggugut cuma 1:10 sakit bersalin.

Kesakitan semasa bersalin jika tidak dikawal boleh juga mengakibatkan tekanan darah dan nadi pesakit meningkat.


Ini berlaku ekoran rembesan hormon- hormon seperti adrenalin secara berlebihan ke dalam darah pesakit. Apabila tekanan darah ibu meningkat, ia mengakibatkan bekalan darah ke uri dan ke badan anak dalam kandungan berkurangan.

Ibu-ibu juga akan bernafas dengan pantas disebabkan oleh kesakitan tadi seterusnya mengakibatkan dehidrasi (kekurangan air dalam badan) dan alkalosis kepada bayi yang boleh membahayakan ibu dan bayi di dalam kandungan,

Masalah ini, lebih membahayakan kepada ibu-ibu yang menghadapi masalah tekanan darah tinggi ketika hamil atau mengalami masalah jantung.

Bagi menangani masalah ini, kaedah pembiusan epidural diperkenalkan di mana ia adalah teknik yang paling berkesan dan selamat berbanding kaedah konvensional lain seperti suntikan ubat penahan sakit, gas entonox dan sebagainya.


EPIDURAL...

Semua wanita mesti tau apa epidural ni kan. Epidural ni adalah bius yang diberikan untuk kurangkan kesakitan semasa pembedahan atau bersalin.

Kaedah epidural adalah salah satu teknik pembiusan sama ada untuk mengurangkan kesakitan (analgesia) atau untuk kegunaan semasa pembedahan (anestesia).
Kaedah epidural ini merupakan pembiusan separuh badan.
Dalam kaedah ini, pesakit akan sedar dan teknik untuk membius ialah dengan memasukkan ubat bius setempat ke kawasan epidural pada bahagian tulang belakang.

Ubat bius ini akan merebak dan akan menyekat saraf kesakitan daripada berfungsi.
Kesannya rangsangan kesakitan tidak akan sampai ke otak untuk ditafsirkan sebagai kesakitan. Prosedur ini hanya dilakukan oleh pakar bius.

Kebanyakan rakan-rakan mami pernah mengambil epidural semasa bersalin. Akibat daripada mengambil epidural mereka mengalami sakit pinggang & belakang sehinggakan langsung tak boleh buat kerja berat. Akibatnya sakit2 seluruh badan dan boleh menyebabkan demam urat.

Namun...baru2 ni salah seorang sahabat saya mengambil vivix semasa berpantang anak ke3..beliau mengambil vivix sebagai set berpantang..bukan je badan sihat & cergas..luka cepat sembuh..dan yang paling menggembirakan sakit pinggang & belakang dah tak ada lagi.

Ikuti apa kata beliau..


Cara berkesan hilangkan sakit pinggang


Dan sekarang nak mengiring untuk menyusu puterikan kecil tu pun selesa je.. Jadi kalau anda yang alami masalah yang sama & dah puas cari solution nya..mungkin vivix solution terakhir anda.

Sebenarnya bukan beliau je..ada beberapa orang lagi yang merasai perubahan setelah mengamalkan vivix.


Sakit pinggang akibat epidural

Jika anda ingin membuat tempahan atau ada sebarang pertanyaan dan konsultasi atau, anda boleh menghubungi saya;

call/sms/whatsapp 016 2222 531

NURUL HUSNA (follow saya FB)

Sakit bersalin... memang sukar digambarkan. Hanya yang pernah merasa sahaja tahu bagaimana peritnya bersalin. Kalau sakit gigi itu sa...

0 comments: