Program Detox Shaklee : Hilang 1.4kg dalam masa seminggu

9/21/2016 nurul husna 0 Comments


Selepas habis 30 hari raya aidilfitri..terkejut beruk mak bila timbang berat naik 49 kg..

Tak pernah-pernah seumur hidup berat sampai 49kg melainkan waktu hamil. So lepas raya haji mami nekad nak turunkan berat ke berat asal.


Encik husband pun cabar suruh turun sampai 44kg balik. So minggu lepas mami stat buat eat clean + detox shaklee.

Hari ni dah berakhir lah program detox mami..

Alhamdulillah dengan pengambilan eat clean + set detox shaklee + senaman ringan 2,3 hari sekali.. Inilah hasilnya.

Mami ni jenis kalo dah naik berat susah jugak nak turun. So kalo dalam masa seminggu dapat turun 1.4kg dah cukup bagus.


InsyaAllah mami akan continue jaga makan + bersenam + set kurus shaklee untuk capai target 44kg. Wish me luck yer..

Bagi love 💓 sikit tanda anda support.

By the bagi yang tak tau kepentingan detox.. Jom kita hadam yang ni.

===========================
KENAPA KITA PERLU DETOKS?
===========================

Secara lumrahnya, kita ni bukannya mkn makanan/ minuman yang purely tak ada chemicals. 

Tak percaya?

Cuba semak sayur-sayuran yang kita ambil. Ada tak sebarang racun perosak diguna? Saya pernah berada di ruang sayur-syuran di sebuah pasaraya terkemuka ketika tidak ramai orang. 

Ada satu masa, staf bahagian timbang sayur akan spray sayur-sayur tu dengan sesuatu. Then spray tu disorok dibawah meja timbang tu. 

Korang agak dia sembur air ke? Botol dia sebijik yang digunakan untuk spray ubat ke tanaman. Mungkin formalin?

Then semak pada ikan pula.
Terang-terang kat pasar sekarang mana ada langau lagi hurung singgah ke ikan-ikan tu.

Beza sungguh dengan pasar di kampung saya di Yan, Kedah.

Pernah rakan makmal buat kajian, mmg ada sedikit kehadiran formalin dalam ikan, sayur malah ikan bilis juga.

Daging & ayam?
Korang makan ayam biasa @ ayam organik?

Kalau ayam biasa, kompem memang ada dipengaruhi hormon untuk tumbesaran.

Sebab tu, pesakit cyst/ kanser sangat disarankan untuk tidak mengambil produk daging ayam biasa. Kehadiran hormon mmbntu perkembangan sel2 kanser/ sel ketumbuhan tadi.

Daging tempatan mungkin tak ada pengaruh ni. Tapi daging import dipengaruhi oleh kehadiran bahan pengawet seperti formalin.

Belum lagi ubat-ubatan.
Siapa yang tak penah telan ubat seumur hidupnya?

Kita tak ahu, sisa residue dari ubat-ubatan mungkin berada dalam tubuh kita.

Air berkarbonat terutama coke. Mengikut suatu kajian, air berkarbonat terutama cola mampu membebankan hati

Antara petanda kita perlu detoks:
=> mudah letih
=> mudah ngantuk di siang hari
=> hilang fokus
=> mudah tak sihat (demam/ selesema/batuk)
=> kulit banyak jerawat
=> hormon tak seimbang
=> haid datang tak menentu
=> mudah marah/ naik angin
=> sukar turunkan berat badan
=> sukar naikkan berat badan
=> penglihatan ya g terjejas (rabun)
=> nafas & badan berbau

Bila buat detox ni, badan kita ni macam fresh gitu. Ringan dari otak sampai ke badan.

Banyak lagi la.
Hanya yang dah lalui detox akan tahu perbezaannya.

Kredit to : http://providenetwork.com

Perlu bantuan utk detail tentang program detox shaklee ?

Hubungi saya utk vitamin & konsultasi
016 2222 531

Selepas habis 30 hari raya aidilfitri..terkejut beruk mak bila timbang berat naik 49 kg.. Tak pernah-pernah seumur hidup berat sampai ...

0 comments: